1
Vraag
2
Reacties
jvwag

Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ubee EVW3200 / 320B vervangen voor Ubee 1318

Ik zou graag overstappen naar native IPv6 in bridge mode! Waarschijnlijk gaat mijn vrij oude modem die nu al in bridge mode staat niet meewerken: is het mogelijk mijn EVW3200 voor een Ubee 1318 te vervangen?

mvgr,

Joffrey van Wageningen

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 791Posts
  • 114Oplossingen
  • 202Likes

Goedemorgen @jvwag , allereerst een warm welkom op onze Community. Hopelijk mogen wij je vaker verwelkomen hier, ook als je zelf geen vraag hebt maar anderen kunt helpen.
Aan de hand van je argumenten heb ik een UBEE 1318 voor je aangevraagd. Deze ontvang je binnen een paar dagen van mij per post. 

@Dave! , bedankt voor het voorwerk en je hulp hierbij! 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 17783Posts
  • 798Oplossingen
  • 4635Likes

Goedemorgen @jvwag 

Welkom op de Ziggo klant helpt klant Community.

Ik ga vragen of ze je oude Ubee320EWV willen omruilen, ik kan niet 100% zekerheid geven of je ook de zakelijke Ubee1318ZG krijgt, want de Connect Box ondersteund ook de IPv6 en IPv4. Maar dat is aan de medewerker van Ziggo en ik leg het ze voor.

Zet graag je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

jvwag
topicstarter
Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Dave!

Dan ga ik even het oordeel van de Ziggo medewerker afwachten! Ik ben echter heel huiverig voor een Compal gebaseerde oplossing wegens de Puma 6 chipset. Bij een aantal klanten heb ik dit moeten debuggen en voordat er nieuwe firmwares waren zelfs moeten adviseren een andere provider te kiezen. Nu weet ik dat er nieuwere firmware updates zijn die het probleem grotendeels verhelpen.

Gezien mijn huidige werk en noodzaak voor een latency vrije connectie zou ik zelfs een aanbod voor een nieuwe Connectbox willen afslaan en dan maar blij mijn oude Ubee blijven zonder native IPv6 en IPv6 blijven tunnelen.

mvgr,

Joffrey

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 17783Posts
  • 798Oplossingen
  • 4635Likes

We houden de moed er in, ik kan niet beslissen over een modem die de medewerker verzend, ik ben klant die klant helpt en topic kan doorgeven. En ik volg het topic ook wat er uit komt. 

We wachten het even af, het is vermeld.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 791Posts
  • 114Oplossingen
  • 202Likes

Goedemorgen @jvwag , allereerst een warm welkom op onze Community. Hopelijk mogen wij je vaker verwelkomen hier, ook als je zelf geen vraag hebt maar anderen kunt helpen.
Aan de hand van je argumenten heb ik een UBEE 1318 voor je aangevraagd. Deze ontvang je binnen een paar dagen van mij per post. 

@Dave! , bedankt voor het voorwerk en je hulp hierbij! 

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 17783Posts
  • 798Oplossingen
  • 4635Likes

Graag gedaan @Meindert  en jij voor de Ubee1318ZG dat is niet mijn beslissing maar voor jou 😉

jvwag
topicstarter
Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hartelijk dank @Dave!  en @Meindert voor een super snelle en mooie oplossing!

En mag ik Ziggo ook nog even complimenteren met het implementeren van dual-stack IPv6, en nu dus ook steeds meer in bridge modes! IPv6 is echt the-way-forward en ik gebruik het al sinds 2001 met behulp van tunneling. Hartelijk bedankt IPng.nl, SixXS, Hurricane Electric en Duximus voor de vele tunnel jaren, het is nu tijd voor native IPv6!

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 791Posts
  • 114Oplossingen
  • 202Likes

Dat mag jij altijd, @jvwag 🙂 En je mooie woorden worden zeker gewaardeerd! 

thijs_v

Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dag Meindert,

Ik zou ook graag overstappen naar native IPv6 in bridge mode.

Dus ik zou graag het huidige modem Ubee 320B in bridge mode) willen omruilen voor een Ubee UBC1318ZG.

Wegens fulltime thuiswerken is een stabiele verbinding essentieel, en de huidige 320B heeft helaas steeds vaker een reset nodig...

NB: Net als deze andere klanten heb ik géén interesse in een Connectbox, gezien ik mijn eigen router en access point gebruik.

Alvast bedankt voor je support!

Met vriendelijke groet ThijsV

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 17783Posts
  • 798Oplossingen
  • 4635Likes

@thijs_v 

Ik ga het voorleggen bij de Ziggo medewerker en ik kan niks beloven aan modem keus, maar kan wel je topic voorleggen. Dan pakken ze morgen dit topic voor je op.

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 17783Posts
  • 798Oplossingen
  • 4635Likes

@jvwag  schreef:

Hartelijk dank @Dave!  en @Meindert voor een super snelle en mooie oplossing!

Graag gedaan @jvwag  en veel plezier met je nieuwe modem 😊

Monica
Community Moderator
Community Moderator
  • 772Posts
  • 150Oplossingen
  • 261Likes

Hey @thijs_v, welkom op de Community! Ik begrijp dat je ter vervanging van jouw Ubee 320B graag de Ubee UBC1318ZG wilt ontvangen, zodat je deze kunt gebruiken met IPv6 in bridge mode. Dat heb ik bij deze voor je in orde gemaakt, binnen enkele dagen ontvang je de 1318ZG thuis, eenmaal onderweg ontvang je een Track & Trace code per mail. 

Roept dit vragen op? Stel ze gerust!

thijs_v

Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedemorgen,

Dankjewel @Monica voor de snelle en uitstekende service!

thijs_v

Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste @Monica ,

Het nieuwe modem is inmiddels gearriveerd, en alles werkt meteen out-of-the-box. Zelfs niet hoeven te bellen om het modem in bridge-mode te laten zetten, want dit stond meteen goed. Nogmaals dank voor de uitstekende service!

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5046Posts
  • 517Oplossingen
  • 1981Likes

Super om te lezen @thijs_v, graag gedaan namens Monica en geniet van je weekend!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic