Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Goedendag,
Sinds december 2011 heb ik van jullie al een Ubee3200 modem/router.
Echter moet ik bijna dagelijks de modem resetten om een internet verbinding te hebben.
Is deze vervangen door een nieuwere modem/router??
Mvrgr
Thiry612
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goed en terecht punt, @tobiastheebe .
Om die reden heb ik @Thiry612 alsnog een ander modem gestuurd.
Laat je even weten hoe het gaat met het nieuwe modem?
De ophangbeugel wordt inderdaad niet automatisch meegestuurd @Thiry612. Ik heb deze nagestuurd en je ontvangt deze spoedig! 🙂
Je kunt kosteloos een nieuw modem (Connect Box) aanvragen via een moderator (medewerk(st)er van Ziggo, komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic). Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.
Vermoedelijk is de coaxinstallatie ook (gedeeltelijk) aan een upgrade toe:
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en bekabeling, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.
De eerste splitter (UMU-01) is verouderd aan vervanging toe. Het signaal ziet er verder goed uit.
Klopt het dat je twee TV's in gebruik hebt? Zou je verder een foto willen plaatsen van de tweede splitter (met label zichtbaar) aan de onderkant van de UMU-01?
Dit is inderdaad nog een goede splitter en deze kun je blijven gebruiken. Ter info: als dit een verouderde splitter geweest was (met onvoldoende afscherming) dan had deze voor problemen kunnen zorgen op het modem, ook wanneer TV geen problemen vertoont.
Samengevat is het volgende nodig:
Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en kan bovenstaande kosteloos toesturen. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld.
Oke bedankt!
Gegevens zijn aangevuld en ik wacht het af.
@Thiry612, welkom op de Ziggo Community. Elke dag je modem een reset moeten geven omdat er kuren zijn is niet een fijne situatie. De tips die zijn gegeven zijn inderdaad raak, ik veel gevallen zit er dan toch iets niet lekker met de bekabeling en/of aansluiting.
Het modem is niet vaak de boosdoener, ik merk zelden dat deze écht defect is. Dus we beginnen met een hagelnieuwe splitter en verse kabel, die zijn onderweg. Wil je het daarmee voor pakweg een paar dagen eens testen en aanzien? En ons informeren?
Als er dan nog zaken zijn die we moeten aanvliegen dan helpen we je uiteraard verder! 🙂
@Jacob De EVW3200 is bijna 10 jaar oud. In alle topics die ik tot nu toe heb gezien waar nog een EVM3200/EVW3200 in gebruik was, werd deze zonder meer vervangen door een CB. Niet omdat er een probleem met het modem zelf vastgesteld was, maar puur uit voorzorg/om de leeftijd.
Goed en terecht punt, @tobiastheebe .
Om die reden heb ik @Thiry612 alsnog een ander modem gestuurd.
Laat je even weten hoe het gaat met het nieuwe modem?
Ik heb de modem ontvangen.
Ik zal hem vandaag of morgen installeren en laat jullie weten wat de ervaringen zijn.
Overigens ontbrak wel de ophangbeugel in de doos.
De ophangbeugel wordt inderdaad niet automatisch meegestuurd @Thiry612. Ik heb deze nagestuurd en je ontvangt deze spoedig! 🙂
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...