Wifi valt regelmatig weg bij dit bijna 8 jaar oude modem en dient regelmatig gereset te worden. Het is niet mogelijk beide frequenties tegelijkertijd aan te zetten en bovendien ontbreekt een gasten netwerk met eigen wachtwoord. Graag ontvang ik ter vervanging een nieuwe moderne modem/router zoals de smart wifi (v/h connectbox) waarbij bovengenoemde wensen mogelijk zijn, wat heden de standaard is.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo @Zigzig22 , welkom op onze Community.
Mooi dat je een topic hebt aangemaakt om dit kenbaar te maken.
Zo te zien heeft @tobiastheebe je hiermee volledig geholpen 🙂
Ik stuur je een vervangend modem toe. Deze ontvang je van mij binnen een paar dagen per post. Dit nieuwe modem kun je gelijk aansluiten zodra je deze in huis hebt. Het installeren is erg eenvoudig. Ook stuur ik je apart een nieuwe splitter en kabel toe. Deze zien er inderdaad verouderd uit.
Je huidige UBEE modem hoef ik niet terug. Deze mag je inleveren bij de milieustraat van je gemeente.
Laat je ons weten hoe je ervaringen zijn met de nieuwe modem?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een nieuwe modemrouter (SmartWifi modem, voorheen Connect Box) toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Vermoedelijk is meer aan vervanging toe dan alleen de EVW3200:
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
bijgaand de foto’s van AOP en connectie met modem.
Het aftakelement UMU-1006 is verouderd en moet vervangen worden door een POA-01-B met nieuwe IEC/F-kabel voor het modem. Van de TV-kabel moet de open stekker vervangen worden, deze maakt de installatie zeer ruisgevoelig. Ook andere dergelijke kabels in huis (met of zonder plastic kapje) moeten worden vervangen.
Een nieuwe splitter en kabel kunnen naast de modemrouter worden toegestuurd.
Dank voor de suggestie. Aansluiting is door Ziggo monteur gedaan.
Hallo @Zigzig22 , welkom op onze Community.
Mooi dat je een topic hebt aangemaakt om dit kenbaar te maken.
Zo te zien heeft @tobiastheebe je hiermee volledig geholpen 🙂
Ik stuur je een vervangend modem toe. Deze ontvang je van mij binnen een paar dagen per post. Dit nieuwe modem kun je gelijk aansluiten zodra je deze in huis hebt. Het installeren is erg eenvoudig. Ook stuur ik je apart een nieuwe splitter en kabel toe. Deze zien er inderdaad verouderd uit.
Je huidige UBEE modem hoef ik niet terug. Deze mag je inleveren bij de milieustraat van je gemeente.
Laat je ons weten hoe je ervaringen zijn met de nieuwe modem?
Connectbox inmiddels aangesloten en werkt erg goed en WIFI snelheid is erg verbeterd. Helaas heb ik geen modemkabel bij de splitter ontvangen. Ik heb nu nog de oude AOP met modem via bestaande modemkabel aangesloten. Kunnen jullie een IEC- F kabel opsturen?
Ik heb aan de moderators gevraagd of er alsnog een IEC/F-kabel toegestuurd kan worden.
Hoi @Zigzig22, fijn dat het beter gaat met de wifi snelheid! Ik regel de kabel voor je, die ligt binnenkort in de bus.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.