Goedeavond,
Nieuw hier op het forum, nog geen reden voor gehad om lid te worden omdat alles redelijk feilloos functioneerde.
Nu begint de laatste tijd steeds vaker voor te komen dat internet verbinding wegvalt.
Zowel bedraad als draadloos. En er is niks in de opstelling veranderd.
Ik heb ook nog een oudere Ubee 321B modem staan, ik gok al zo'n 10 jaar. Wellicht dat deze gewoon is "versleten" ? ?
Kan ik mijn modem ook omruilen voor een frisser exemplaar ?
Vast bedankt voor de terugkoppeling.
Fabian Herder
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemiddag @fabian_herder en een warm welkom op de Community,
Goed dat je hiermee aan de bel trekt d.m.v. dit topic! Ik zie dat expert @tobiastheebe al het nodige heeft nagelopen en uitgesloten. Wat hij aangeeft klopt, het AOP, de splitter en het modem zijn verouderd en allemaal aan vervanging toe. Onze monteur zal deze zaken kosteloos bij je komen vervangen. Ik heb gelijk een afspraak ingepland op dinsdag 16 november 2021 tussen 8 uur en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken.
Laat je onder dit topic weten hoe het afgelopen is?
Vanmorgen stond de monteur op de stoep..
Netjes even 15 minuten van ter voren een belletje... handig vind ik dat.
Hem viel ook gelijk het verouderde aansluitpunt op...
Aansluitpunt vervangen naar de huidige standaard, nieuwe modem aangesloten en geinstalleerd.
Ik denk 30-40 minuutjes werk. Top.
Aldus de wifi analyzer app is het wifi signaal sterker dan op de oude Ubee, dus dat is al mooi.
Nu hopen dat de internetverbinding stabieler is en niet meer wegvalt.
Tijd zal het leren.
Voor nu super tevreden.
Kan ik via deze weg ook een oude modem retour doos aanvragen ?
Of moet ik even bellen ?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan kosteloos een nieuwe modemrouter (Connect Box, thans SmartWifi modem) toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.
Onderstaande ter controle van de installatie en signaalsterkte/-kwaliteit:
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.
Kan ik de waarden van de up & down hier plaatsen ?
Downstream gebonden kanalen
Kanaal | Vergrendelingsstatus | Modulatie | Frequentie | Macht | SNR | Microreflecties |
1 | Op slot | QAM256 | 754000000 Hz | 6,6 dBmV | 42,5 dB | -30 dBc |
2 | Op slot | QAM256 | 762000000 Hz | 6,6 dBmV | 42,5 dB | -30 dBc |
3 | Op slot | QAM256 | 770000000 Hz | 6,3 dBmV | 42,5 dB | -31 dBc |
4 | Op slot | QAM256 | 778000000 Hz | 6,4 dBmV | 42,5 dB | -31 dBc |
5 | Op slot | QAM256 | 786000000 Hz | 7,0 dBmV | 42,5 dB | -35 dBc |
6 | Op slot | QAM256 | 794000000 Hz | 7,5 dBmV | 43,2 dB | -30 dBc |
7 | Op slot | QAM256 | 802000000 Hz | 7,6 dBmV | 43,2 dB | -33 dBc |
8 | Op slot | QAM256 | 810000000 Hz | 7,7 dBmV | 42,5 dB | -33 dBc |
Corrigeerbaar | Niet-corrigeerbare |
23 | 0 |
Upstream gebonden kanalen
Kanaal | Vergrendelingsstatus | Amerikaans kanaaltype | Symbool rate | Frequentie | Macht |
1 | Op slot | ATDMA | 5120 Ksym/sec | 52000000 Hz | 39,0 dBmV |
2 | Op slot | ATDMA | 5120 Ksym/sec | 44500000 Hz | 38,8 dBmV |
3 | Op slot | ATDMA | 5120 Ksym/sec | 36000000 Hz | 38,5 dBmV |
4 | Op slot | ATDMA | 5120 Ksym/sec | 58800000 Hz | 39,5 dBmV |
Signaal ziet er goed uit, echter vermogen DS is iets aan de hoge kant en US is vrij laag. Is het modem op een versterker aangesloten? Misschien kun je nog een foto plaatsen.
Zo te zien is het modem aangesloten op de versterker, dat is niet meer de juiste aansluitwijze. Je hebt een splitter POA-01-B nodig om tussen AOP en versterker te plaatsen. Op de splitter sluit je vervolgens het modem aan met een andere aansluitkabel IEC/F.
Zou je als laatste nog een foto willen plaatsen van het AOP (de hoofdaansluiting), waar de kabel met groene ring op aangesloten is?
zoals ik al zei... het zit al een jaar of wat zo... ... bedoel je dit (zie foto) ?
Dit is een zeer verouderd AOP (circa 30 jaar oud) en moet door een monteur worden vervangen.
T.a.v. moderator, benodigdheden:
thnx voor je inzet...
Graag gedaan, laat het gerust weten als je nog vragen hebt.
Goedemiddag @fabian_herder en een warm welkom op de Community,
Goed dat je hiermee aan de bel trekt d.m.v. dit topic! Ik zie dat expert @tobiastheebe al het nodige heeft nagelopen en uitgesloten. Wat hij aangeeft klopt, het AOP, de splitter en het modem zijn verouderd en allemaal aan vervanging toe. Onze monteur zal deze zaken kosteloos bij je komen vervangen. Ik heb gelijk een afspraak ingepland op dinsdag 16 november 2021 tussen 8 uur en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken.
Laat je onder dit topic weten hoe het afgelopen is?
Ga ik doen Paul, Bedankt.
Heb de afspraak verzet naar 26 november.
De bevestigingsmail die ik ook ontvang heeft het over 50 euro aan kosten. Jij hebt het over kosteloos.
Waar moet ik rekening mee houden ?
Als de monteur is geweest laat ik uiteraard een reactie achter.
@fabian_herder Geen probleem! Wat betreft de kosten; er zal alleen € 50,- worden berekend op het moment dat er sprake is van een probleem in de binnenhuisinstallatie. Aangezien het hier gaat om een verouderd aansluitpunt (AOP) wat onder onze verantwoordelijkheid valt, zal dit kosteloos worden vervangen. Mochten er toch onverhoopt kosten berekend worden, dan zal ik deze zoals toegezegd crediteren.
@fabian_herder de tekst in de mail:
Werk en kosten
Voor het vaste bedrag van € 50 bent u zeker van een oplossing. Al het nodige werk en materiaal zijn inbegrepen, ook de voorrijkosten. De reparaties aan het Ziggo netwerk, apparatuur die u van ons leent of aan het eerste aansluitpunt in huis zijn natuurlijk altijd voor onze rekening.
@fabian_herder ik meng me even in het gesprek. Als het goed is, is de monteur reeds geweest en zal één en ander hebben aangepast.
Hoe werkt het nu?
Heb helaas door omstandigheden de afspraak moeten verzetten naar 6 december... Dus nog even geduld. Mijn bevindingen zal ik hier uiteraard plaatsen.
Vanmorgen stond de monteur op de stoep..
Netjes even 15 minuten van ter voren een belletje... handig vind ik dat.
Hem viel ook gelijk het verouderde aansluitpunt op...
Aansluitpunt vervangen naar de huidige standaard, nieuwe modem aangesloten en geinstalleerd.
Ik denk 30-40 minuutjes werk. Top.
Aldus de wifi analyzer app is het wifi signaal sterker dan op de oude Ubee, dus dat is al mooi.
Nu hopen dat de internetverbinding stabieler is en niet meer wegvalt.
Tijd zal het leren.
Voor nu super tevreden.
Kan ik via deze weg ook een oude modem retour doos aanvragen ?
Of moet ik even bellen ?
@fabian_herder Een moderator kan je een retourdoos toezenden.
Dankjewel voor je terugkoppeling hier @fabian_herder! Top dat de monteur langs is geweest en dat je blij was met zijn belletje van tevoren en de werkzaamheden die hij verricht heeft. Tot nu toe is het dik in orde begrijp ik en uiteraard hopen we van harte dat dat zo blijft. Dan kun jij weer ongestoord gebruik maken van de wifi thuis 😉
Ohja, een retourdoos voor je oude modem komt je kant zo snel als mogelijk op!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.