De Ziggo SmartWifi app: versie NL 2.28
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Zojuist ingelogd in de Connectbox om het kanaal van mij 5 Ghz Wifi te wijzigen echter tot mijn verbazing zie ik dat er UPC Firmware op de connectbox geinstalleerd is terwijl ik niet een een voormalig UPC gebied woon (zie afbeeldingen). Volgens de web interface staat mijn Wifi uit terwijl dat niet zo is. Ook zou ik nu de mogelijkheid hebben om de connectbox zelf in Bridge mode te zetten echter ik weet dat dit niet zo is in een Ziggo gebied. Volgens mij is er wat fout gegaan in het uitrollen van een Firmware update iemand dit eerder gezien?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo @Ron013 welkom op de Community. Zo te zien heeft de box heimwee! De firmware van de Connect Box wordt ook deels door ons moederbedrijf ontwikkeld. De boxen vinden hun weg naar meerdere dochterbedrijven. Sommige in het buitenland heten nog UPC. Daarom zitten er nog meerdere opmaken in de box verstopt. Die van jou moet weer naar oranje natuurlijk. Omdat ook de weergave van de wifi status niet overeenkomt met de werkelijkheid denk ik dat de box in de war is.
In de enkele gevallen die ik heb gezien hielp een factory reset door het reset gaatje achterop 30 seconden in te drukken. Wanneer dit niet helpt lezen we hier ook graag welk type Connectbox modem je hebt.
Hallo @Ron013 welkom op de Community. Zo te zien heeft de box heimwee! De firmware van de Connect Box wordt ook deels door ons moederbedrijf ontwikkeld. De boxen vinden hun weg naar meerdere dochterbedrijven. Sommige in het buitenland heten nog UPC. Daarom zitten er nog meerdere opmaken in de box verstopt. Die van jou moet weer naar oranje natuurlijk. Omdat ook de weergave van de wifi status niet overeenkomt met de werkelijkheid denk ik dat de box in de war is.
In de enkele gevallen die ik heb gezien hielp een factory reset door het reset gaatje achterop 30 seconden in te drukken. Wanneer dit niet helpt lezen we hier ook graag welk type Connectbox modem je hebt.
De Ziggo interface is weer terug. De Connectbox opnieuw opstarten was voldoende om de Ziggo interface terug te krijgen. Een factory reset is nogal ingrijpend omdat ik daarmee alle instellingen zou verliezen waaronder een afwijkende IP subnet (192.168.100.0/24).
Bedankt voor de tip echter omdat ik niet de Ziggo interface had is de vraag of een backup met de verkeerde interface wel werkt? Ik heb nu inmiddels vanuit de Ziggo interface wel een backup gemaakt mocht het in de toekomst nog een keer gebeuren.
Goede vraag. Geen antwoord. Verstandige beslissing.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...