1
Vraag
2
Reacties
RickNL

Level 6
  • 91Posts
  • 4Oplossingen
  • 18Likes

Ubee ubc1318zg icm TP-Link Deco M4

Ik heb dus een Ubee ubc1318zg modem en een TP-Link Deco M4 setje (3 stuks). Ik heb het als volgt aangesloten:

 

Ubee  Modem ---kabel---> Deco 1 -----kabel-----> Deco 2 -----kabel----> TP-link switch ----kabel---> Deco 3.

 

Het lijkt allemaal prima te werken, echter zowel in de TP-link app als via de web interface staat er een rood uitroeptekentje bij mijn netwerk. Daarop klikken geeft ie bij de 2 'slave'  deco's aan: verbinding met andere Decos verbroken.

 

Als ik van boven naar beneden loop blijft mijn telefoon wel gewoon verbonden met het sterkste wifi-punt, dus het lijkt gewoon goed te werken. 

 

Weet iemand of dit gewoon een buggy app/web interface is, of dat er meer aan de hand is? Ik begreep nl. dat sommige versies van de connect box niet goed samenwerken met de Deco (de ingebouwde switch heeft dan een probleem). Ik kan niet vinden of mijn Ubee-modem ook dit probleem heeft, wat mogelijk een oorzaak is van deze vreemde status in de app? (de lichtjes op de deco's zijn overigens gewoon wit en niet rood of oranje).

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RickNL
Topicstarter
Level 6
  • 91Posts
  • 4Oplossingen
  • 18Likes

Bedankt voor je reactie. Hiermee bedoel je dat ik kan testen of de switch van het Ubee-modem wel of niet goed samenwerkt met het Deco-systeem? Op zich prima om dit zelf te testen, maar ik kan even niet makkelijk op die plek een switch neerzetten en bovendien wil ik het liefst zeker weten uit technische documentatie of ervaringen of dit goed met elkaar samenwerkt ipv. dit zelf te testen. 

 

Overigens... ik heb gisteren zowel het modem als de Deco's van het stroom gehaald en weer opnieuw aangezet. Het probleem was toen opeens verholpen. Ik ga nu even in de gaten houden of het goed blijft werken of dat het probleem na een tijdje toch weer optreedt. Dan ga ik proberen of het achter een switch beter werkt.

Bekijk in context

4 Reacties 4
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

de Ubee ubc1318zg staat in router mode?

 

kun je de switch eens op lan 1 van de Ubee ubc1318zg aansluiten en de 3 TP-Link Deco M4 op de switch

RickNL
Topicstarter
Level 6
  • 91Posts
  • 4Oplossingen
  • 18Likes

Bedankt voor je reactie. Hiermee bedoel je dat ik kan testen of de switch van het Ubee-modem wel of niet goed samenwerkt met het Deco-systeem? Op zich prima om dit zelf te testen, maar ik kan even niet makkelijk op die plek een switch neerzetten en bovendien wil ik het liefst zeker weten uit technische documentatie of ervaringen of dit goed met elkaar samenwerkt ipv. dit zelf te testen. 

 

Overigens... ik heb gisteren zowel het modem als de Deco's van het stroom gehaald en weer opnieuw aangezet. Het probleem was toen opeens verholpen. Ik ga nu even in de gaten houden of het goed blijft werken of dat het probleem na een tijdje toch weer optreedt. Dan ga ik proberen of het achter een switch beter werkt.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @RickNL!

Fijn dat het gewoon goed werkt, maar wel gek dat hij een foutmelding aangeeft. 
Goed dat je het modem en de Deco's van de stroom hebt gehaald. Hou het even goed in de gaten en hopelijk blijft het zo werken 🙂 

Misschien dat iemand anders nog ervaring heeft met de switch en Deco's die kan aanhaken, zodat je dat zelf niet eerst hoeft te testen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

mogelijk ontstaat het probleem doordat de 3 Deco's niet alle 3 op de zelfde switch zitten om dat uit te sluiten kan je ze op de zelfde switch aansluiten

dat is wat ik bedoel 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic