Vraag
Reacties
Oplossing
Ernie67
Level 2

Ubee 320b geen wifi

Hallo, 

mijn probleem is  dat mijn  netwerk het wachtwoord niet herkend.

Mijn PC heeft wel verbinding(kabel), maar inloggen met mijn telefoon of tablet gaat niet.

Het signaal is sterk genoeg en ze zien het netwerk maar het wachtwoord word niet goed gekeurt.

Las ook dat de beveiling van het modem niet meer up to date is.

Ben nu Wifi loos ,ook wel eens lekker maar toch.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Maak eens een Foto van de achterkant/Onderkant waar de sticker zich bevind met Modem, Ziggo inlog en wachtwoord en houd deze bij je.

 

Druk nu langer als 30 seconde op de reset knop met een coctailprikker of iets wat past.

Modem zal zichzelf nu opnieuw opstarten, dit zie je aan de lichtjes.

Trek een UTP Kabel van Lan Poort 1 naar je PC en toets http://192.168.178.1 in

Voer Wachtwoord/pincode van de achterkant van modem in en als goed is ben je nu in het Modem

 

Nu kan je deze stappen doorlopen - Ubee EVW3200 / 320B 

 

Als dit niet lukt, Ziggo zou je ook een ander modem kunnen sturen zodat je weer kan genieten van je wifi.

 

Vul even in je gegevens in je profiel 

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Dan kan een Moderator je gegevens erbij pakken en je meteen verder helpen.

Bekijk in context

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Ernie67 Hartelijk dank voor je reactie! Ik heb kosteloos een nieuw Connectbox modem opgestuurd ter vervanging van het oude Ubee EVW320B modem. Het Connectbox modem is eenvoudig aan te sluiten met de stappen die je hier terugvindt. Het oude modem mag je inleveren bij de milieustraat en hoeft dus niet retour.
Laat jonder dit topic weten hoe het nieuwe modem jou bevalt? 

Bekijk in context

26 Reacties 26
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dan wordt het tijd om een nieuw modem te krijgen van Ziggo, deze modems worden direct vervangen.

Mogelijk ook een nieuwe splitter en een nieuwe kabel voor je modem op verzoek.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Wil je sneller contact met Ziggo?

Dagelijks bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur.
1200 gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo.
0900-1884 gebruikelijke (mobiele) belkosten.

De Chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in het scherm op onderstaande pagina tevoorschijn, zodra er iemand beschikbaar is.
Https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Vervolg op het bericht hierboven.

Kun je de restknop 30 seconden ingedrukt houden, als het goed is gaat alles weer naar de instellingen zoals je het modem ontvangen hebt.

0 Kudos
Ernie67
Level 2
Topicstarter

Hallo Bert,

net  het modem gereset.

Neemt de oude netwerknaam weer aan   maar helaas  het oude en nieuwe wachtwoord hebben geen resultaat.

Ze blijven een onjuist wachtwoord aangeven.(telefoon en tablet)

Ik ga je link even volgen.

Mvg, Erwin

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

heb je wel goed op hoofdletters gelet?

0 Kudos
Ernie67
Level 2
Topicstarter
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @Ernie67,

 

Ik hoop dat je inmiddels bent geholpen. Mocht dat niet het geval zijn en wij moeten je nog extra ondersteuning bieden, dan hoor ik het graag. Zorg je er dan ook voor dat je profiel volledig staat ingevuld met je adresgegevens?

0 Kudos
Ernie67
Level 2
Topicstarter

Hallo Jamyla,

 

helaas nog geen succes.

Het modem gereset het wachtwoord op de achterkant gebruikt maar geen resultaat.

Het probleem blijft dat het wachtwoord niet werkt.

Niet op de telefoon, tablet en lab-top.

Wel 100x  gecheckt , om gek van te worden.😠

Als jij een oplossing weet.?

Alvast bedankt.

 

Erwin

 

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Maak eens een Foto van de achterkant/Onderkant waar de sticker zich bevind met Modem, Ziggo inlog en wachtwoord en houd deze bij je.

 

Druk nu langer als 30 seconde op de reset knop met een coctailprikker of iets wat past.

Modem zal zichzelf nu opnieuw opstarten, dit zie je aan de lichtjes.

Trek een UTP Kabel van Lan Poort 1 naar je PC en toets http://192.168.178.1 in

Voer Wachtwoord/pincode van de achterkant van modem in en als goed is ben je nu in het Modem

 

Nu kan je deze stappen doorlopen - Ubee EVW3200 / 320B 

 

Als dit niet lukt, Ziggo zou je ook een ander modem kunnen sturen zodat je weer kan genieten van je wifi.

 

Vul even in je gegevens in je profiel 

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Dan kan een Moderator je gegevens erbij pakken en je meteen verder helpen.

Ernie67
Level 2
Topicstarter

Yes,

we zijn er weer.

Kom er nu achter dat ik de: WPA-pre-shared key moest invullen als wachtwoord.

Gebruikte het wachtwoord dat achterop het modem staat, maar die is dus nodig om op het modem in te loggen.

Weer wat geleerd.

Mijn dank aan allen.😁

 

Erwin

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Goed om te horen en graag gedaan, we zijn een klant helpt klant community en daar doen we het voor.

 

Mocht je in de toekomst vaker dit krijgen, raad ik aan je modem om te ruilen voor een Connect Box omdat Ubee wel werkt maar niet meer in Ziggo assortiment behoort en deze krijgt wel nog de ondersteuning, maar Connect Box is de standaard Ziggo internet modem. Dit even voor informatie als advies. 😉

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Ernie67 Super dat het probleem is opgelost met de hulp die hier geboden is! Het modem (Ubee320B) wat je nu hebt is inmiddels wel een verouderd type modem. Ik kan het modem dan ook kosteloos voor je vervangen door een nieuw Connectbox  modem. Dat kan zolang dit modem verder prima werkt natuurlijk ook later. Laat het maar weten of ik een nieuw modem moet regelen.

Ernie67
Level 2
Topicstarter

Hallo Paul,

 

als je een nieuwe modem kan regelen zou dat perfect zijn.

Het wifi signaal is nu matig.

Wie weet is dat met een nieuw modem beter.

Tot horens.

Erwin

 

Dave
Level 20
T.E.A.M.

@Paul of @Jamyla  kan dit voor je regelen, als je wel even de onderstaande wilt invullen in je profiel dan kunnen ze dit voor je regelen.

 

Ik zal dit ook even doorgeven dan krijg je morgen bericht in dit topic. 😊

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Dan kan een Moderator je gegevens erbij pakken en je meteen verder helpen.

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Ernie67 Hartelijk dank voor je reactie! Ik heb kosteloos een nieuw Connectbox modem opgestuurd ter vervanging van het oude Ubee EVW320B modem. Het Connectbox modem is eenvoudig aan te sluiten met de stappen die je hier terugvindt. Het oude modem mag je inleveren bij de milieustraat en hoeft dus niet retour.
Laat jonder dit topic weten hoe het nieuwe modem jou bevalt? 

Ernie67
Level 2
Topicstarter

Hoi Paul,

 

tuurlijk laat ik even weten hoe het bevalt.

bedankt voor de snelle service.👍

 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Ernie67 Helemaal goed! We wachten je bericht dan even af. In ieder geval fijn om te lezen dat je blij bent met de snelle service via de Ziggo Community. 😉 

Ernie67
Level 2
Topicstarter

Hoi Paul,

Vrijdagavond het nieuwe modem geïnstalleerd.

Alles volgens het boekje, ging prima maar na ongeveer 15 min. was mijn signaal ineens weg van het internet en telefoon.

Modem gereset ,even gewacht en nu doet alles het prima.

Maar het boekje zegt dat er een ophangbeugel in de doos zou zitten maar helaas.

Nu staat hij en is ook prima.

Wifi signaal is ook beter geworden.

Bedankt voor alles.👍

 

 

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Welke Connect Box heb je gehad, kan je daar foto van plaatsen en zit de Ophangbeugel niet verstopt in een vakje of hoekje waar ook de adapter hebt gezeten.

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Ernie67 Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Fijn dat het installeren van het modem eenvoudig verlopen is en dat alles het al na 15 minuten deed. Gek dat je niet de ophangbeugel ontvangen hebt, die hoort zoals @Dave aangeeft in de doos te zitten. Soms zit de beugel onder het karton. 
Ik ga er vanuit dat je de doos al grondig bekeken hebt, en heb om die reden alsnog de ophangbeugel per post opgestuurd. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je dez emet de post in huis. Laat je het weten als wij je verder nog ergens mee kunnen helpen?