1
Vraag
2
Reacties
Thiry612

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ubee3200

Goedendag,

Sinds december 2011 heb ik van jullie al een Ubee3200 modem/router.

Echter moet ik bijna dagelijks de modem resetten om een internet verbinding te hebben.

Is deze vervangen door een nieuwere modem/router??

Mvrgr

Thiry612

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 345Oplossingen
  • 1000Likes

Goed en terecht punt, @tobiastheebe

Om die reden heb ik @Thiry612 alsnog een ander modem gestuurd. 

Laat je even weten hoe het gaat met het nieuwe modem?

Bekijk in context

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 7697Posts
  • 2277Oplossingen
  • 3613Likes

De ophangbeugel wordt inderdaad niet automatisch meegestuurd @Thiry612. Ik heb deze nagestuurd en je ontvangt deze spoedig! 🙂

Bekijk in context

11 Reacties 11
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24246Posts
  • 1661Oplossingen
  • 11889Likes

Je kunt kosteloos een nieuw modem (Connect Box) aanvragen via een moderator (medewerk(st)er van Ziggo, komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic). Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.

Vermoedelijk is de coaxinstallatie ook (gedeeltelijk) aan een upgrade toe:

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en bekabeling, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Thiry612
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24246Posts
  • 1661Oplossingen
  • 11889Likes

De eerste splitter (UMU-01) is verouderd aan vervanging toe. Het signaal ziet er verder goed uit.

Klopt het dat je twee TV's in gebruik hebt? Zou je verder een foto willen plaatsen van de tweede splitter (met label zichtbaar) aan de onderkant van de UMU-01?

Thiry612
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klopt ik heb er een 2de tv met CI+ module bij.

Splitter is gecertificeerd en Ziggo proof.

Tv signaal is ook niks mis mee.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24246Posts
  • 1661Oplossingen
  • 11889Likes

Dit is inderdaad nog een goede splitter en deze kun je blijven gebruiken. Ter info: als dit een verouderde splitter geweest was (met onvoldoende afscherming) dan had deze voor problemen kunnen zorgen op het modem, ook wanneer TV geen problemen vertoont.

Samengevat is het volgende nodig:

• Nieuw modem (Connect Box), vervangt EVW3200
  • Nieuwe splitter (POA-01-B), vervangt UMU-01
  • Nieuwe aansluitkabel (IEC/F), vervangt huidige kabel naar modem

Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en kan bovenstaande kosteloos toesturen. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld.

Thiry612
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oke bedankt!

Gegevens zijn aangevuld en ik wacht het af.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 3260Posts
  • 270Oplossingen
  • 1217Likes

@Thiry612, welkom op de Ziggo Community. Elke dag je modem een reset moeten geven omdat er kuren zijn is niet een fijne situatie. De tips die zijn gegeven zijn inderdaad raak, ik veel gevallen zit er dan toch iets niet lekker met de bekabeling en/of aansluiting.

Het modem is niet vaak de boosdoener, ik merk zelden dat deze écht defect is. Dus we beginnen met een hagelnieuwe splitter en verse kabel, die zijn onderweg. Wil je het daarmee voor pakweg een paar dagen eens testen en aanzien? En ons informeren? 

Als er dan nog zaken zijn die we moeten aanvliegen dan helpen we je uiteraard verder! 🙂

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24246Posts
  • 1661Oplossingen
  • 11889Likes

@Jacob De EVW3200 is bijna 10 jaar oud. In alle topics die ik tot nu toe heb gezien waar nog een EVM3200/EVW3200 in gebruik was, werd deze zonder meer vervangen door een CB. Niet omdat er een probleem met het modem zelf vastgesteld was, maar puur uit voorzorg/om de leeftijd.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 345Oplossingen
  • 1000Likes

Goed en terecht punt, @tobiastheebe

Om die reden heb ik @Thiry612 alsnog een ander modem gestuurd. 

Laat je even weten hoe het gaat met het nieuwe modem?

Thiry612
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de modem ontvangen.

Ik zal hem vandaag of morgen installeren en laat jullie weten wat de ervaringen zijn.

Overigens ontbrak wel de ophangbeugel in de doos.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 7697Posts
  • 2277Oplossingen
  • 3613Likes

De ophangbeugel wordt inderdaad niet automatisch meegestuurd @Thiry612. Ik heb deze nagestuurd en je ontvangt deze spoedig! 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic