1
Vraag
2
Reacties
Inez-77

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ubee evw 3200 vervangen

Beste Ziggo,

 

Volgens mij heb ik een verouderd modem, de WIFI in huis wordt steeds slechter. Kunnen jullie dit modem omruilen voor een nieuwere versie en zijn daar kosten aan verbonden?

 

Gr Inez

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Het AOP (TRAS-10/1000 of DIO-01) is een ouder type, maar voldoet nog als je een CH7465 of TG2492 als modem ontvangt. Voor een F3896 is wel een monteursafspraak noodzakelijk om een nieuw AOP te plaatsen. De splitter (SQ601) is verouderd en dient te worden vervangen door een POA-254, de F/F-kabel naar het modem is prima.

 

De downstream- en upstream-waarden zijn goed.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan kosteloos een nieuw (SmartWifi modem) + POA-254 toesturen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

Bekijk in context

9 Reacties 9
puppie

Level 17
  • 2624Posts
  • 65Oplossingen
  • 1058Likes

Hallo Inez voordat hier een reactie op gegeven kan worden zet dan even de postcode en huisnummer in jouw profiel.
Dat is alleen zichtbaar voor de moderatoren in dit forum, deze herken je aan de naam ziggo (in het oranje) voor de eigen naam.
Plaats hier ook een foto van waar de kabel in huis komt, meestal meterkast groene kabel met een witte aansluit doos.

Zitten er versterkers of splitters tussen dan deze ook graag via een foto laten zien.

Dan van de aansluiting van het modem ook graag een foto plaatsen.

En als laatse vanuit het modem graag de down- en up stream gegevens evenals de netwerk historie.

Meestal kom je met deze link in het modem http://192.168.178.1

Als het bovenstaande is gedaan dan kijken de super experts (getallen freaks) en de moderator wat voor jou aansluiting het beste is.

Inez-77
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

IMG_20221210_102437.jpg

IMG_20221210_102454.jpg

Bedankt voor de reactie, bij deze de foto's

 

SirThanxalot

Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Niet moeilijk doen en gewoon naar Ziggo bellen.

 Ik had een oud Thompson modem (10 jaar of zo) en dat is zonder kosten en problemen gewoon omgeruild voor het witte Ziggo modem. Die van jou ziet er inderdaad ook behoorlijk oud uit.

 

Geen idee hoe een moderator hiermee zou kunnen helpen.

Inez-77
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

En de gegevens van het modem er nog bij 🙂

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Het AOP (TRAS-10/1000 of DIO-01) is een ouder type, maar voldoet nog als je een CH7465 of TG2492 als modem ontvangt. Voor een F3896 is wel een monteursafspraak noodzakelijk om een nieuw AOP te plaatsen. De splitter (SQ601) is verouderd en dient te worden vervangen door een POA-254, de F/F-kabel naar het modem is prima.

 

De downstream- en upstream-waarden zijn goed.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan kosteloos een nieuw (SmartWifi modem) + POA-254 toesturen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4335Posts
  • 569Oplossingen
  • 2106Likes

Welkom op de Community @Inez-77! Je bent al super goed geadviseerd, lees ik. Top! 

Daarom heb ik gelijk een nieuw modem voor je aangevraagd. Ook komt er een nieuwe splitter naar je toe. Houd er rekening mee dat dit afzonderlijk geleverd wordt. De splitter komt na je modem binnen. Je huidige modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij een milieustraat in je omgeving. 

Kom je weer in de lucht als je nieuwe modem toch niet lekker werkt? 

puppie

Level 17
  • 2624Posts
  • 65Oplossingen
  • 1058Likes

@SirThanxalot een moderator is een rechtstreeks contact met ziggo, het zijn namelijk medewerkers van ziggo.

en zoals je nu ziet is het probleem al in behandeling en zelfs de waarden van de lijn zijn al nagekeken.

Wat een service 👍

SirThanxalot

Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Nooit gezegd dat ziggo niet goed voor zijn klanten zorgt. Zoals ik al zei ff gebeld en oud modem omgeruild zonder kosten. 2 dagen later in huis 🙂

Ik zit vlgs mij al 25 jaar bij Ziggo/UPC. Das niet voor niets 

Inez-77
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

En het nieuwe modem + splitter ontvangen en geïnstalleerd. Het is weer in orde. Bedankt Ziggo en andere raadgevers!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic