Alles wat jij moet weten over SmartWifi
Wat is SmartWifi precies?Ruim 2 miljoen klanten met een SmartWifi modem, voorheen de 'Connextbox', hebben automatisch een gratis software-update ontvangen van Ziggo. De nieuwe software maakt het modem...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Sinds een paar dagen heb ik last van instabiele wifi. Daarnaast is sinds de laatste snelheidsverhoging ook mijn internetverbinding regelmatig slecht.
Vandaag ontdekte ik dat de inloggegevens van mijn modem, ubee 320b, en het ip adres van het modem waren
teruggezet naar de fabriekswaarden. Dit lijkt spontaan te zijn gebeurd. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Is het modem wellicht aan vervanging toe?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Marijn ik heb de splitter er modem eenvoudig kunnen aansluiten en installeren. Ik heb nu een prima stabiel internet en een veel beter wifi signaal. Probleem is opgelost 🙂
Dat zou zomaar kunnen, het is al een ouder modem.
Mogelijk moeten ook de aansluitingen vernieuwd worden.
Die kan een Ziggo moderator gelijk meesturen.
Kun je daarom een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Dan kunnen de juiste materialen meegestuurd worden.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
de splitter dient vervangen te woorden
een moderator kan jou kosteloos een poa-01-b + modemkabel sturen
Hi @Magyarok, een warm welkom op onze Community! Zoals @anoniemforum aangeeft heb je ter verbetering van je installatie een nieuwe splitter en kabel nodig. Ik heb deze naar je toegestuurd! Mocht je na het installeren van de nieuwe bekabeling nog problemen ervaren horen we het graag, dan gaan we even wat verder kijken voor je! 🙂
Dank je wel Marijn 🙂
Is een nieuw modem ook een optie. Het beestje draait al heel wat jaartjes mee. Toen ik vorig jaar over ging op de Ziggo next kreeg ik het aanbod het nieuwste modem te nemen omdat dit blijkbaar bij het abonnement hoor. Omdat ik toen geen problemen had durfde ik dat niet aan, maar ik zou het nu graag hebben.
gezien je een oud modem hebt kan @Marijn- of een andere moderator jou kosteloos de connectbox opsturen
@Magyarock Aangezien het je eerder was aangeboden heb ik je een nieuw modem toegestuurd! 🙂
Dank je wel @Marijn
Ik zie dat het pakketje inmiddels door Postnl staan aangekondigd.
Top service!
@Magyarock Heel graag gedaan! Hopelijk kunnen we op deze manier je hele verbinding een boost geven 🙂
Hi @Magyarock, is het gelukt om het nieuwe modem te installeren? Merk je daar ook een verbetering mee? 🙂
@Marijn ik heb de splitter er modem eenvoudig kunnen aansluiten en installeren. Ik heb nu een prima stabiel internet en een veel beter wifi signaal. Probleem is opgelost 🙂
@Magyarock wat super om te horen! Laten we het topic nog even openhouden voor het geval dat, maar ik heb er al het vertrouwen in dat het met deze nieuwe installatie een stuk beter zal blijven werken! 😄
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Wat is SmartWifi precies?Ruim 2 miljoen klanten met een SmartWifi modem, voorheen de 'Connextbox', hebben automatisch een gratis software-update ontvangen van Ziggo. De nieuwe software maakt het modem...