1
Vraag
2
Reageer en help mee
corkiekie

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

UW Imap-server heeft de verbinding verbroken

Ik krijg steeds de melding van dat UW Imap-server heeft de verbinding verbroken wordt er doodziek van.
Met pop3 had ik nergens last van.
Alles wat Ziggo aan geeft helpt niet wie heeft het zelfde probleem of opgelost om van die melding af te komen.

MVG,
23 Reacties 23
CJK

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mooi, toch nog wat goed nieuw over Windows10..:cool:

Maar, vol...door wat, door wie, wat is dan de oplossing...
level4

Level 1
  • 2516Posts
  • 129Oplossingen
  • 153Likes
CJK wrote:
Maar, vol...door wat, door wie, wat is dan de oplossing...


Door overige IMAP gebruikers, die al een verbinding hebben. U wil daarbij, maar mag dat niet.
Kan zo simpel zijn als een configuratie-bestandje aanpassen op de servers, maar dit zit echt (ver) in de ziggo-techniek, niet iets waarin wij (zouden) moeten adviseren.

Er wordt naar gekeken als het goed is...
Hoot_Posthorn

Level 7
  • 158Posts
  • 12Oplossingen
  • 109Likes
corkiekie wrote:
Ik krijg steeds de melding van dat UW Imap-server heeft de verbinding verbroken wordt er doodziek van.
Met pop3 had ik nergens last van.

MVG,


Best wel een vervelende.
Vroegah.. toen alles nog simpel was.. deden we alleen maar POP3. Je haalde gewoon je mail naar je PC toe, er bleef niets op de server staan.

Nu lezen we dezelfde mail op de PC, telefoon, tablet, dus is het wel handig dat de mail op de server blijft staan. Dus wat is dat synchroniseren nou eigenlijk allemaal..

Nou.. Als je een nieuwe mail leest vanaf je telefoon, zal aan server zijde dat mailtje gevlagd moeten worden als 'gelezen'. Open je daarna je mail op je PC, dan verwacht je natuurlijk ook dat ditzelfde mailtje zich als 'gelezen' toont.
Da's allemaal informatie bijhouden aan de kant van de server, en de mail programma's van de gebruiker updaten over dit alles.
Dus wat er op de achtergrond allemaal gebeurt is aanzienlijk complexer dan in de oude POP3 tijd. Onder de motorkap van imap servers is er dan de afgelopen jaren nogal wat gesleuteld om de zwaardere last van het synchroniseren aan de gang te houden.

Dit stelt ook eisen aan de mail applicaties op je PC en Telefoon/tablet etc. Als je nog een PC hebt van voor de eeuwwisseling met mail apps van dezelfde tijd kun je zomaar tegen beperkte performance aanlopen. Het is dus zaak om, binnen de mogelijkheden die je hebt, zoveel als mogelijk bij te blijven.

Je kunt je ook afvragen of een mail programma als outlook zelf wel met de tijd is meegegaan. Dat vaststellen is relatief makkelijk, door een moderner/recenter ge-update programma te testen zoals Thunderbird.
OF
Je maakt gebruik van Webmail. Die interfaces beginnen ook volwassen/volwaardiger te worden. En dat scheelt je natuurlijk een investering in nieuwe hard- en software.

Dus is het allemaal de schuld van de gebruiker? Nee, natuurlijk niet. Als er zich een probleem voordoet is er een aanleiding voor; Het komt niet uit de lucht vallen.

Maar de vraag of je de performance kunt verbeteren door eens kritisch naar je eigen omgeving en gebruik te kijken is er eentje die je best mag stellen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Sinds Windows Live Mail niet meer ondersteund wordt door Microsoft gebruik ik de webmail van Ziggo en gaat prima.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic