1
Vraag
2
Reacties
Joyce2985

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ubee EVW3210 internet valt steeds uit

Goedenavond,

 

bij onze router Ubee EVW3210 valt onregelmatig het Internet uit. Het WiFi signaal is er wel maar geen verbinding met het internet. Dit gebeurde zowel op ons oude adres als ook op ons nieuw adres dus heb ik het idee dat de router het signaal niet goed binnen krijgt en het niet het signaal zelf het probleem is.

De router is uit 2013 dus wel iets gedateerd.

Ook is het bereik binnen ons nieuwe huis heel slecht. Ik heb geprobeerd dit dmv WiFi spots te verhelpen maar zelfs de spot 2 meter naast de router kan soms geen verbinding maken. Wel met de router maar niet met het internet.

Er zijn verder geen storingen of werkzaamheden in onze wijk. Resetten helpt soms, maar niet altijd.


Ik hoop dat iemand een tip of dezelfde ervaring heeft.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19167Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

Goedemiddag @Joyce2985 en een warm welkom op de Community,

Ontzettend balen dat de internet verbinding met grote regelmaat wegvalt! Het is goed dat je dus even aan de bel trekt d.m.v. dit topic. Los van het feit dat het modem (Ubee 321B) een verouderd type modem is wat ik kosteloos kan vervangen door een nieuw SmartWifi modem zie ik net als expert @tobiastheebe een aantal zaken in de binnenhuisinstallatie wat voor problemen kan zorgen. De zaken die @tobaistheebe opnoemt dienen te worden nagelopen. Ik stel daarom voor dat ik sowieso een nieuw modem (SmartWifi) opstuur. Daarnaast stuur ik nieuwe aansluitmaterialen op (POA 1B splitter, nieuwe coaxkabel voor naar het modem).  Je ontvangt het nieuwe modem binnen 2 a 3 werkdagen met de pakketdienst van Post NL. De aansluitmaterialen volgen via de regulier post. Het oude modem lever je vervolgens in bij de milieustraat in jouw gemeente.  Sluit zodra je de aansluitmaterialen en het  modem ontvangen hebt de POA 1 splitter aan op het aansluitpunt (AOP). Sluit op de ene ingang van de POA1-B splitter het modem aan d.m.v. de nieuwe 1.5 coaxkabel (rood/groen). Op de andere vrije uitgang van de POA-1B sluit je dan de antenneversterker aan. Indien deze nodig is raad ik aan de versterker te vervangen door een nieuwer type versterker. Deze versterker is via o.a. deze pagina te bestellen. 

Laat je weten wat jouw bevindingen zijn? Mocht het nog niet goed werken, dan is de vervolgstap het inplannen van een storingsmonteur. 

 

Bekijk in context

10 Reacties 10
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?

Joyce2985
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

BE584A66-D90A-495F-9F3F-66B04E34EF38.jpeg

486DF470-C297-4E24-96C2-FC6153FD2322.jpeg

Joyce2985
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

We hebben het probleem op ons oude adres ook al gehad maar daar zat het anders met Splitters etc dus ik gok dat het niet door de aansluiting komt maar door de router.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Ik zie wel problemen met de installatie en aansluitwijze. Mogelijk was dat op het oude adres ook niet in orde.

 

  • De IEC/F-kabel van AOP naar splitter is verouderd.
  • De splitter (VFC 0631) is overbodig.
  • De versterker (MSB-10/60) is verouderd.
  • Modem op versterker is niet meer de juiste aansluitwijze.

 

Zou je de downstream/upstream-gegevens willen plaatsen? Zie de link in mijn vorige bericht voor instructies.

 

Ervaar je verbetering als je het modem tijdelijk direct op het AOP aansluit?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19167Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

Goedemiddag @Joyce2985 en een warm welkom op de Community,

Ontzettend balen dat de internet verbinding met grote regelmaat wegvalt! Het is goed dat je dus even aan de bel trekt d.m.v. dit topic. Los van het feit dat het modem (Ubee 321B) een verouderd type modem is wat ik kosteloos kan vervangen door een nieuw SmartWifi modem zie ik net als expert @tobiastheebe een aantal zaken in de binnenhuisinstallatie wat voor problemen kan zorgen. De zaken die @tobaistheebe opnoemt dienen te worden nagelopen. Ik stel daarom voor dat ik sowieso een nieuw modem (SmartWifi) opstuur. Daarnaast stuur ik nieuwe aansluitmaterialen op (POA 1B splitter, nieuwe coaxkabel voor naar het modem).  Je ontvangt het nieuwe modem binnen 2 a 3 werkdagen met de pakketdienst van Post NL. De aansluitmaterialen volgen via de regulier post. Het oude modem lever je vervolgens in bij de milieustraat in jouw gemeente.  Sluit zodra je de aansluitmaterialen en het  modem ontvangen hebt de POA 1 splitter aan op het aansluitpunt (AOP). Sluit op de ene ingang van de POA1-B splitter het modem aan d.m.v. de nieuwe 1.5 coaxkabel (rood/groen). Op de andere vrije uitgang van de POA-1B sluit je dan de antenneversterker aan. Indien deze nodig is raad ik aan de versterker te vervangen door een nieuwer type versterker. Deze versterker is via o.a. deze pagina te bestellen. 

Laat je weten wat jouw bevindingen zijn? Mocht het nog niet goed werken, dan is de vervolgstap het inplannen van een storingsmonteur. 

 

Joyce2985
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedemiddag Paul,

 

Bedankt voor je reactie. Heel fijn dat je een nieuwe modem en aansluitmateriaal gaat opsturen. Zodra we dat ontvangen hebben zullen we deze installeren en hetgeen @tobaistheebe heeft aangehaald nalopen. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19167Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@Joyce2985 Super dat je ermee aan de slag gaat! We wachten jouw bevindingen dan even af. 

Joyce2985
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Paul,

We hebben alles ontvangen en geïnstalleerd. Het werkt allemaal naar behoren. Hopelijk heeft dit het probleem opgelost.

Bedankt voor de moeite. 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19167Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@Joyce2985 Ontzettend fijn om te lezen dat het gelukt is met installeren en dat alles naar behoren werkt! Ik stel voor dat we het topic nog even openhouden zodat je de komende dagen in de gaten kunt houden hoe de verbinding werkt. Dan kunnenwe over een paar dagen bepalen of het probleem als zijnde opgelsot kan worden beschouwd.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Als het goed is, is de splitter (POA-01-B) nu op het AOP geplaatst en zijn modem en versterker op deze splitter aangesloten?

 

Er zijn nog wel een paar mogelijke verbeterpunten, welke ik in mijn vorige reactie had genoemd.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic