Vraag
Reacties
Oplossing
RobbertCZ
Level 2

UbeeEVW320B verouderd?

Dag, 

 

Ik heb een modem van ziggo, de UbeeEVW320B en al een tijdje hebben wij problemen met het internet en de WiFi. Wij moeten dan ook vaak dit modem resetten. Volgens mij is dit modem best wel verouderd en ben dan ook benieuwd of dit modem vervangen kan worden zodat we weer stabiel internet hebben. Ik hoor graag of dit mogelijk is.

 

Mvg, Robbert 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedemiddag @RobbertCZ en een warm welkom op de Community,

Goed dat je jouw weg gevonden hebt naar dit forum! Zo te zien is onze expert @KBX458 al flink met je aan het analyseren geslagen. Wat hij aaangeeft klopt, het  modem (*UbeeEVW320B) is verouderd, daarnaast ontbreekt er een POA1-B splitter op het aansluitpunt. Ik zorg ervoor dat je kosteloos een POA1-B toegestuurd krijgt en een nieuw SmartWifi (*Connectbox) modem. Binnen uiterlijk 4 dagen onvang je het modem met de pakketdienst van Post NL en de nieuwe splitter via de brievenpost. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn nadat je de nieuw splitter + modem hebt aangesloten?

Bekijk in context

0 Kudos
29 Reacties 29
KBX458
Oud Community-lid

Het modem is inderdaad een ouder type. Hoogstwaarschijnlijk zijn dan ook andere zaken niet meer up to date.

Kan je hier een foto plaatsen van het AOP? (de wandcontactdoos waar het modem op is aangesloten).

0 Kudos
RobbertCZ
Level 2
Topicstarter

16387920017868910321857280727250.jpg

0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid

De hedendaagse aansluitwijze is AOP > splitter POA-01B > 1 uitgang naar het modem, de andere uitgang naar de versterker. Het modem aansluiten achter een versterker kan problemen veroorzaken.

Ik heb je vraag inmiddels voorgelegd aan het moderatie-team. Dit kan je een nieuw type modem (connectbox) toesturen, evenals een nieuwe POA-01B splitter.

Staan postcode en huisnummer in je community-profiel ? De gegevens zijn alleen zichtbaar voor moderators.

0 Kudos
RobbertCZ
Level 2
Topicstarter

Bedankt voor uw antwoord. Gegevens staan inderdaad in mijn profiel. De nieuwe aansluiting begrijp ik nog niet helemaal. Ik weet niet of dit vanzelf sprekend is wanneer dit wordt opgestuurd? Vanaf de versterker gaat nu namelijk één kabel naar het modem, één naar de televisie en één naar de bovenverdieping. Vervalt de gehele versterker dan? 

0 Kudos
RobbertCZ
Level 2
Topicstarter

Ik denk dat ik hem begrijp. De splitter komt in de hoofdaansluiting en daar vandaan naar het modem en de andere naar de versterker.?

0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid

Helemaal goed begrepen. De splitter komt inderdaad op het AOP.

Er komt nog een reactie van een moderator die e.e.a. voor je opstuurt.

0 Kudos
RobbertCZ
Level 2
Topicstarter

Alvast bedankt! 

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedemiddag @RobbertCZ en een warm welkom op de Community,

Goed dat je jouw weg gevonden hebt naar dit forum! Zo te zien is onze expert @KBX458 al flink met je aan het analyseren geslagen. Wat hij aaangeeft klopt, het  modem (*UbeeEVW320B) is verouderd, daarnaast ontbreekt er een POA1-B splitter op het aansluitpunt. Ik zorg ervoor dat je kosteloos een POA1-B toegestuurd krijgt en een nieuw SmartWifi (*Connectbox) modem. Binnen uiterlijk 4 dagen onvang je het modem met de pakketdienst van Post NL en de nieuwe splitter via de brievenpost. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn nadat je de nieuw splitter + modem hebt aangesloten?

0 Kudos
RobbertCZ
Level 2
Topicstarter

Wat een snelle service! Ik laat zeker weten hoe het straks werkt.

 

Mvg Robbert 

RobbertCZ
Level 2
Topicstarter

Hebben jullie bij de splitter ook een coax kabel meegestuurd die op de splitter en modem past? De huidige kabel van de versterker naar het modem gaat volgens mij niet passen op de splitter. 

IMG_20211208_173831.jpg

0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid

Is onder de aandacht gebracht, dus komt goed.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@RobbertCZ, er is ook een kabel meegestuurd. Dus dat zou goed moeten komen 🙂 Laat je ons weten hoe het werkt als je alles hebt aangesloten?

0 Kudos
RobbertCZ
Level 2
Topicstarter

Nog een klein vraagje. Het modem heb ik nu al bijna een week in huis alleen de splitter met kabel is nog steeds niet bezorgd. Kunnen jullie toevallig zien wanneer deze aankomt?

 

Groet Robbert 

0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid

Ik heb de mods gevraagd e.e.a. na te kijken voor je.

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@RobbertCZ Goed dat je hiermee even aan de bel trekt! Vreemd dat de coaxkabel en POA-1 B splitter  nog steeds niet zijn aangekomen. Je had de aansluitmaterialen zo onderhand al binnen moeten krijgen. Ik heb om deze reden opnieuw een set met aansluitmaterialen toegestuurd.. Binnen 1 a 2 dagen moet het bij jou op de mat vallen.

0 Kudos
RobbertCZ
Level 2
Topicstarter

Bedankt, ik hoop dat ze er idd snel zijn dan kan ik alles juist aansluiten.

 

Groet Robbert 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@RobbertCZ Top, we wachten jouw bevindingen dan even afl 😉

0 Kudos
RobbertCZ
Level 2
Topicstarter

IMG_20211217_184130.jpg

 vandaan een enveloppe van Ziggo ontvangen, alleen zat hier alleen een coax kabel in en niet de splitter...

 

Hoe zit dit precies??? 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Onderdelen worden apart verzonden @RobbertCZ 

0 Kudos