1
Vraag
2
Reacties
Mark67

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ubee EVW3200 - sticker op aansluiting?

Ik heb nog een oude Ubee EVW3200. Ik heb een bekabelde internet aansluiting in gebruik. Er zitten nog drie aansluitingen achter een sticker met de tekst “ verwijder deze sticker als u een router+WiFi heeft besteld”. Kan ik deze sticker verwijderen en de andere aansluitingen gewoon gebruiken? Dank alvast

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Eddy

Level 13
  • 848Posts
  • 162Oplossingen
  • 90Likes

hallo iedereen 

Wat betreft de sticker kan ik daar wel iets over vertellen.

dit is inderdaad een iets ouder modem het is een van de eerste gecombineerde modem routers, op dat moment was het plan om de routerfunctie een optie te maken waar je extra voor moest betalen. Van dit plan is afgezien, alleen bergen van die routers waren al voorzien van een sticker. Om die allémaal te verwijderen was logistiek lastig en te kostbaar. In die tijd had bijna iedereen een installatiemonteur die moest dan die sticker verwijderen of de klant kon het zelf doen. De routerfuctie was altijd al aanwezig.

 

Hoop hier wat duidelijkheid te hebben gebracht

 

gr. Eddy

 

kennelijk is dit bij deze modem om redenen mij onduidelijk nooit gebeurd.

Bekijk in context

27 Reacties 27
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Deze aansluitingen kunnen inderdaad gebruikt worden indien de modemrouter niet in bridge mode staat c.q. een Wifi-netwerk uitzendt en je tegelijkertijd van ethernet en Wifi gebruik kunt maken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dit is zo'n oud modem dat ik niet meer weet hoe en wat die sticker precies betekent.

ik kan er op dit forum niets over terug vinden.

 

Maar op Tweakers net nog iets gevonden uit 2011, ooit was er een keuze om alleen een modem te krijgen of met de router aan.

Heb je er zelf nog een router achter hangen ? of alleen een PV/laptop?

Je kunt de sticker verwijderen en het proberen.

 

Maar ik zou gaan voor een nieuw modem die deze modems vervangen, daar werken zeker alle aansluitingen en meer wifi mogelijkheden.

Tevens zouden inmiddels te oude aansluitmaterialen vervangen kunnen worden, mogelijk zelfs de eerste wandcontactdoos.

Ziggo zend je de materialen kosteloos toe en/of een monteur die de wandcontactdoos vervangt.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Dan kan gekeken worden wat er moet gebeuren.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Mark67
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik gebruik de router/modem nu met de WiFi en 1 bekabelde internet. Ik heb een extra internet aansluiting nodig voor de mediabox

Mark67
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb er geen router achter hangen. Ik gebruik de WiFi en een bekabelde internet aansluiting (LAN1) voor de computer. Voor een mediabox hebben een tweede internet aansluiting nodig. Dr nieuwe modem is al onderweg maar ik wil eea alvast gebruiken.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Aangezien je het modem ook als router en AP gebruikt, moet je zeker ook gebruik kunnen maken van een extra ethernet-aansluiting.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Zoals ook door Bert genoemd is het wel verstandig om ons naar de coaxinstallatie te laten kijken, gezien de leeftijd van de EVW3200.

Mark67
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

2712E0EC-D83D-4FFD-A54C-7AD7E40D3488.jpeg

6A5DE78B-8011-44FA-97E9-18DC99339CF2.jpeg

1FCD317F-57FA-4796-A5B2-C400558DEED9.jpeg

Mark67
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Zoals gevraagd: de router met op de achterkant de bewuste sticker over de vier internetaansluitingen en de plaats waar de kabel het huis binnen komt

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik zou de sticker eraf halen en het proberen.

Ook kan Ziggo je gratis een nieuwe splitter toesturen met een passende kabel naar je modem.

Het modem achter een versterker kan problemen opleveren, vandaar dat Ziggo deze materialen gratis naar je toe stuurt.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Naast het plaatsen van een splitter tussen AOP en versterker en het vervangen van de modemkabel zou ik ook de TV-kabel op uitgang 4 van de versterker vervangen, dit is een verouderd type en onvoldoende afgeschermd. Verder moet op uitgang 1 een afsluitweerstand worden geplaatst. Het AOP (TRAS-10/1000) is verouderd maar zou nog prima moeten werken i.c.m. de EVW3200.

Mark67
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

De kabel is de oude kabel voor de homecinemaset, radio dus. Omdat ziggo geen radio meer doorgeeft hoef ik deze ook niet te vervangen, toch. De afsluitweerstand moet dan om de lege uitgang komen…. En een kabel voor de modem heb ik al een nieuwe voor gekregen. Het werkt nu goed zonder de voorgestelde splitter. Als binnenkort de nieuwe modem komt kan het dan een probleem zijn dat hij achter de versterker zit? Met andere woorden, ziggo even vragen om een splitter te sturen?

Mark67
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
  • en oh ja, de verouderde AOP in combinatie een nieuwe router achter een versterker kan problemen opleveren? Jammer dat Ziggo daar zelf dan niet mee kwam toen ze voorstelde de oude router te vervangen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Mark67 Ziggo weet niet wat je AOP is, het kan een oude zijn of een tussenvorm of een nieuwe, dat is nooit ergens genoteerd.

Sowieso zou ik het modem niet achter een versterker willen hebben, dat gaf hier ook allerlei vreemde verbindingsproblemen.

Een Ziggo moderator kan je die splitter en nieuwe kabel gratis opsturen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Ik zie nu dat de kabel op uitgang 4 op een verloopstekker is aangesloten en dat deze als antennekabel voor radio is bedoeld. Het is beter om de kabel te verwijderen en ook op deze uitgang een afsluitweerstand te plaatsen omdat de kabel nu alsnog als antenne voor Digitenne/4G/5G kan fungeren en zo ruis op de coaxinstallatie kan zetten.

Eddy

Level 13
  • 848Posts
  • 162Oplossingen
  • 90Likes

hallo iedereen 

Wat betreft de sticker kan ik daar wel iets over vertellen.

dit is inderdaad een iets ouder modem het is een van de eerste gecombineerde modem routers, op dat moment was het plan om de routerfunctie een optie te maken waar je extra voor moest betalen. Van dit plan is afgezien, alleen bergen van die routers waren al voorzien van een sticker. Om die allémaal te verwijderen was logistiek lastig en te kostbaar. In die tijd had bijna iedereen een installatiemonteur die moest dan die sticker verwijderen of de klant kon het zelf doen. De routerfuctie was altijd al aanwezig.

 

Hoop hier wat duidelijkheid te hebben gebracht

 

gr. Eddy

 

kennelijk is dit bij deze modem om redenen mij onduidelijk nooit gebeurd.

Mark67
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

bedankt iedereen voor alle raad en oplossingen 👍🏻

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @Mark67,

Welkom op de Community! Fijn dat je via deze weg al raad en oplossingen hebt ontvangen 🙂

Ik zie dat in de tussentijd ook een nieuw modem is aangevraagd. Dit modem zal PostNL nog bezorgen en vermoedelijk zit daar ook nieuw aansluitmateriaal bij. Trek je aan de bel als dit onverhoopt niet zo is? Als we een splitter of coaxkabel moeten nasturen, dan lezen we dat graag!

Mark67
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Mark67_0-1641832738807.png

goede avond Erik

 

Modem heb ik ontvangen en geïnstalleerd. Werkt allemaal prima. Als het beter is om het modem direct aan te sluiten op de AOP dan ontvang ik graag een splitter.  De kabel naar de modem werd eerder ook als verouderd bestempeld dus als ik daar een nieuwe voor kan krijgen dan graag. Verder werd er een Afsluitweerstand op de lege uitgangen geadviseerd, kan ziggo deze ook leveren. Ben in ieder geval al heel blij met de nieuwe modem en de stabielere WiFi waarvoor mijn dank aan ziggo

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Er is inderdaad nog nieuw aansluitmateriaal nodig om de installatie en aansluitwijze meer up-to-date te maken. Ik heb aan moderators gevraagd of dit kan worden toegestuurd.

 

De versterker kan komen te vervallen, modem en TV/decoder kunnen direct op de splitter worden aangesloten. Er is dus ook geen afsluitweerstand nodig.

 

  • Splitter POA-01-B
  • IEC/F-kabel 1,5 meter t.b.v. modem
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic