1
Vraag
2
Reacties
Ron013

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

UPC Firmware Connect Box in Ziggo gebied

Zojuist ingelogd in de Connectbox om het kanaal van mij 5 Ghz Wifi te wijzigen echter tot mijn verbazing zie ik dat er UPC Firmware op de connectbox geinstalleerd is terwijl ik niet een een voormalig UPC gebied woon (zie afbeeldingen). Volgens de web interface staat mijn Wifi uit terwijl dat niet zo is. Ook zou ik nu de mogelijkheid hebben om de connectbox zelf in Bridge mode te zetten echter ik weet dat dit niet zo is in een Ziggo gebied. Volgens mij is er wat fout gegaan in het uitrollen van een Firmware update iemand dit eerder gezien?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @Ron013 welkom op de Community. Zo te zien heeft de box heimwee! De firmware van de Connect Box wordt ook deels door ons moederbedrijf ontwikkeld. De boxen vinden hun weg naar meerdere dochterbedrijven. Sommige in het buitenland heten nog UPC. Daarom zitten er nog meerdere opmaken in de box verstopt. Die van jou moet weer naar oranje natuurlijk. Omdat ook de weergave van de wifi status niet overeenkomt met de werkelijkheid denk ik dat de box in de war is.

In de enkele gevallen die ik heb gezien hielp een factory reset door het reset gaatje achterop 30 seconden in te drukken. Wanneer dit niet helpt lezen we hier ook graag welk type Connectbox modem je hebt.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @Ron013 welkom op de Community. Zo te zien heeft de box heimwee! De firmware van de Connect Box wordt ook deels door ons moederbedrijf ontwikkeld. De boxen vinden hun weg naar meerdere dochterbedrijven. Sommige in het buitenland heten nog UPC. Daarom zitten er nog meerdere opmaken in de box verstopt. Die van jou moet weer naar oranje natuurlijk. Omdat ook de weergave van de wifi status niet overeenkomt met de werkelijkheid denk ik dat de box in de war is.

In de enkele gevallen die ik heb gezien hielp een factory reset door het reset gaatje achterop 30 seconden in te drukken. Wanneer dit niet helpt lezen we hier ook graag welk type Connectbox modem je hebt.

Ron013
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De Ziggo interface is weer terug. De Connectbox opnieuw opstarten was voldoende om de Ziggo interface terug te krijgen. Een factory reset is nogal ingrijpend omdat ik daarmee alle instellingen zou verliezen  waaronder een afwijkende IP subnet (192.168.100.0/24). 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Dat klopt. Het komt wel eens voor zo’n rare GUI. Power Cycle kan genoeg zijn dit op te lossen. Soms niet.

Verlies van instellingen bij Factory Reset is te omzeilen met Backup/Reload. NB een wijziging van het wachwoord voor Login ben je altijd kwijt.

Ron013
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de tip echter omdat ik niet de Ziggo interface had is de vraag of een backup met de verkeerde interface wel werkt? Ik heb nu inmiddels vanuit de Ziggo interface wel een backup gemaakt mocht het in de toekomst nog een keer gebeuren.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Goede vraag. Geen antwoord. Verstandige beslissing.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@Ron013  Top dat het is verholpen met de powercycle en je modem inmiddels weer over de juiste interface beschikt. @hanh Wederom bedankt voor je bijdrage 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic