Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
MikeRomes
Level 1

Ubee 3200 wifi problemen

Best forum,

 

Al een paar jaar merken we dat de router van Ziggo een haperende wifi verbinding heeft. Een reset doet een tijdje goed maar het probleem komt terug. Het is een Ubee 3200 en vandaag zie ik voor eht eerst dat meer mensen last hebben (gehad) van dit probleem.

 

Is het mogelijk om de router te vervangen voor een nieuwer model?

 

Ik heb foto's toegevoegd van de router/modem en het aansluitpunt.

 

Mvg, PW

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De EVW3200 is inderdaad verouderd en staat op de lijst van typen modems die geautomatiseerd worden vervangen.

 

Het aftakelement UMU-01 is eveneens verouderd dient te worden vervangen door een splitter POA-01-B met IEC/F-kabel voor het modem. Indien er nog een versterker of splitter in gebruik is (aangesloten op de kabel met groene stekker), kun je daarvan ook een foto plaatsen?

 

Het AOP (TRAS-1000 of DIO-01) is ook een ouder type, maar voldoet nog voor een EuroDOCSIS 3.0-modem.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan kosteloos een SmartWifi modem (Connectbox) met bovenstaand  nieuw aansluitmateriaal toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De EVW3200 is inderdaad verouderd en staat op de lijst van typen modems die geautomatiseerd worden vervangen.

 

Het aftakelement UMU-01 is eveneens verouderd dient te worden vervangen door een splitter POA-01-B met IEC/F-kabel voor het modem. Indien er nog een versterker of splitter in gebruik is (aangesloten op de kabel met groene stekker), kun je daarvan ook een foto plaatsen?

 

Het AOP (TRAS-1000 of DIO-01) is ook een ouder type, maar voldoet nog voor een EuroDOCSIS 3.0-modem.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan kosteloos een SmartWifi modem (Connectbox) met bovenstaand  nieuw aansluitmateriaal toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Welkom op de Ziggo Community, @MikeRomes

Sorry voor mijn late reactie. Het is erg druk op het moment en we zijn druk bezig de schade in te halen 🙂

Ik ben het volledig met @tobiastheebe eens en heb dan ook een ander modem voor je besteld. Deze komt zo snel mogelijk die kant op.
Daarnaast heb ik nieuw aansluitmateriaal naar je gestuurd. Per mail volgen nog even bevestigingen van deze bestelling.