Willjanssen

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ubee EVW3200 verouderd

Mijn internet valt iedere keer uit waarna ik deze moet herstarten. Zo zie ik wanneer ik mijn IP server laad dat mijn mbit/s van 1000 telkens terugvalt naar 100 mbit/s over alle apparaten. Ik heb een oude Ubee EVW3200 modem, zo zie ik in veel vragen terug dat deze verouderd is en deze wordt meerdere malen vervangen door een nieuw modem. 

 

Zou deze ook vervangen kunnen worden? 

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 11518Posts
  • 953Oplossingen
  • 3103Likes

Goedemiddag @Willjanssen en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat je internet met grote regelmaat wegvalt waardoor je het modem steeds moet resetten! Het is goed dat je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt. Zo te lezen heeft onze expert @Bert al een aantal belangrijke zaken met je nagelopen en uitgesloten. Wat hij aangeeft klopt, zowel het modem (Ubee EVW320B) als de splitter zijn aan vervanging toe. Om die reden heb ik er ook voor gezorgd dat je kosteloos een nieuw SmartWifi modem toegestuurd krijgt. Dit modem ontvang je binnen 2 a 3 werkdagen met de pakketdienst van Post NL. Het oude Ubee modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij de milieustraat van jouw gemeente. 

Daarnaast heb ik een setje aansluitmaterialen (POA1-B splitter, nieuwe coaxkabels en een netwerkkabel) verstuurd. Deze aansluitmaterialen komen als brievenbuspakketje met de reguliere post. Laat je onder dit topic weten hoe alles werkt nadat je het  nieuwe modem en de aansluitmaterialen aangesloten hebt? Mocht het ook daarna nog niet lekker werken, dan kunnen we een afspraak met een monteur regelen. 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 55308Posts
  • 3615Oplossingen
  • 13160Likes

Als 1000 terugvalt naar 100, kan dat ook gebeuren door een defecte UTP kabel, test dat ook even met een andere.

 

Ziggo vervangt deze modems direct als er problemen mee zijn, mogelijk moeten ook de aansluitmaterialen vernieuwd worden.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Dan kunnen gelijk de nieuwe aansluitmaterialen meegestuurd worden.

Willjanssen
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Bert 

 

 

Het verwisselen van een reserve UTP kabel geeft eenzelfde effect, start met 1000 en valt na een korte periode terug naar 100. 

 

Ook heb ik een foto gemaakt van de binnenkomst internet kabel naar de splitter/versterker gemaakt. Als er nog iets mist aan informatie hoor ik het graag

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 55308Posts
  • 3615Oplossingen
  • 13160Likes

Een modem wordt tegenwoordig aangesloten op een splitter met 1 uitgang naar je modem en 1 uitgang naar de versterker.

Ziggo kan je het modem en splitter en kabel naar het modem toesturen.

Ziggo moderators komen hier vanzelf langs.

Willjanssen
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

dus Ziggo neemt nu contact met mij op, begrijp ik ?

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 55308Posts
  • 3615Oplossingen
  • 13160Likes

YEP

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 11518Posts
  • 953Oplossingen
  • 3103Likes

Goedemiddag @Willjanssen en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat je internet met grote regelmaat wegvalt waardoor je het modem steeds moet resetten! Het is goed dat je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt. Zo te lezen heeft onze expert @Bert al een aantal belangrijke zaken met je nagelopen en uitgesloten. Wat hij aangeeft klopt, zowel het modem (Ubee EVW320B) als de splitter zijn aan vervanging toe. Om die reden heb ik er ook voor gezorgd dat je kosteloos een nieuw SmartWifi modem toegestuurd krijgt. Dit modem ontvang je binnen 2 a 3 werkdagen met de pakketdienst van Post NL. Het oude Ubee modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij de milieustraat van jouw gemeente. 

Daarnaast heb ik een setje aansluitmaterialen (POA1-B splitter, nieuwe coaxkabels en een netwerkkabel) verstuurd. Deze aansluitmaterialen komen als brievenbuspakketje met de reguliere post. Laat je onder dit topic weten hoe alles werkt nadat je het  nieuwe modem en de aansluitmaterialen aangesloten hebt? Mocht het ook daarna nog niet lekker werken, dan kunnen we een afspraak met een monteur regelen. 

Willjanssen
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Paul,
Goede service.
We laten zeker iets weten !
mvg

Will Janssen

Willjanssen
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Paul,

 

Vanmorgen is alles bezorgd van onderdelen en is ook direct aangesloten. Ik zal over een aantal dagen een reactie plaatsen of ons internet verbeterd is en beter blijft. 

 

Toch om even na te vragen of ik de POA1-B splitter juist aangesloten heb. Te zien op de foto heb ik met de linker kabel, de modem rechtstreeks aangesloten en met de rechter kabel mijn versterker. 

 

Ik hoor graag van je.

IMG_20220521_133114.jpg

 

Gio2903

Gedreven Raadgever
  • 197Posts
  • 7Oplossingen
  • 57Likes

zo is het inderdaad goed aangesloten! @Willjanssen 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic