1
Vraag
2
Reageer en help mee
Formatera

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

USB poort op nieuwe Technicolor TC7210 modems is GEEN USB3.0

Afgelopen week was ik heel blij met mijn nieuwe Technicolor TC7210 modem. Eindelijk een modem waarvan de USB poort het doet en aan de kleur te zien (blauw) is het nog USB 3.0 ook.

Ik dus meteen aan de slag om mijn huidige USB2.0 externe harde schijf om het bouwen in een USB3.0 box.

WAARSCHUWING: Niets is wat het lijkt en dus ook deze mooie BLAUWE aansluiting niet. Volgens mij is blauw juist DE kleur om USB3.0 aan te geven.

Ik kwam er achter toen mijn nieuwe USB3.0 box na aansluiten op de USB poort geen data zou bevatten. Ik zit zelf tot over mijn oren in de ICT dus ging er bij mij een belletje rinkelen.

USB2.0 ipv USB3.0?? Maar het is toch een BLAUWE aansluiting.

Na de specs van het modem opgezocht te hebben bleek dus waarom ik geen data zag. Het is een BLAUWE USB2.0 aansluiting.

1 geluk, hij werkt wel behoorlijk en dat is op zich al een vooruitgang.

32 Reacties 32
Paul.Niezing

Level 13
  • 895Posts
  • 46Oplossingen
  • 58Likes
Even een kikje in een oud topic, ik ben bezig met wat veranderingen thuis en kwam er ook achter dat mijn 3tb usb3.0 schijf niet werkt op de usb aansluiting van de technicolor 7210, is hier een oplossing voor? Mijn pc zegt dat er 16kb ruimte op de schijf zou zitten, een losse usb stick werkt wel goed....
caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes
Dat is logisch. Dat soort apparatuur is allemaal gebaseerd op 32 bit technologie. en dan kan het schijven aan van maximaal 2TB.
Paul.Niezing

Level 13
  • 895Posts
  • 46Oplossingen
  • 58Likes
Ik heb me nooit verdiept in USB technologie dus dat zou zomaar kunnen 😜

Helpt het nog als ik de schijf in bijv 2 partities maak of is de manier van schrijven daar niet aangekoppeld?
caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes
Het heeft niets met USB te doen, het zou ook van toepassing zijn op een SATA aansluiting.

Partitionering helpt niet, het OS kan eenvoudig niet de hoge bloknummers van de fysieke schijf aanspreken.
Takwan

Level 3
  • 1023Posts
  • 50Oplossingen
  • 51Likes
Hey Paul,

Wonderlijke bevinding meteen de vraag wat kan je met de usb stick kan je bestanden ook daadwerkelijk lezen ?

Of word hij alleen herkend ?

De tc-7210 heeft geen USB 3.0 , echter dat zou niet uit moeten maken een usb 3.0 device werkt in veel gevallen ook op 2.0 alleen gaat de transfer van Data dan b.v langzamer.

Ook staan de USB poorten van de modems firmware matig uitgeschakeld dus vandaar de vraag.

Groetjes Takwan
Paul.Niezing

Level 13
  • 895Posts
  • 46Oplossingen
  • 58Likes
Goedemorgen,

Ik vond het ook al raar mijn oude laptop kan hem ook lezen en mijn tv waar usb 2.0 in zit pakt hem ook. Maar nogmaals de materie USB ken ik niet zo goed.

Zowel de externe schijf als de stick zijn NTFS formaat.
De stick wordt herkend en ik kan de bestanden gewoon openen.

De schijf heeft een normale map structuur



echter als ik hem wil benaderen dan krijg ik



De schijf heeft een externe voeding.
En uiteraard staat de USB poort aan in het modem.
caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes
Nogmaals, dit probleem heeft helemaal niets te maken met USB. Bepaalde operating systemen en/of hardware kan geen schijven aan die groter zijn dan 2TB. Die grens zat vroeger ook in Windows. Ik heb een oudere NAS, en ook die kan geen schijven aan die groter zijn dan 2TB. De Humax recorders kunnen ook geen schijven aan die groter zijn dan 2TB. Het maakt niet uit of de schijven zijn aangesloten via USB of SATA, 2TB is de grens.

Het heeft ook te maken met het type partitietabel, de oude MBR partitietabel ondersteunt max 2TB, daarboven heb je de GPT partitietabel nodig. Je hebt een goede kans dat de Technicolor daar ook niet mee overweg kan, ook bij schijven < 2TB.
Paul.Niezing

Level 13
  • 895Posts
  • 46Oplossingen
  • 58Likes
Ik zal vanmiddag mijn 1tb schijf is opzoeken en daar mee proberen.

Hoeft ook niet persee zoveel ruimte te hebben...
heuvela

Level 6
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
morge volgende vraag : heb nu een Technicolor tc7210 Modem/router gekregen usb schijf aansluiten , ik zie mijn western digital van 500 gb er bij komen , maak hem actief maar hem benaderen vanaf mijn windows pc ho maar.
moet hij misschien als ext3 of 4 geformatteerd worden ? niet echt wat over te vinden in Google of bij jullie.
in overzicht staat dit :
host name Verbinding
Ziggo - NAS mac adres weggehaal ipadres192.*.* Linux Thu Aug 13 08:28:37 2015
bvd andre
Verwijderd account
Niet van toepassing
heuvela wrote:
morge volgende vraag : heb nu een Technicolor tc7210 Modem/router gekregen usb schijf aansluiten , ik zie mijn western digital van 500 gb er bij komen , maak hem actief maar hem benaderen vanaf mijn windows pc ho maar.
moet hij misschien als ext3 of 4 geformatteerd worden ? niet echt wat over te vinden in Google of bij jullie.
in overzicht staat dit :
host name Verbinding
Ziggo - NAS mac adres weggehaal ipadres192.*.* Linux Thu Aug 13 08:28:37 2015
bvd andre

Als je de uitgebreide handleiding van het modem downloadt van de Ziggo site dan kun je daar alles over terug vinden, wel in het Engels.
De format is in de regel FAT32 of NTFS en in het modem moet je zelf e.e.a op 'enebled' zetten voordat je toegang hebt tot de schijf. Ziggo zelf noemt bij de beschrijving van het modem de USB-aansluiting 'Ziggo-NAS met DLNA'.
heuvela

Level 6
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
N.N. wrote:
heuvela wrote:
morge volgende vraag : heb nu een Technicolor tc7210 Modem/router gekregen usb schijf aansluiten , ik zie mijn western digital van 500 gb er bij komen , maak hem actief maar hem benaderen vanaf mijn windows pc ho maar.
moet hij misschien als ext3 of 4 geformatteerd worden ? niet echt wat over te vinden in Google of bij jullie.
in overzicht staat dit :
host name Verbinding
Ziggo - NAS mac adres weggehaal ipadres192.*.* Linux Thu Aug 13 08:28:37 2015
bvd andre

Als je de uitgebreide handleiding van het modem downloadt van de Ziggo site dan kun je daar alles over terug vinden, wel in het Engels.
De format is in de regel FAT32 of NTFS en in het modem moet je zelf e.e.a op 'enebled' zetten voordat je toegang hebt tot de schijf. Ziggo zelf noemt bij de beschrijving van het modem de USB-aansluiting 'Ziggo-NAS met DLNA'.

screenshots zoals je ziet heb ik dat gedaan en staat het goed en zie ik ook wat in windows maar wil ik er bestanden naar toe kopieren dan mag dat niet dus ik denk toch echt dat het Linux moet zijn

Verwijderd account
Niet van toepassing
heuvela wrote:
N.N. wrote:
heuvela wrote:
morge volgende vraag : heb nu een Technicolor tc7210 Modem/router gekregen usb schijf aansluiten , ik zie mijn western digital van 500 gb er bij komen , maak hem actief maar hem benaderen vanaf mijn windows pc ho maar.
moet hij misschien als ext3 of 4 geformatteerd worden ? niet echt wat over te vinden in Google of bij jullie.
in overzicht staat dit :
host name Verbinding
Ziggo - NAS mac adres weggehaal ipadres192.*.* Linux Thu Aug 13 08:28:37 2015
bvd andre

Als je de uitgebreide handleiding van het modem downloadt van de Ziggo site dan kun je daar alles over terug vinden, wel in het Engels.
De format is in de regel FAT32 of NTFS en in het modem moet je zelf e.e.a op 'enebled' zetten voordat je toegang hebt tot de schijf. Ziggo zelf noemt bij de beschrijving van het modem de USB-aansluiting 'Ziggo-NAS met DLNA'.

screenshots zoals je ziet heb ik dat gedaan en staat het goed en zie ik ook wat in windows maar wil ik er bestanden naar toe kopieren dan mag dat niet dus ik denk toch echt dat het Linux moet zijn


Heb je in Windows delen (van mappen) en thuisgroep goed ingesteld?
Paul.Niezing

Level 13
  • 895Posts
  • 46Oplossingen
  • 58Likes
heuvela wrote:

screenshots zoals je ziet heb ik dat gedaan en staat het goed en zie ik ook wat in windows maar wil ik er bestanden naar toe kopieren dan mag dat niet dus ik denk toch echt dat het Linux moet zijn


Wat N.N. aangeeft klopt FAT32 of NTFS heb hier inmiddels een 1tb schijf aan hangen in NTFS formaat en draait prima alleen de kopieer snelheid valt me tegen.

Wat je ziet in verkener is je naar storage gaat en dat daar dan de naam van je schijf staat met een getal er achter die moet je eerst openen en daar je bestanden beheren.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic