Ik heb op de USB poort van mijn Cisco EPC3928 router een harde schijf aangesloten.
Nu is deze sinds enkele weken niet meer benaderbaar. Hoe los ik dit op?
Is de USB poort soms afgesloten op deze router?
De USB Port staat enabled in de instellingen, maar het lampje brand niet op de Cisco router zelf.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@jverbruggen, nieuwe modem komt jouw kant op!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
heb je de externe harde schijf al op een pc geprobeerd
Omdat Ziggo deze modems niet meer gebruikt zal de ondersteuning alleen modem gedeelte betreffen en de USB gedeelte hebben uitgeschakeld omdat er te veel last is van ongewenste activiteiten.
Enige wat ik kan vragen is dat een medewerker je een nieuw modem stuurt maar dat zijn nieuwere en zonder USB aansluiting.
En zal u via andere manier de Harde schijf in Cloud vorm door UTP moeten aansluiten.
Ik heb even aan iemand gevraagd die ervaren is in de modems misschien kan hij u meer vertellen, hij komt vanzelf in het topic als nodig is. Anders bericht ik u even terug hierover.
Heb even navraag gedaan, het zou kunnen dat de Kabel naar de Harde schijf of de Harde schrijf niet meer werkt, heeft u het al op een PC geprobeerd om de harde schijf te benaderen.
Als u de Harde schijf wel kan benaderen via de PC of Laptop dan heeft Ziggo de ondersteuning van de USB uitgeschakeld en alleen nog voor modem gedeelte gekozen, als dat werkt dan behoud u gewoon internet.
Laat het maar even weten, dan kan u gratis een modem omruil krijgen van Ziggo alleen op de Smart Wifi Modems van Ziggo zit geen USB ingang meer.
vermeld graag uw postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Hallo Dave,
De harde schijf werkt prima wanneer ik hem op mijn PC aansluit.
Dat is dus niet het probleem.
Ik heb hem nu op mijn mijn TPLink router gekoppeld en dat werkt ook.
Ik wil graag dat het CISCO modem omgeruild wordt voor een nieuw modem.
Mijn postcode en huisnummer staan in mijn profiel.
Dank alvast.
mvg
John
Ik ga vermelden aan de medewerker van Ziggo en deze komt dan via de gegevens je modem omruilen.
Dank je voor het uitsluiten van defecte harde schijf, dan weten we dat die gewoon netjes werkt.
*** Bij deze gemeld aan een Ziggo Moderator voor omruil van je oude modem ***
@Dave schreef:Omdat Ziggo deze modems niet meer gebruikt zal de ondersteuning alleen modem gedeelte betreffen en de USB gedeelte hebben uitgeschakeld omdat er te veel last is van ongewenste activiteiten...
Als de USB aansluiting WEL heeft gewerkt en deze door Ziggo's toedoen nu niet meer werkt, dan zou men deze dus als ( moedwillig ) defect kunnen beschouwen. Dan is het dus eigenlijk een garantie geval en zou er dus ook geen €19,95 administratie kosten gerekend mogen worden.
Daarvoor moet u natuurlijk niet bij de Helpdesk zijn ( die hebben die mogelijkheid waarschijnlijk niet ), maar misschien kan een Ziggo mod u aan uw recht helpen.
Goedemiddag @jverbruggen en welkom op de Community. Ik kijk graag wat ik voor je kan doen. Voor zover bij mij bekend is er recent geen wijziging vanuit ons geweest waarbij we actief de functionalteit van de USB poort uitschakelen. Maar het is wel zo dat dit een functionaliteit is die we al enige tijd niet meer ondersteunen. In je laatste bericht geef je aan dat het werkt via de TP-Link en dat je graag een nieuw(er) modem ontvangt. Daar kan ik je mee helpen. Ik stuur je zo een privébericht om enkele gegevens te bevestigen en dan regel ik het voor je!
Edit: @jverbruggen zo te zien heb je de mogelijkheid om privébericht te ontvangen uitgezet. Kun je dit tijdelijk inschakelen? Bedankt 🙂
@@Anne B: Hoe doe ik dit?
Hoi @jverbruggen, die instelling vind je hier.
@Anne B Sorry maar ik kan het niet vinden.
@Anne B Priveberichten ontvangen staat al ingeschakeld
@jverbruggen, ik kan je nu inderdaad een privébericht sturen en die is onderweg 🙂
@jverbruggen, nieuwe modem komt jouw kant op!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.