1
Vraag
2
Reageer en help mee
abdelouahed

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ubee EVW 3200 vervangen door modem met IPv6

Mijn ubee EVW 3200 is in bridge mode en werkt goed. Ik begrijp dat dit apparaat helaas geen IPv6 ondersteund. Graag zou ik dit apparaat willen omruilen voor een dual stack modem in bridge mode zonder wifi.

 

Ik lees dat het mogelijk is dit modem in te ruilen is voor een Ubee UBC1318ZG. Indien mogelijk zou ik dit willen aanvragen. Alvast bedankt voor jullie tijd en aandacht.

24 Reacties 24
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Een UBC1318ZG wordt alleen in specifieke situaties toegestuurd, bijvoorbeeld wanneer de Puma-chipset problemen oplevert.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een nieuwe modemrouter toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Waarschijnlijk is de installatie ook aan een upgrade toe:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

abdelouahed
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo,

Zie afbeelding voor de foto's van AOP.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het verouderde aftakelement UMU-01 moet vervangen worden door een nieuwe splitter POA-01-B met IEC/F-kabel voor het modem.

 

Daarnaast is een monteur nodig voor het vervangen en correct plaatsen (in een opbouwdoos) van het AOP.

abdelouahed
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de informatie. Nu wachten op een moderator begrijp ik.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey @abdelouahed en welkom hier! 

Fijn dat tobiastheebe al met je mee heeft gekeken. Het AOP hangt er inderdaad niet goed bij. Ik heb daarom allereerst een monteur voor je ingepland die dit weer netjes maakt. De monteur komt langs op 2 maart tussen 12.00 en 18.00 uur. Komt dit voor jou niet helemaal goed uit dan kan je de datum gemakkelijk verplaatsen via je Mijn Ziggo account (Gegevens -> Mijn Monteursafspraken) 

Laat je het weten zodra alles weer tip top in orde is? Dan sturen we je daarna een Ubee toe. 

abdelouahed
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Top! Bedankt voor de service. Monteur afspraak verplaatst naar voorlopig donderdag ochtend, ik laat je weten wanneer het gelukt is.

abdelouahed
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo,

De ziggo monteur kwam toch vandaag langs, gelukkig was er iemand thuis. De monteur heeft netjes de gepande werkzaamheden uitgevoerd. Zie afbeelding.

Mocht u nog informatie nodig hebben voor het versturen van de modem, laat me weten.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Creatieve oplossing van de monteur om het AOP in dezelfde opbouwdoos als het ISRA-punt te plaatsen.

 

Ik verwacht dat @Mariska morgen weer langskomt in het topic om een nieuwe modemrouter toe te sturen.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Top @abdelouahed! Dankjewel voor je terugkoppeling hier en fijn dat de monteur langs is geweest. Volgens de afmelding van de monteur heeft hij een vervangend modem voor je geregeld. Is dat inmiddels allemaal in orde? Als we hier nog iets voor je kunnen doen horen we dat graag 🙂

abdelouahed
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo @Erik S . Bij mijn afwezigheid heeft de monteur de modem ook vervangen, terwijl ik alleen het herstel van de AOP verwachtte. Gezien de goede ervaring met de Ubee UBC1318ZG bij andere partijen gaat mijn voorkeur naar deze. De geplaatste modem zal ik naar Ziggo terugsturen.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Ah, check @abelouahed! De Connectbox welke nu actief staat onder je abonnement is gekoppeld aan je internetproduct. Stuur deze daarom niet zomaar retour want dat zal zorgen voor een beëindiging van je internetabonnement. Verder kunnen we je het Ubee non-wifi modem helaas niet zomaar toesturen. Ik verzoek je daarom gebruik te maken van het door de monteur geïnstalleerde modem.

abdelouahed
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Jammer dat ondanks mijn duidelijk verzoek (zie eerste bericht) de indruk is gegeven dit na een monteur bezoek dit zal worden verstuurd. En er nu op wordt teruggekomen op deze toezegging.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Excuus, je hebt gelijk! Ik heb de reactie van mijn collega Mariska gemist. Belofte maakt schuld, het Ubee modem komt je kant zo snel als mogelijk op.

abdelouahed
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen probleem @Erik S, overkomt ons allemaal. In ieder geval bedankt voor jullie tijd en inspanning.

abdelouahed
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo,

Apparaat is binnen. Alleen is het geadresseerd aan onze bovenbuurman met mijn huisnr, de bovenbuurman heeft huisnr + toevoeging "2". De verpakking geeft aan dat de oude modem over 2 weken niet meer werkt.

Ik heb het apparaat nog niet aangesloten. Vriendelijk verzocht dit recht te zetten en aan me terug te koppelen, zodat ik ermee aan de slag kan gaan.

abdelouahed
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo @Erik S . Zou u nog even aandacht kunnen geven aan mijn reactie van zaterdag? Navraag bij klantenservice geeft aan dat de nieuwe modem niet is gekoppeld aan mijn huisnr. Maar aan die van mijn bovenbuurman.

Ik heb al een bezoek ontvangen van mijn bovenbuurman dat hij een melding kreeg over pakketontvangen en heb al nodige uitleg gegeven.

 

Alvast bedankt voor uw tijd.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @abdelouahed. Oeps. Niet handig dat hier niet meer een berichtje naar jou is gestuurd. 
Wat we nu gaan doen; ik druk de swap op het verkeerde klantnummer eerst door. Op dat moment wordt het modem van je buurman even inactief, waarna ik zijn oude modem weer terug actief zet (dit is met hem besproken, hij is ervan op de hoogte). 
Daarna swap ik jouw modem naar het nieuwe modem. Zodat deze bij jou actief komt te staan. Zo wordt het allemaal weer rechtgetrokken zoals het uiteindelijk moet staan :-).  Ik ga nu bezig en hou je hier op de hoogte! 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Zo. De stappen zijn gezet. Binnen nu en, laten we zeggen 30 minuten, zou alles op de goede manier moeten staan. Ik hou het in de gaten! 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

De stappen zijn half doorgelopen. Op dit moment staan er (en dat kan eigenlijk niet, maar is een tussenstap) 2 modems actief op het klantnummer van je buurman. Als het foutieve/nieuwe modem van zijn klantnummer af is, wordt deze geactiveerd op jouw klantnummer. Ik hou het nog steeds in de gaten! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic