Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Reeds jaren hebben we gebruik gemaakt van het Ubee EVW321b modem, maar de laatste tijd is het signaal minder en valt zelfs weg.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen @Erikmk64, ik lees dat er wat aansluitmaterialen jouw kant op moeten kopen om zo de wifi te verbeteren! Bedankt voor het lijstje @Visser_, dat maakt het een stuk makkelijker. De materialen komen jouw kant op, binnen 2-3 dagen heb je deze in huis. Laat je hier weten of dit de problemen oplost? Anders kunnen we altijd een monteur voor je inplannen.
Mogelijk is dat modem aan vervanging toe, maar waarschijnlijk ook diverse aansluitmaterialen.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Dan kunnen, zo nodig, gelijk de hedendaagse aansluitmaterialen meegestuurd worden.
Hey @Erikmk64 en welkom hier!
Rot om te lezen dat je problemen ervaart met je internetverbinding. Het modem vervangen kan zeker maar laten we zoals Bert aangeeft ook checken of de rest nog up to date is. We zien je bericht wel weer verschijnen!
Hoi @Erikmk64 ,
Je gebruikt alleen internet en geen tv?
In dat geval is alleen een nieuwe IEC to F groen/rood kabel nodig, de splitter is dan niet meer nodig.
Ik raad aan om dat eerst te proberen, en als je dan nog problemen ervaart ook het modem te swappen.
Nee, ik gebruik internet, televisie en bellen van Ziggo.
Ik heb een nieuwe meterkast en ben alles aan het fatsoeneren. Ik heb de tv-aansluiting in het midden van de splitter eruit gehaald. Ook de rechteraansluiting is leeg, waar normaal de kabel voor de radio in zit.
Ah ok, dan zal er een POA-01-B met IEC to F groen/rood gestuurd moeten worden,
Kan je ook een foto maken van de TV kabel?
Hey @Erikmk64 ,
Die is ook zeer verouderd.
Hoelang moet die zijn?Een ziggo moderator kan tot 5m opsturen, 5 tot 10 is bij de Ziggo winkel verkrijgbaar😉
Onze tv is hier niet zover vandaan. 2 meter moet genoeg zijn.
Dag @Erikmk64 ,
Die hebben ze niet helaas, maar 3m wel.
Benodigdheden dus;
Modemkabel groen/rood
Poa-01-b
Tv kabel 3m
Prima
Goedemorgen @Erikmk64, ik lees dat er wat aansluitmaterialen jouw kant op moeten kopen om zo de wifi te verbeteren! Bedankt voor het lijstje @Visser_, dat maakt het een stuk makkelijker. De materialen komen jouw kant op, binnen 2-3 dagen heb je deze in huis. Laat je hier weten of dit de problemen oplost? Anders kunnen we altijd een monteur voor je inplannen.
Met de connectbox wordt standaard 2m kabel geleverd, maar dit is in mijn geval helaas niet voldoende.
Ik heb wel langere tv-kabels toegestuurd gekregen, maar daarvan past de male-aansluiting niet in de connector. Kunt u mij een 3m kabel voor het aansluiten van de connectbox met de hoofdaansluiting toesturen?
Die kabels kan ziggo helaas niet opsturen.
Je kan een technetix push on F connector kopen en die aan je TV kabel monteren.
@Erikmk64 Even wat vragen:
Heb je nog geen splitter POA-01 B ontvangen?
En de huidige splitter van de wandcontactdoos afgedraaid?
En de POA-01 B op de wandcontactdoos geplaatst?
De groene stekker kan in de POA-01 B splitter en de rode stekker over de coax aansluiting van het modem.
Ik heb alles ontvangen, maar de bijgeleverde kabel van de splitter naar de connectbox is te kort.
Is hier een langere kabel voor?
Je kunt de IEC/F-kabel (groen/rood) verlengen met een van de IEC/IEC-kabels (groen/blauw) die je toegestuurd hebt gekregen. Simpelweg de blauwe stekker op de groene drukken.
Inderdaad, het werkt.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...