1
Vraag
2
Reacties
Lenron

Raadgever
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ubee blauw DS lampje blijft knipperen

vanochtend ineens geen verbinding mee. Alle stappen netjes gevolgd om te achterhalen of op te lossen wat het probleem kan zijn. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 6671Posts
  • 579Oplossingen
  • 3030Likes

Hi @Lenron,

Welkom op de Ziggo Community. Je bent hierboven al onzettend goed geholpen door @tobiastheebe. Samen hebben julie alles gedaan om uit te zoeken wat de storing kan zijn. Ik kom tot dezelfde conclusie; een defect met het modem. Je ontvangt kosteloos een nieuwe en vaak al in 3 werkdagen. De zending komt via PostNL en de oude ontvangen we graag weer terug. Informatie over het retoursturen vind je in de doos van het nieuwe modem. 

Stuur ons even een bericht wanneer je het nieuwe modem hebt aangesloten. Dan kijken we graag of deze goed online is. 

Bekijk in context

Lenron
topicstarter
Raadgever
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Beste Folkert, tot mijn verbazing zag ik laat op de dag in de Ziggo app dat het om een storing ging. Volgens de statistieken was dit vanochtend opgelost. Dit betekent gelukkig ook voor mij en de modem werkt weer als vanouds. Uiteraard ga ik het nieuwe modem na bezorging installeren en laat je weten hoe dit verlopen is. Toch blij dat ik zometeen ieder geval weer helemaal up to date ben qua apparatuur 😏

Bekijk in context

29 Reacties 29
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12432Posts
  • 764Oplossingen
  • 4806Likes

Heb je al gecontroleerd of er een bekende storing is op jouw adres?

 

Een constant knipperend DS-lampje betekent geen of onbruikbaar inkomend signaal (downstream). Ik zie wel dat je een verouderde modemrouter (EVW3200) gebruikt. Controleer of alle coaxkabels goed aangesloten zijn en start daarna het modem opnieuw op.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen (instructies)?

Lenron
topicstarter
Raadgever
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

6A00306E-F0A3-43EA-AE94-F8F2F15C09F4.jpeg

4E7DC0DB-A8AE-40E8-AA26-17CDB33A6350.jpeg

Beste Tobias, 

Alle kabels heb ik losgehaald, gecontroleerd en opnieuw aangesloten. De modem meerdere keren opnieuw opgestart. Hierbij 2 foto’s van mijn internet snelheid en de verbinding vanaf de muur contactdoos. 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12432Posts
  • 764Oplossingen
  • 4806Likes

Dat ziet er goed uit, wel zijn het AOP (DIO-01/TRAS-1000) en de splitter (SQ601) verouderd.

 

Kun je de downstream/upstream-gegevens plaatsen? Hiervoor moet je inloggen op het modem.

Lenron
topicstarter
Raadgever
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Er zijn geen storingen gemeld. 

Lenron
topicstarter
Raadgever
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Inmiddels ben ik ingelogd in mijn modem. Echter weet ik niet waar ik nu moet zoeken, kun je me weg wijzen?  

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12432Posts
  • 764Oplossingen
  • 4806Likes

De gegevens kun je vinden via 'Geavanceerde Instellingen', op de pagina 'Basic', 'Docsis'.

Lenron
topicstarter
Raadgever
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Denk dat ik de down en upstream gegevens heb gevonden? 

56437B48-14E9-485C-AD09-64B50E6EBC51.jpeg

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12432Posts
  • 764Oplossingen
  • 4806Likes

Er lijkt ruim voldoende vermogen aanwezig (zelfs iets teveel) maar het modem slaagt er niet in om kanalen te koppelen.

 

Kun je wel TV kijken?

Lenron
topicstarter
Raadgever
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Tv werkt wel prima 😏

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12432Posts
  • 764Oplossingen
  • 4806Likes

Het lijkt erop dat het modem defect is.

 

Als laatste mogelijkheid: kun je 602000 invullen in het invoervakje achter 'Downstream Frequency Select' en vervolgens op 'TUNE' klikken?

Lenron
topicstarter
Raadgever
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb het getal ingetypt en op Tune gedrukt. 

Er gebeurt niets. Moet ik het modem nogmaals opnieuw laten opstarten?

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12432Posts
  • 764Oplossingen
  • 4806Likes

Hoe ziet de downstream-tabel er nu uit?

Lenron
topicstarter
Raadgever
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

058EB926-2874-461B-B010-542977889EB0.jpeg

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12432Posts
  • 764Oplossingen
  • 4806Likes

Het modem is wel wat verder gekomen en beweert zelfs online te zijn. Er is echter slechts één DS-kanaal gekoppeld waarvan het vermogen veel te hoog is, ook staat de MER/SNR op 0 dB. Dit gaat duidelijk niet goed. Het vervangen van het modem lijkt mij de volgende stap, ook gezien de EVW3200 circa 10 jaar oud is.

 

Een SmartWifi modem met nieuw aansluitmateriaal (splitter POA-01-B en IEC/F-kabel) kan kosteloos worden toegestuurd.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan bovenstaande regelen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Lenron
topicstarter
Raadgever
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Helemaal goed en dank je wel Tobias. Is het mogelijk om het geheel te bestellen samen met een monteur om de installatie te laten doen?

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12432Posts
  • 764Oplossingen
  • 4806Likes

Het vervangen van het modem en aansluitmateriaal is eenvoudig, maar het is zeker mogelijk om dit door een servicemonteur te laten doen, hieraan zijn wel kosten verbonden. Voordeel is dat er dan ook een nieuw AOP geplaatst kan worden, zodat de installatie volledig up-to-date is.

Lenron
topicstarter
Raadgever
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dank je voor de informatie en kies toch graag voor een monteur i.c.m. een nieuwe AOP

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12432Posts
  • 764Oplossingen
  • 4806Likes

Ik heb de moderators net ingelicht en verwacht dat een van hen in de loop van vandaag langskomt om dit te regelen.

Lenron
topicstarter
Raadgever
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Geweldig en dank je voor super service! 😏. De moderator neemt dan via deze topic contact met mij op?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.