1
Vraag
2
Reacties
Thedude1

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ubee321 in bridge, geen ipv6. Vervangen?

Hoi,

 

 ook ik heb een heel oude Ubee321 in bridge en wil ipv6 draaien. Lukt niet net dat ding.

 

Vandaag vrij lang aan de lijn gehangen met support, maar die kwamen er niet uit.

 

 Volgens mij is de beste oplossing om het oude spul te vervangen. Hoe kan ik dat in gang zetten?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

Hey en welkom op de Ziggo Community. Goed dat je er al achter bent dat alles vervangen moet gaan worden op basis van het advies van de klantenservice. Het is duidelijk dat het huidige modem jouw wens voor IPv6 in bridge mode niet voor elkaar krijgt. Dankjulliewel voor de adviezen @tobiastheebe en Gio2903 ! 

Splitter en coaxkabel zijn aangevraagd, nieuw modem komt er ook aan. Je nieuwe modem staat gelijk ook in bridge mode Kijk even hoe het gaat met de nieuwe materialen, aanpassing van de hoofdaansluiting is niet direct nodig. 
Mocht je nog hulp nodig hebben, laat dan wat van je horen zodat we je verder kunnen helpen. 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

als je hier https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info je postcode en huisnr invult kan een moderator een nieuw modem opsturen met nieuwe splitter+kabel. vermoedelijk heb je ook een verouderd aop (plaats waar ziggo het huis binnenkomt) en dient vervangen te worden door een monteur, zou je daarvan een foto kunnen plaatsen hier?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De EVW3210 geeft geen IPv6 door in bridge mode en moet vervangen worden door een SmartWifi modem.

Thedude1
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Foto is wat lastig, maar het is een umu-1006.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Dat is een verouderd aftakelement dat vervangen moet worden door een POA-01-B met nieuwe IEC/F-kabel voor het modem. De IEC/IEC-kabel (naar TV/decoder) moet ook vervangen worden, indien verouderd.

 

Het AOP achter de UMU-1006 is waarschijnlijk een TRAS-1000 of DIO-01, welke idealiter door een monteur vervangen dient te worden door een btv 01-SET (woonkamer) of TRISZ-DG300 (meterkast).

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

Hey en welkom op de Ziggo Community. Goed dat je er al achter bent dat alles vervangen moet gaan worden op basis van het advies van de klantenservice. Het is duidelijk dat het huidige modem jouw wens voor IPv6 in bridge mode niet voor elkaar krijgt. Dankjulliewel voor de adviezen @tobiastheebe en Gio2903 ! 

Splitter en coaxkabel zijn aangevraagd, nieuw modem komt er ook aan. Je nieuwe modem staat gelijk ook in bridge mode Kijk even hoe het gaat met de nieuwe materialen, aanpassing van de hoofdaansluiting is niet direct nodig. 
Mocht je nog hulp nodig hebben, laat dan wat van je horen zodat we je verder kunnen helpen. 

Thedude1
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Top, ik heb de mail dat de spullen onderweg zijn al binnen.

Thedude1
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vrijdag pakketjes ontvangen. Splittertje vervangen, modem aangesloten en ik was binnen 10 minuten klaar en up. Snelheid is nog iets stabieler, tv signaal is ook nog iets verbeterd. En IPv6

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

Helemaal top, dank voor je update!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic