1
Vraag
2
Reacties
Iris76

Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ubee evw3200 valt regelmatig uit

Beste ziggo,

ook ik heb een verouderde Ubee evw3200 modem die regelmatig uitvalt. Graag zou ik deze vervangen zien door een nieuwere versie. Hoe gaat dit in zijn werk?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 968Posts
  • 144Oplossingen
  • 296Likes

Hallo @Iris76 , bedankt voor het doorgeven dat je het materiaal hebt aangesloten. 
Op afstand heb ik de afgelopen dagen je verbinding in de gaten gehouden en ik ben nog niet zo tevreden ermee.
Er is nog steeds wat signaal verlies te zien. Op afstand kan ik niet zien of dit komt door een probleem met het signaal, of doordat je modem niet meer optimaal werkt.

Dus ik ga mee met je eerdere verzoek en ik stuur kosteloos een ander modem naar je toe. Deze ontvang je binnen een paar dagen per post van mij. Zodra je deze in huis hebt, kun je deze gelijk aansluiten. Hou er wel rekening mee dat je nieuwe modem vaak ongeveer een uurtje nodig heeft om online te komen. Kies dus wel een geschikt moment uit 😉 

Je huidige modem hoef ik niet terug. Deze mag je inleveren bij de milieustraat van je gemeente. 

Hou je ons op de hoogte van je ervaringen met de nieuwe modem? 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61421Posts
  • 4179Oplossingen
  • 15597Likes

Een Ziggo moderator kan die naar je opsturen.

Maar mogelijk moeten er ook nieuwe passende aansluitmaterialen opgestuurd worden ter vervanging van niet hedendaagse.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Dan kunnen gelijk de juiste opgestuurd worden.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 904Posts
  • 152Oplossingen
  • 372Likes

Hey @Iris76 heel goed dat je de Ziggo Community gevonden hebt en hulp vraagt bij dit probleem. @Bert heeft je al een eind op weg geholpen met zijn reactie. 

Een nieuw modem kan zeker, ware het niet dat het signaal op jouw modem echt enorm laag is. Dat verklaart de uitval en daar gaat een nieuw modem niet bij helpen. 
Nu we de oorzaak hebben is de extra informatie die @Bert je vraagt essentieel: plaats een foto van hoe het modem aangesloten zit, dan kunnen we hier snel naar kijken, nieuw aansluitmateriaal voor je modem sturen en het uitvalprobleem oplossen. 

Mijn voorkeur gaat uit naar het plannen van een monteur, die kan zowel het modem vervangen als het signaalprobleem oplossen! 

Iris76
topicstarter
Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Jos (en Bert),

dank voor de snelle reactie! Een foto gaat denk ik niet helpen, de aansluiting van de modem is in mijn appartement waar de kabels binnenkomen, maar ik verwacht dat het probleem in de (centrale) meterkast zit, of in de kabel naar mijn appartement. Een afspraak met een monteur lijkt mij goed! Hoe kan ik dit plannen?

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61421Posts
  • 4179Oplossingen
  • 15597Likes

Een monteur kan een Ziggo moderator voor je inplannen.

Als je een verouderd modem hebt met een zeer laag binnenkomend signaal, dan is de eerste plaats waar Ziggo je woning binnenkomt voor 99,9% ook te oud en zal ook vervangen moeten worden, als die de laatste 5 jaar niet vervangen is, omdat deze vrijwel altijd de veroorzaker van de storingen is.

Om de juiste conclusie te trekken is een foto essentieel, zoals @Jos van Ziggo ook al aangaf, dan kan een Ziggo moderator ook alvast een aanwijzing kan geven aan de monteur.

Iris76
topicstarter
Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Is dit voldoende?Is dit voldoende?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 3492Posts
  • 312Oplossingen
  • 663Likes

Bedankt voor de foto, @Iris76 De splitter die je op de hoofdaansluiting hebt is verouderd. Dat kan signaalproblemen geven. Ik heb een nieuwe geschikte splitter aan je verstuurd en wil je vragen die te plaatsen na ontvangst. Geef je ons een seintje zodra het gelukt is? Dan kunnen we het signaal opnieuw bekijken. We zijn dan ook benieuwd naar je ervaring met de verbinding. 

Iris76
topicstarter
Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

dankjewel Rikst, de splitter heb ik ontvangen en aangesloten. Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen!

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 968Posts
  • 144Oplossingen
  • 296Likes

Hallo @Iris76 , bedankt voor het doorgeven dat je het materiaal hebt aangesloten. 
Op afstand heb ik de afgelopen dagen je verbinding in de gaten gehouden en ik ben nog niet zo tevreden ermee.
Er is nog steeds wat signaal verlies te zien. Op afstand kan ik niet zien of dit komt door een probleem met het signaal, of doordat je modem niet meer optimaal werkt.

Dus ik ga mee met je eerdere verzoek en ik stuur kosteloos een ander modem naar je toe. Deze ontvang je binnen een paar dagen per post van mij. Zodra je deze in huis hebt, kun je deze gelijk aansluiten. Hou er wel rekening mee dat je nieuwe modem vaak ongeveer een uurtje nodig heeft om online te komen. Kies dus wel een geschikt moment uit 😉 

Je huidige modem hoef ik niet terug. Deze mag je inleveren bij de milieustraat van je gemeente. 

Hou je ons op de hoogte van je ervaringen met de nieuwe modem? 

Iris76
topicstarter
Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

hallo Meindert, de nieuwe modem is ontvangen en geplaatst, ik houd je op de hoogte! Houd jij het signaal in de gaten!? 😉

Madelon
Community Moderator
Community Moderator
  • 821Posts
  • 98Oplossingen
  • 316Likes

Helemaal goed @Iris76! Hoe bevalt het nieuwe modem? Merk je zelf al verschil? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic