1
Vraag
2
Reacties
Sniklaas

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ubee UVW3200 werkt niet meer optimaal

Hallo,

 

Onlangs heb ik bij mijn schoonouders (ook Ziggo-klant) hun bedrade netwerk aangepast en nu halen ze op de computer een mooie 276Mpbs download snelheid.

 

Daarna ging ik bij mij zelf thuis even kijken hoe dat eigenlijk zat, en met een Cat6 kabel direct in het modem haal ik maar een snelheid van 160-170Mpbs, terwijl ik hetzelfde 300Mpbs abonnement heb. Wel heb ik in tegenstelling tot mijn schoonouders een oud Ubee evw3200 modem staan, waarvan de wifi ook niet echt lekker meer werkt. Daarnaast heb ik begrepen dat de aansluitmethode inmiddels ook achterhaald is: vanuit de app naar een versterker en dan naar het modem (zie bijgaande foto's).

 

Is het tijd om het modem en de aansluiting te updaten om zo wel aan de juiste snelheden te komen? Ik hoor het graag.

Groet,

Paul, Zoetermeer.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @Sniklaas,

Welkom op de Community! Ook top dat je je schoonouders hebt geholpen, nu je eigen verbinding nog 🙂

@tobiastheebe heeft al een goede analyse een suggestie gedaan. Het aansluitmateriaal + het nieuwe modem stuur ik daarom graag kosteloos naar je toe. Het kan zijn dat het niet allemaal op dezelfde dag wordt bezorgd, maar alles is aangevraagd.

Laat je weten hoe het gaat als alles daadwerkelijk is aangesloten?

Bekijk in context

8 Reacties 8
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De EVW3200 is inderdaad verouderd.

 

Een splitter (POA-01-B) is nodig om tussen AOP en versterker te plaatsen en het modem op aan te sluiten (met een nieuwe IEC/F-kabel). Daarmee wordt voldaan aan de huidige voorgeschreven aansluitwijze. Verder is er een nieuwe stekker nodig op de kabel vanuit de versterker, de huidige stekker met plastic behuizing is afgeschreven. Ook eventuele andere stekkers in huis van dit type moeten vervangen worden, deze maken de installatie erg ruisgevoelig.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een nieuw modem en aansluitmateriaal toesturen en komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

Sniklaas
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi!

Bedankt voor je reactie.

E.e.a. moet dus inderdaad vervangen worden. Die oude stekkers zitten bij mij ook nog tussen de coax aansluiting in de woonkamer en de Humax 5200. Die moet dus ook nog vervangen worden.

Ik wacht de reactie van een van de moderators af.

Groet, Paul

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Voor de woonkamer kan Ziggo kosteloos een nieuwe (meervoudig afgeschermde) TV-kabel toesturen in de lengtes 1,5, 3 en 5 meter. Voor grotere lengtes (7,5 en 10 meter) kun je bij de Ziggo Webshop terecht.

Sniklaas
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De Humax staat vlakbij het aansluitpunt. Met  1,5m ben ik er dus wel. 😃

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Als de contactdoos in de woonkamer nog een ouder type met radio-aansluiting is, dan zou ik nog adviseren om op de radio-aansluiting een eindweerstand te plaatsen of een nieuwe einddoos (btv 01-SET/UPC) te plaatsen.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @Sniklaas,

Welkom op de Community! Ook top dat je je schoonouders hebt geholpen, nu je eigen verbinding nog 🙂

@tobiastheebe heeft al een goede analyse een suggestie gedaan. Het aansluitmateriaal + het nieuwe modem stuur ik daarom graag kosteloos naar je toe. Het kan zijn dat het niet allemaal op dezelfde dag wordt bezorgd, maar alles is aangevraagd.

Laat je weten hoe het gaat als alles daadwerkelijk is aangesloten?

Sniklaas
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo,

Nieuw modem en aansluitmateriaal inmiddels ontvangen en alles aangesloten. Bedraad kwam ik nu zelf een keer over de 300Mbps. Top, ben ik weer helemaal bij!

 

Bedankt voor de snelle antwoorden en snelle oplossingen!

 

Groet,

Paul

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Sniklaas geweldig, goed nieuws! Mooi dat je dit even deelt! Geniet ervan! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic