Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Formatera wrote:
Eindelijk een modem waarvan de USB poort het doet en aan de kleur te zien (blauw) is het nog USB 3.0 ook.
WAARSCHUWING: Niets is wat het lijkt en dus ook deze mooie BLAUWE aansluiting niet. Volgens mij is blauw juist DE kleur om USB3.0 aan te geven.
Ik kwam er achter toen mijn nieuwe USB3.0 box na aansluiten op de USB poort geen data zou bevatten. Ik zit zelf tot over mijn oren in de ICT dus ging er bij mij een belletje rinkelen.
USB2.0 ipv USB3.0?? Maar het is toch een BLAUWE aansluiting.
Rick. wrote:
... en op mijn Lenovo laptop zijn de logo's bij de poorten nu net weer hetzelfde en is het enige verschil dat de USB 3 poort blauw gekleurd is. Het lijkt erop dat niets (blauwe kleur en/of logo) echt verplicht is en goed de specificaties bekijken of testen de enige manier is om zeker te weten met welk soort USB poort je te maken hebt.
Since USB 2.0 and USB 3.0 ports may coexist on the same machine and they look similar, USB 3.0 specification mandates appropriate color-coding and recommends that the Standard-A USB 3.0 connector has a blue insert (Pantone 300C color).
caesar wrote:
WiKi schrijft het volgende:Since USB 2.0 and USB 3.0 ports may coexist on the same machine and they look similar, USB 3.0 specification mandates appropriate color-coding and recommends that the Standard-A USB 3.0 connector has a blue insert (Pantone 300C color).
Dus de blauwe kleur behoort inderdaad aan te geven dat het een USB 3.0 aansluiting is.
caesar wrote:
Ja, maar wie leest er nu wat er boven staat? Kleurcoderingen worden juist gebruikt om in één oogopslag zaken te kunnen identificeren. Het gebruik van die blauwe kleur voor een USB 2.0 aansluiting is domweg onjuist.
Blue Pantone (color) in USB 3.0 Connectors
Mandate: Informational
Effective Date: June, 2011
Section 5.3.1.3 of the USB 3.0 Specification defines Blue (Pantone 300C) as a recommended color for USB 3.0 A-connectors.
The use of blue pantone thermoplastics in USB 3.0 connectors is recommended on systems with a mix of USB 2.0 and USB 3.0 ports. For certification, the USB-IF does require that the user be able to clearly and easily distinguish between a USB 3.0 and a USB 2.0 port on a system; however, it is left to the system implementer on how to accomplish this.
caesar wrote:
For certification, the USB-IF does require that the user be able to clearly and easily distinguish between a USB 3.0 and a USB 2.0 port on a system; however, it is left to the system implementer on how to accomplish this.
Formatera wrote:
Het was voor mij alleen een waarschuwing voor een snelle misleiding als je niet goed kijkt, wat mij dus is overkomen. Alle andere uitleg is voor mij bekend terrein dus overbodig. IK snap het wel maar wil alleen mensen met minder kennis waarschuwen.
Dank voor ieders reactie.
Alex Ziggo wrote:
Ik zal dit ook bij de product manager neerleggen. Wellicht dat ze dit in het toekomstige modem kunnen aanpassen.
Groet,
Alex
Takwan wrote:
in de regels van 2015 staat niet dat de kleur blauw moet zijn echter het is een advies kleur wel moet er om te voldoen aan het certificaat (USB-IF) een duidelijk kleur verschil zijn tussen 2.0 3.0
+ ze geven aan : http://www.usb.org/developers/compliance/
Retest not required:
•Product packaging changes (color, shape, etc.)
•Microcontroller vendor change (no board layout change, no firmware change). Retest not required only if new Microcontroller is on Integrators List
•Microcontroller firmware change (changes in fully modular code not associated with USB functions).
•Connector color and esthetics
•Connector vendor or model number change (no board layout change) as long as the new connector is on the Integrators List. .
Microsoft zegt daarnaast :
"Wanneer u een USB 3.0-apparaat installeert, hebt u hier wellicht een blauwe kabel voor. U kunt ook de blauw labels zien in de aansluitingen aan de uiteindes van de kabels en in de poorten van uw pc of USB-hub. Alle USB 3.0-kabels en -poorten bevatten het USB 3.0-symbool, ongeacht hun kleur."
(Bron) http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/install-usb-3-usb-devices
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.