1
Vraag
2
Reacties
Erikmk64

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ubee evw321b modem heeft slechte wifi.

Reeds jaren hebben we gebruik gemaakt van het Ubee EVW321b modem, maar de laatste tijd is het signaal minder en valt zelfs weg. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Erikmk64, ik lees dat er wat aansluitmaterialen jouw kant op moeten kopen om zo de wifi te verbeteren! Bedankt voor het lijstje @Verwijderd account, dat maakt het een stuk makkelijker. De materialen komen jouw kant op, binnen 2-3 dagen heb je deze in huis. Laat je hier weten of dit de problemen oplost? Anders kunnen we altijd een monteur voor je inplannen. 

Bekijk in context

18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75172Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Mogelijk is dat modem aan vervanging toe, maar waarschijnlijk ook diverse aansluitmaterialen.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Dan kunnen, zo nodig, gelijk de hedendaagse aansluitmaterialen meegestuurd worden.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3328Likes

Hey @Erikmk64 en welkom hier! 

Rot om te lezen dat je problemen ervaart met je internetverbinding. Het modem vervangen kan zeker maar laten we zoals Bert aangeeft ook checken of de rest nog up to date is. We zien je bericht wel weer verschijnen!

Erikmk64
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Bert, ik heb foto's van waar Ziggo in de meterkast mijn huis binnenkomt en een foto van mijn Ubee router. 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Erikmk64 ,

Je gebruikt alleen internet en geen tv?

In dat geval is alleen een nieuwe IEC to F groen/rood kabel nodig, de splitter is dan niet meer nodig.

Ik raad aan om dat eerst te proberen, en als je dan nog problemen ervaart ook het modem te swappen.

Erikmk64
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Nee, ik gebruik internet, televisie en bellen van Ziggo.

Ik heb een nieuwe meterkast en ben alles aan het fatsoeneren. Ik heb de tv-aansluiting in het midden van de splitter eruit gehaald. Ook de rechteraansluiting is leeg, waar normaal de kabel voor de radio in zit. 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ah ok, dan zal er een POA-01-B met IEC to F groen/rood gestuurd moeten worden,
Kan je ook een foto maken van de TV kabel?

Erikmk64
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb bijgaand een foto met mijn tv-kabel.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hey @Erikmk64 ,

Die is ook zeer verouderd.

Hoelang moet die zijn?Een ziggo moderator kan tot 5m opsturen, 5 tot 10 is bij de Ziggo winkel verkrijgbaar😉

Erikmk64
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Onze tv is hier niet zover vandaan. 2 meter moet genoeg zijn.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Dag @Erikmk64 ,

Die hebben ze niet helaas, maar 3m wel.

Benodigdheden dus;

Modemkabel groen/rood

Poa-01-b

Tv kabel 3m

 

 

 

 

Erikmk64
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Prima

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Erikmk64, ik lees dat er wat aansluitmaterialen jouw kant op moeten kopen om zo de wifi te verbeteren! Bedankt voor het lijstje @Verwijderd account, dat maakt het een stuk makkelijker. De materialen komen jouw kant op, binnen 2-3 dagen heb je deze in huis. Laat je hier weten of dit de problemen oplost? Anders kunnen we altijd een monteur voor je inplannen. 

Erikmk64
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Met de connectbox wordt standaard 2m kabel geleverd, maar dit is in mijn geval helaas niet voldoende.

Ik heb wel langere tv-kabels toegestuurd gekregen, maar daarvan past de male-aansluiting niet in de connector. Kunt u mij een 3m kabel voor het aansluiten van de connectbox met de hoofdaansluiting toesturen?

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Die kabels kan ziggo helaas niet opsturen. 

Je kan een technetix push on F connector kopen en die aan je TV kabel monteren.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75172Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Erikmk64 Even wat vragen:

Heb je nog geen splitter POA-01 B ontvangen?

En de huidige splitter van de wandcontactdoos afgedraaid?

En de POA-01 B op de wandcontactdoos geplaatst?

De groene stekker kan in de POA-01 B splitter en de rode stekker over de coax aansluiting van het modem.

Erikmk64
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb alles ontvangen, maar de bijgeleverde kabel van de splitter naar de connectbox is te kort.

Is hier een langere kabel voor?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Je kunt de IEC/F-kabel (groen/rood) verlengen met een van de IEC/IEC-kabels (groen/blauw) die je toegestuurd hebt gekregen. Simpelweg de blauwe stekker op de groene drukken.

Erikmk64
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Inderdaad, het werkt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic