Goedendag,
Ik heb al sinds maanden een slechte wifi verbinding (Ubee EVW320B) , en zie in andere topics dat dit al een verouderd model is en mensen een andere modem krijgen toegestuurd.
Ik heb deze modem al bijna 10 jaar nu dus denk zijn beste tijd gehad, en zelf ook hele tijd modem reset gedaan maar wordt er niet beter op.
Graag zou ik ook hiervoor in aanmerking komen?
Bij voorbaat dank.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Er is ruis aanwezig op het signaal.
Het aftakelement UMU-01 op het AOP is verouderd en levert een hoge demping (10 dB) op, verder maakt de open radio-aansluiting de installatie ruisgevoelig. De UMU-01 moet vervangen worden door een tweewegsplitter POA-01-B. Daarbij hoort een nieuwe aansluitkabel IEC/F naar het modem. Het AOP zelf is verouderd maar voldoet in de meeste gevallen nog. De nieuwe splitter en aansluitkabel worden kosteloos door Ziggo toegestuurd.
Tenslotte is de aansluitkabel naar de TV/decoder verouderd, wat is hiervan de lengte (geschat)? Een kabel van 1,5, 3 of 5 meter wordt kosteloos toegestuurd, een kabel van 7,5 of 10 meter kun je via de Ziggo Webshop aanschaffen.
Goedemorgen @sthoeve,
Super dat het gelukt is om het modem en de splitter te vervangen! Ik begrijp dat je vaste telefoonlijn alleen nog niet werkt. Zo te zien is er iets misgegaan met de activatie van de telefoonlijn. Ik zorg ervoor dat de vaste telefoonlijn alsnog geactiveerd wordt op het Connectbox modem. Houd er rekening mee dat het tot 24 uur kan duren voordat de telefoonlijn werkt. Mogelijk dat je het modem ook nog even moet herstarten op het moment dat je ook na 24 uur nog geen kiestoon hoort. Laat je weten of het lukt?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan kosteloos een nieuwe modemrouter (Connect Box, thans SmartWifi modem) toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.
Mogelijk is de installatie ook (gedeeltelijk) aan een upgrade toe, deze moet up-to-date zijn voor goede werking van het nieuwe modem:
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.
De meterkast is beneden, het woon gedeelte is op de 2e verdieping daar is dus de foto van met het witte blokje bij de modem. Hoop dat dit voldoende is.
Er is ruis aanwezig op het signaal.
Het aftakelement UMU-01 op het AOP is verouderd en levert een hoge demping (10 dB) op, verder maakt de open radio-aansluiting de installatie ruisgevoelig. De UMU-01 moet vervangen worden door een tweewegsplitter POA-01-B. Daarbij hoort een nieuwe aansluitkabel IEC/F naar het modem. Het AOP zelf is verouderd maar voldoet in de meeste gevallen nog. De nieuwe splitter en aansluitkabel worden kosteloos door Ziggo toegestuurd.
Tenslotte is de aansluitkabel naar de TV/decoder verouderd, wat is hiervan de lengte (geschat)? Een kabel van 1,5, 3 of 5 meter wordt kosteloos toegestuurd, een kabel van 7,5 of 10 meter kun je via de Ziggo Webshop aanschaffen.
Bedankt voor de informatie zover.
Aansluitkabel tv/decoder is rond de 1,5 meter.
Prima, hieronder de benodigdheden nog even onder elkaar voor de moderator:
De UMU-01 kun je als volgt verwijderen nadat je bovenstaande onderdelen ontvangen hebt:
@tobiastheebe Dank voor je volledigheid in je bericht. Super dat je zo concreet bent.
@sthoeve De nieuwe nodige materialen zijn verzonden en worden deze week bij je bezorgd 🙂 Laat je weten hoe het daarna gaat?
Bedankt @tobiastheebe en @Jamyla voor het snelle handelen, als alles vervangen is zal ik het uiteraard laten weten. Nogmaals dank.
Ik heb zojuist een pakket ontvangen, maar daar zit alleen het modem in.
Geen:
Zouden jullie dat alsnog op kunnen sturen ? Anders kan ik ook niet veder. Dank je wel!
Het aansluitmateriaal is in een of meerdere aparte zendingen verstuurd, aangezien het brievenbuspost is kan dit nog 1-2 dagen duren.
Oh juist, ik dacht zit in dezelfde doos. Dan wacht ik nog even af, dank je voor de snelle reply.
Goedemiddag @sthoeve
We kunnen helaas niet alle materialen in 1 keer versturen. De bestelling is al wel gedaan, maar staat on hold.
Nadat het nieuwe modem is geïnstalleerd, gaat het pakket met de nieuwe installatiematerialen de deur uit. Deze 2 orders kunnen niet tegelijk met elkaar worden verwerkt.
Goedemorgen,
Ik heb alles vervangen, de nieuwe POA-01-B erop gezet en het werkt goed daar ben ik blij om. Alleen de telefoon werkt niet hoor ook geen kiestoon en staat in de modem op uitgeschakeld. Ik heb het op poort 1 en 2 geprobeerd en nog eens alles van het stroom gehaald en reset gedaan maar mocht niet baten. Het gaat om een nieuwe Connect Box modem, op de oude modem werkte de telefoon nog en heb gewoon telefoon in mijn abonnement. Moet die opnieuw geactiveerd worden bij Ziggo zelf en kunnen jullie dat vanaf hier doen? Ik kan zo ook niet naar de klantenservice bellen, aangezien ik momenteel geen mobiel heb.
Fijn dat het nieuwe modem goed werkt met het nieuwe aansluitmateriaal.
Wat betreft telefonie heb ik de moderators ingelicht, binnen 24 uur pakt een van hen dit verder op.
Goedemorgen @sthoeve,
Super dat het gelukt is om het modem en de splitter te vervangen! Ik begrijp dat je vaste telefoonlijn alleen nog niet werkt. Zo te zien is er iets misgegaan met de activatie van de telefoonlijn. Ik zorg ervoor dat de vaste telefoonlijn alsnog geactiveerd wordt op het Connectbox modem. Houd er rekening mee dat het tot 24 uur kan duren voordat de telefoonlijn werkt. Mogelijk dat je het modem ook nog even moet herstarten op het moment dat je ook na 24 uur nog geen kiestoon hoort. Laat je weten of het lukt?
@tobiastheebe en @Paul bedankt voor de snelle reactie. Ik wacht het af en laat het uiteraard weten.
Alles werkt weer naar behoren, allen bedankt voor de goede service erg tevreden erover! 🙂
Opgelost.
Kijk, dat is fijn om te lezen!
Bedankt voor de terugkoppeling, @sthoeve ! Mooi dat we je hiermee mochten helpen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.