Best forum,
Al een paar jaar merken we dat de router van Ziggo een haperende wifi verbinding heeft. Een reset doet een tijdje goed maar het probleem komt terug. Het is een Ubee 3200 en vandaag zie ik voor eht eerst dat meer mensen last hebben (gehad) van dit probleem.
Is het mogelijk om de router te vervangen voor een nieuwer model?
Ik heb foto's toegevoegd van de router/modem en het aansluitpunt.
Mvg, PW
Opgelost! Ga naar oplossing.
De EVW3200 is inderdaad verouderd en staat op de lijst van typen modems die geautomatiseerd worden vervangen.
Het aftakelement UMU-01 is eveneens verouderd dient te worden vervangen door een splitter POA-01-B met IEC/F-kabel voor het modem. Indien er nog een versterker of splitter in gebruik is (aangesloten op de kabel met groene stekker), kun je daarvan ook een foto plaatsen?
Het AOP (TRAS-1000 of DIO-01) is ook een ouder type, maar voldoet nog voor een EuroDOCSIS 3.0-modem.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan kosteloos een SmartWifi modem (Connectbox) met bovenstaand nieuw aansluitmateriaal toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De EVW3200 is inderdaad verouderd en staat op de lijst van typen modems die geautomatiseerd worden vervangen.
Het aftakelement UMU-01 is eveneens verouderd dient te worden vervangen door een splitter POA-01-B met IEC/F-kabel voor het modem. Indien er nog een versterker of splitter in gebruik is (aangesloten op de kabel met groene stekker), kun je daarvan ook een foto plaatsen?
Het AOP (TRAS-1000 of DIO-01) is ook een ouder type, maar voldoet nog voor een EuroDOCSIS 3.0-modem.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan kosteloos een SmartWifi modem (Connectbox) met bovenstaand nieuw aansluitmateriaal toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Welkom op de Ziggo Community, @MikeRomes
Sorry voor mijn late reactie. Het is erg druk op het moment en we zijn druk bezig de schade in te halen 🙂
Ik ben het volledig met @tobiastheebe eens en heb dan ook een ander modem voor je besteld. Deze komt zo snel mogelijk die kant op.
Daarnaast heb ik nieuw aansluitmateriaal naar je gestuurd. Per mail volgen nog even bevestigingen van deze bestelling.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.