Sinds begin vorige week viel het mij op dat het niet meer mogelijk is met Kodi (mediaspeler software), met daarop de plugin Placenta (vergelijkbaar met Exodus en Covenant) en de URL Resolver Real Debrid ingesteld, streams af te spelen.
Sinds vorige week doen alle streams van Real Debrid het niet meer, ze worden allemaal overgeslagen. Ik heb daarom de volgende scenario's getest:
1. (Her)autoriseren van Real Debrid.
2. Alle cache en meta data verwijderd van placenta.
3. Kodi geïnstalleerd op de telefoon en tablet (inclusief placenta en Real Debrid).
4. Router herstart.
5. Kodi mediaspeler herstart.
Alle bovengenoemde zaken hadden geen effect. Het was nog steeds niet mogelijk om streams van Real Debrid af te spelen.
Ik heb daarna geprobeerd om via een andere internet verbinding (via mijn telefoon aanbieder, Tele2) de streams af te spelen (via Kodi op mijn telefoon en via een mobiele hotspot van de telefoon via de tablet). Het resultaat, de streams werken! Mijn conclusie: het ligt aan de internet verbinding.
Om verder te kijken of het aan mijn LAN ligt of aan Ziggo heb ik op mijn router een VPN client geconfigureerd, zodat het internetverkeer van de Kodi via de VPN verbinding gaat. Ook dit resulteert erin dat de streams van Real Debrid het doen! Mijn conclusie: het ligt aan Ziggo.
Ik heb vervolgens een ticket ingediend bij Ziggo, met de vraag hoe dit kan. De mensen van Ziggo waren niet in staat mij van een antwoord te voorzien. Daarnaast zou volgens het principe van netneutraliteit het niet moeten kunnen dat Ziggo iets blokkeert, maar toch trek ik die conclusie. Weet iemand wat er aan de hand is?