1
Vraag
2
Reageer en help mee
Willjanssen

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ubee EVW3200 verouderd

Mijn internet valt iedere keer uit waarna ik deze moet herstarten. Zo zie ik wanneer ik mijn IP server laad dat mijn mbit/s van 1000 telkens terugvalt naar 100 mbit/s over alle apparaten. Ik heb een oude Ubee EVW3200 modem, zo zie ik in veel vragen terug dat deze verouderd is en deze wordt meerdere malen vervangen door een nieuw modem. 

 

Zou deze ook vervangen kunnen worden? 

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Als 1000 terugvalt naar 100, kan dat ook gebeuren door een defecte UTP kabel, test dat ook even met een andere.

 

Ziggo vervangt deze modems direct als er problemen mee zijn, mogelijk moeten ook de aansluitmaterialen vernieuwd worden.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Dan kunnen gelijk de nieuwe aansluitmaterialen meegestuurd worden.

Willjanssen
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Bert 

 

 

Het verwisselen van een reserve UTP kabel geeft eenzelfde effect, start met 1000 en valt na een korte periode terug naar 100. 

 

Ook heb ik een foto gemaakt van de binnenkomst internet kabel naar de splitter/versterker gemaakt. Als er nog iets mist aan informatie hoor ik het graag

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Een modem wordt tegenwoordig aangesloten op een splitter met 1 uitgang naar je modem en 1 uitgang naar de versterker.

Ziggo kan je het modem en splitter en kabel naar het modem toesturen.

Ziggo moderators komen hier vanzelf langs.

Willjanssen
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

dus Ziggo neemt nu contact met mij op, begrijp ik ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

YEP

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemiddag @Willjanssen en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat je internet met grote regelmaat wegvalt waardoor je het modem steeds moet resetten! Het is goed dat je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt. Zo te lezen heeft onze expert @Bert al een aantal belangrijke zaken met je nagelopen en uitgesloten. Wat hij aangeeft klopt, zowel het modem (Ubee EVW320B) als de splitter zijn aan vervanging toe. Om die reden heb ik er ook voor gezorgd dat je kosteloos een nieuw SmartWifi modem toegestuurd krijgt. Dit modem ontvang je binnen 2 a 3 werkdagen met de pakketdienst van Post NL. Het oude Ubee modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij de milieustraat van jouw gemeente. 

Daarnaast heb ik een setje aansluitmaterialen (POA1-B splitter, nieuwe coaxkabels en een netwerkkabel) verstuurd. Deze aansluitmaterialen komen als brievenbuspakketje met de reguliere post. Laat je onder dit topic weten hoe alles werkt nadat je het  nieuwe modem en de aansluitmaterialen aangesloten hebt? Mocht het ook daarna nog niet lekker werken, dan kunnen we een afspraak met een monteur regelen. 

Willjanssen
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Paul,
Goede service.
We laten zeker iets weten !
mvg

Will Janssen

Willjanssen
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Paul,

 

Vanmorgen is alles bezorgd van onderdelen en is ook direct aangesloten. Ik zal over een aantal dagen een reactie plaatsen of ons internet verbeterd is en beter blijft. 

 

Toch om even na te vragen of ik de POA1-B splitter juist aangesloten heb. Te zien op de foto heb ik met de linker kabel, de modem rechtstreeks aangesloten en met de rechter kabel mijn versterker. 

 

Ik hoor graag van je.

IMG_20220521_133114.jpg

 

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

zo is het inderdaad goed aangesloten! @Willjanssen 

Willjanssen
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Paul, 

 

Nu wij twee weken de nieuwe modem in gebruik hebben, merk ik toch dat ons internet probleem nog niet volledig is opgelost. Met de vorige modem merkten wij op dat de download snelheid over alle 4 de LAN poorten telkens terug viel naar 100mbits/s. Zo had ik gehoopt dat door het vervangen van het modem, dit probleem zou worden opgelost.

 

Nu merk ik toch dat dit probleem nog steeds terug komt. Bij het aansluiten van de nieuwe modem heb ik op alle 4 de LAN poorten een snelheid van 1000mbits/s zoals ik zou verwachten. Maar na enkele dagen (of zelfs binnen een uur) valt de snelheid terug naar 100mbits/s. Omdat wij thuis vaak bestanden downloaden, hebben wij een abonnement van 300 mbits/s. Het is alleen jammer dat wij door deze problemen, niet aan deze snelheden kunnen komen. 

 

Wat wij tot nu toe geprobeerd hebben

- Een nieuwe modem geplaatst

- Verschillende netwerkkabels getest (CAT5-E en CAT-6) (geadviseerd door Bert in de reacties)

 

Wij horen graag een reactie van jou of mede collega's.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Willjanssen Vreemd dat het blijft terugvallen naar 100 Mbit/s.

Even een paar vragen om één en ander uitsluiten.

Maak je de CAT kabels zelf of zijn het kant en klare kabels?

Zit er nog iets tussen het modem en de apparaten als een switch of access point?

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

Worden er op meerdere apparaten tegelijk gedownload? Want dan haal je idd niet op alles de volle 300mbit

Willjanssen
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Bert,

 

Nee, wij hebben de CAT kabels gekocht in de winkels.

Van de Ziggo ConnectBox zijn 4 LAN poorten in gebruik. 3 poorten zijn rechtstreeks aangesloten op diverse apparaten en 1 poort is in gebruik voor een Ziggo TP Link Archer. Aan deze TP Link zijn nog 2 apparaten aangesloten. 

 

Nog erbij gezegd te hebben, we zien dit ook terug op wifi apparaten zoals mobiele telefoons. Deze ontvangen ook een download snelheid van 100mbits/s. Om alles terug naar normaal te krijgen, moeten we de connectbox herstarten om het snelheid weer terug te brengen naar 1000mbits/s.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Willjanssen Als apparaten terugvallen op 100, kun je dan een schermafbeelding hier plaatsen van in je modem, het scherm, Verbonden apparaten?

Willjanssen
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Sorry voor mijn late reactie.

Ik heb twee foto's als bijlagen toegevoegd. 

 

In foto 'Verlies internet 100mbits' zien we dat poort 2 dit keer de snelheid verliest. 

Netwerk 1 en 3 is in deze foto niet van belang (externe Frits router en zonnepanelen)

Netwerk 2 hangt een TP Link router met 2 WIFI apparaten aangesloten als unknown en een PC.

Netwerk 4 een PC. 

Nu is het geval dat van alleen poort 2 de snelheid verlaagd is naar 100mbits, maar dit kan een ander moment ook poort 4 zijn. 

 

Wanneer wij de Connectbox herstarten (Foto Verlies internet na herstarten) zien we dat alles weer netjes terug gezet is naar 1000mbits. Dit houd zich enkele dagen of soms uren aan voor het zich terug zet naar 100mbits.

Willjanssen
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nee, dit gaat echt specifiek om de internet snelheid die door de router wordt ingesteld (Zie mijn laatste reactie op Bert)

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic