1
Vraag
2
Reacties
Pilae

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ubee 3200 vervanging

Hi ik heb al wat jaartjes een Ubee 3200 als modem en die begint de laatste tijd wat kuren te krijgen, en die kan de wifi Intel(R) Wireless-AC 9260 160MHz of andere nieuwere wifi cards in onze nieuwe laptops niet de snelheid geven die zij aankunnen, dus ik denk dat mijn modem verouderd is. Kan ik nu een nieuwere krijgen als vervanging

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

@Pilae Goedemorgen! Aankomende week ontvang je van ons de nieuwe aansluitmaterialen. Laat je weten als het allemaal gelukt is? Mocht het nou niet helemaal vlekkeloos verlopen, dan vernemen we dat natuurlijk ook graag! Voor nu wens ik je een fijne zondag.

Bekijk in context

Uitgelicht
Pilae
topicstarter
Level 2
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt Sander, alles zonder problemen aangesloten en tot nu toe alles stabiel

vr.gr. Pierre

11 Reacties 11
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een nieuwe modemrouter (SmartWifi modem) toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Vermoedelijk is de coaxinstallatie ook aan een upgrade toe:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Pilae,

Voorkomen is beter dan genezen! Ik heb een nieuw modem voor je aangevraagd. Laat je ons na de installatie van het nieuwe modem even weten hoe het gaat? Het is daarnaast ook wel handig om de aansluiting even onder de loep te nemen zoals @tobiastheebe ook al voorstelde, je mag hier de de foto's delen.

Pilae
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hardstikke bedankt voor jullie snelle reactie, zal laren weten of het opgelost is. De aansluiting zit gewoon direct op de oude casema aansluiting die in de woonkamer in de muur zit. Nogmaals hartelijk dank 🙂 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

'Oude Casema-aansluiting' klinkt alsof een upgrade nodig is, daarom zijn een of meerdere foto's wel waardevol.

Pilae
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Heren nogmaals bedankt, Connectbox ontvangen en geinstalleerd zonder problemen en het werkt als een zonnetje en stabiel. ik heb alleen een AOP aansluiting in de woonkamer die men had aangepast voor mijn Ubee 3200 zoals je ziet op bijgaande foto.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het AOP (DIO-01 of TRAS-1000), het aftakelement (UMU-01) en de kabels naar modem en TV/decoder zijn verouderd. De (witte) kabel naar de radio kan komen te vervallen omdat analoge radio is gestopt.

 

De UMU-01 dient te worden vervangen door een POA-01-B, daarbij hoort een nieuwe IEC/F-kabel (groene en rode stekker) voor het modem, deze kunnen door Ziggo worden toegestuurd.

 

Wat is de benodigde lengte voor de TV-kabel? Een kabel van 1,5/3/5 meter kan ook toegestuurd worden, voor 7,5/10 meter kun bij Ziggo Randapparatuur terecht.

Pilae
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi bedankt fijn dat er een expert naar kijkt, de witte naar de radio heb ik nog niet verwijderd omdat hij grotendeels achter de plinten zit (veel breekwerkmaar kan 'm natuurlijk wel van de aansluiting afhalen), verder als de moderator mij die POA-01-B en de daarbij bijbehorende IEC/F-kabel (groene en rode stekker) voor het modem  en die tv-kabel van 1,5m kan toesturen (als dit eenvoudig te installeren is) dan graag natuurlijk. Alles om een betere aansluiting te krijgen en weer uptodate te zijn.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De radiokabel hoeft niet te worden verwijderd, deze kan simpelweg afgekoppeld worden. De nieuwe splitter beschikt niet meer over een radio-aansluiting.

 

Ik heb zojuist de moderators gevraagd een POA-01-B met IEC/F- en IEC/IEC-kabel van 1,5 meter toe te sturen.

Pilae
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Top weer hartelijk bedankt voor je expertise en snelle reactie. Zo zie ik wel weer dat je nooit zonder mensen kunt die er wel iets van afweten! 

Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

@Pilae Goedemorgen! Aankomende week ontvang je van ons de nieuwe aansluitmaterialen. Laat je weten als het allemaal gelukt is? Mocht het nou niet helemaal vlekkeloos verlopen, dan vernemen we dat natuurlijk ook graag! Voor nu wens ik je een fijne zondag.

Pilae
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt Sander, alles zonder problemen aangesloten en tot nu toe alles stabiel

vr.gr. Pierre

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic