1
Vraag
2
Reacties
Moskito

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ubee EVW 3200 haalt downloadsnelheid niet

Hallo,

 

ik heb een UBee EWV 3200 modem in bridge modus staan om zo o.a. via m'n eigen router ook de actuele WIFI standaarden te kunnen volgen. Mijn download snelheid komt echter nooit boven de 160 Mbps (abonnement 300), m'n upload snelheid haalt wel 30 Mbps. (speedtest ookla). 

 

De speedtest heb ik uitgevoerd voor via een kabel op m'n router die bekabeld is aangesloten op het modem. Ik heb geprobeerd om direct op het modem in te loggen via aanwijzingen verderop op de community, maar dat is nog niet gelukt, al verwacht ik niet dat er een andere uitkomst achter zit. De bekabeling tussen modem en router en router en laptop zijn Cat5E / Cat6 kabels. Foto van de kabel tussen modem en aansluiting in de meterkast heb ik bijgevoegd.

 

Kan ik nog iets doen om wel aan mijn abonnementssnelheid te komen?

 

groet

 

Stef

 

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Moskito

 

Waanzinnig irritant dat je eigenlijk nooit de snelheid haalt binnen je abonnement! Dat moet toch anders kunnen. Ik ben aan deze kant ook gelijk met je gaan meekijken naar hoe alles erbij staat. 

 

Je modem staat keurig in bridge mode en ontvangt een sterk en stabiel signaal. Vanuit het netwerk wordt ook de juiste abonnementsinformatie naar het modem verstuurd. Ik zie hier dus geen reden waarom jij de snelheid niet haalt. 

Ik zal sowieso een pakketje op de post doen met een nieuwe splitter en kabel, zodat je ook dat kunt vervangen om te kijken of dat de snelheid tegenhoudt. 

Heb je ook al met je laptop/desktop direct aan LAN1 van het modem de snelheid getest, zonder de router er tussen? 

Bekijk in context

Uitgelicht
Moskito
topicstarter
Level 4
  • 29Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hoi Marije, je antwoord heeft wel geholpen naar de oplossing. Ik heb alsnog een keer via mijn modem een speedtest uitgevoerd, maar nadat ik een ander antwoord in de community had gelezen, daar las ik dat dat in eerste instantie niet lukt, maar na het uit en aanzetten van het modem wel was gelukt. Dat was ook bij mij de oplossing en mijn snelheidstest was prima op orde (dus sorry voor het opsturen van de splitter en kabel). Dus een tip met de volgende die niet bij zijn modem gegevens kan als die in bridge staat is om het modem een keer uit te zetten en als je de UTP kabel op het modem hebt aangesloten, dan weer aan te zetten. Ik kon nu ook inloggen op mijn modem, wat eerder niet lukte. Ik zet ook mijn waarden van mijn modem er nog even bij. Mijn probleem lijkt te zitten in een patchkabel tussen mijn modem en mijn router, nu ik daar een Cat6 kabel tussen heb gezet is mijn snelheid van mijn router hoger. De uitslagen op de foto zeggen mij niet zo veel, maar zullen vast in orde zijn.

24 Reacties 24
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik vermoed iets van QoS o.i.d. op je eigen router.

Moskito
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik ga het nakijken al heb ik nooit dergelijke instellingen toegevoegd. Kan ik ook de snelheid dat binnenkomt op m n modem testen als die in bridgemodus staat? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je aansluitingen splitter en kabel naar je modem zijn niet hedendaags en kunnen gratis vervangen worden.

Een Ziggo medewerker kan die gratis opsturen.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

Moskito
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dank je wel, ik ga het vanavond nog eens proberen. Gisteren probeerde ik het adres zoals vermeld in bridge modus, maar kwam ik niet op de inlogpagina van m n modem. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat zou in bridge moeten lukken met IP adres 192.168.100.1 

Moskito
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hoi Bert, voor de zekerheid: ik neem aan dat ik m'n computer moet verbinden via de UTP kabel direct aan mijn modem. Daarvoor gebruik ik de kabel die normaliter op m'n router zit. Immers alleen UTP aansluiting 1 werkt op mijn modem, de anderen zijn door de bridge stand uitgeschakeld. Met bovenstaand adres krijg ik alleen de melding dat ik geen connectie kan maken (krijg ook geen inlogscherm te zien van de ubee) te zien. Heb ook nog 192.168.1.1. geprobeerd en het adres dat anderen gebruiken als er geen bridge aan zou staan, maar niets werkt helaas. Toen heb ik een voor mij niet logische actie nog geprobeerd, namelijk de connectie tussen ubee modem en mijn router hersteld en direct op de router met deze adressen ingelogd, maar dan kom je (zoals ik verwachtte) bij een van de adressen uit op m'n eigen router en niet op de UBEE. Wat nu? Heb je nog een tip?

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

@Moskitoen:  http://192.168.178.1/   ik kan terwijl mijn pc op mijn router verbonden is, hiermee gewoon op het modem inloggen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Gio2903  schreef:

@Moskitoen:  http://192.168.178.1/   ik kan terwijl mijn pc op mijn router verbonden is, hiermee gewoon op het modem inloggen


@Gio2903 Het bewuste modem staat in bridge.

Moskito
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Kan ik beter contact opnemen met Ziggo zelf om te kijken of zij mijn verbinding kunnen doormeten?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Moskito Lukt het niet via: http://192.168.178.1/ ???

Moskito
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Nee helaas, heb ik ook al geprobeerd. 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Moskito

 

Waanzinnig irritant dat je eigenlijk nooit de snelheid haalt binnen je abonnement! Dat moet toch anders kunnen. Ik ben aan deze kant ook gelijk met je gaan meekijken naar hoe alles erbij staat. 

 

Je modem staat keurig in bridge mode en ontvangt een sterk en stabiel signaal. Vanuit het netwerk wordt ook de juiste abonnementsinformatie naar het modem verstuurd. Ik zie hier dus geen reden waarom jij de snelheid niet haalt. 

Ik zal sowieso een pakketje op de post doen met een nieuwe splitter en kabel, zodat je ook dat kunt vervangen om te kijken of dat de snelheid tegenhoudt. 

Heb je ook al met je laptop/desktop direct aan LAN1 van het modem de snelheid getest, zonder de router er tussen? 

Moskito
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Marije,

 

ik zal dat later vandaag nog eens doen, nu kan dat even niet, heb m n internet te hard nodig. Ik kom erop terug. Dank voor het opsturen!! Mocht het te laag zijn doe ik een nieuwe test zodra ik de splitter en kabel vervangen heb. 

Moskito
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hoi Marije, je antwoord heeft wel geholpen naar de oplossing. Ik heb alsnog een keer via mijn modem een speedtest uitgevoerd, maar nadat ik een ander antwoord in de community had gelezen, daar las ik dat dat in eerste instantie niet lukt, maar na het uit en aanzetten van het modem wel was gelukt. Dat was ook bij mij de oplossing en mijn snelheidstest was prima op orde (dus sorry voor het opsturen van de splitter en kabel). Dus een tip met de volgende die niet bij zijn modem gegevens kan als die in bridge staat is om het modem een keer uit te zetten en als je de UTP kabel op het modem hebt aangesloten, dan weer aan te zetten. Ik kon nu ook inloggen op mijn modem, wat eerder niet lukte. Ik zet ook mijn waarden van mijn modem er nog even bij. Mijn probleem lijkt te zitten in een patchkabel tussen mijn modem en mijn router, nu ik daar een Cat6 kabel tussen heb gezet is mijn snelheid van mijn router hoger. De uitslagen op de foto zeggen mij niet zo veel, maar zullen vast in orde zijn.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"De uitslagen op de foto zeggen mij niet zo veel, maar zullen vast in orde zijn."

Laten we zeggen op het randje van goed.

Als er nog wat fluctuatie in het signaal net de verkeerde kant op gaat, dan gaat het mis.

 

Sowieso moeten de oude splitter en kabel vervangen worden, want die leveren of gaan problemen opleveren is de ervaring na zoveel jaar met deze splitters.

 

Kan je daarna nog eens de waarden hier plaatsen?

En wat je ervaart, mogelijk moet het modem ook omgewisseld worden, want die is ook niet meer hedendaags, om het netjes te zeggen.

Moskito
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hoi Bert dank je wel! Dat zal ik doen! Ik vul dit bericht later deze week dan verder aan!

Moskito
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hoi @Marije Marije, ik heb vandaag 2 pakketjes ontvangen met ieder een kabel maar geen splitter zoals je noemde. Is die nog onderweg? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Meestal wordt alles los verstuurd @Moskito en komt niet tegelijkertijd.

Moskito
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Oh ok, ik zag maar 2 pakketten van ziggo bij postnl staan en die heb ik nu, vandaar dat ik dat even wilde checken

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic