1
Vraag
2
Reageer en help mee
Ome Joop

Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

UBEE UBC1318ZG (Verbonden (partial bonding DS))

Heb al tijden last van instraling op 883 OFDM kanaal waardoor hij zijn kanalen koppelingen verliest. Modem komt ook niet volledig door bootprocedure. Waarschijnlijk door die vele correctables loopt temperatuur van modem ook op tot kritische niveaus. Is monteur bij geweest die zag dat lijn verder goed was wilde niet naar modem en instellingen kijken werd doorverwezen naar hier.

Snelheid loopt ook terug is normaal zo rond de 940-960mbs

 

Graag jullie input na het zien van de diverse waardes en een oplossing uiteindelijk

22 Reacties 22
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Ik zie aan de log dat er ruisproblemen zijn in de down- en upstream. De 'partial bonding'-status slaat hier overigens op SC-QAM CID 25 (794 MHz), deze is niet gekoppeld. Er is mogelijk sprake van instraling van 4G. Het is vrij normaal dat er correctable errors te zien zijn op het OFDM-kanaal, gezien de breedte hiervan (93 MHz i.p.v. 8 MHz op de SC-QAM-kanalen).

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en bekabeling, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

je temperatuur is vrij normaal ik heb zelf dit

 

robinjoo19_0-1624712992064.png

 

Ome Joop
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Is volgens mij laatste versie splitter onlangs vervangen maar geen verandering 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Dat ziet er prima uit. Gaat de TV-kabel rechtstreeks naar een TV/decoder of zit hier nog een versterker en/of wcd tussen?

 

Je zou eens een paar uur kunnen testen met het modem rechtstreeks op het AOP aangesloten. Na aansluiten op AOP het modem kort stroomloos maken.

Ome Joop
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

TV gaat naar versterker data naar modem met hirschmann kabel en afgeschermde pluggen dus weet niet wat ik er zelf nog aan kan doen lijkt wel of hij op de modemkast instraalt... zou ik er soort kooi van Faraday omheen moeten zien te fabrieken

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

ziet er prima uit

hoever zit de kabel in het modem zelf?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Zijn open aansluitingen op de versterker met eindweerstand afgesloten? En zijn de coax-contactdozen in huis up-to-date?

Ome Joop
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

ja zit afsluitweerstand op maar probeer hem vannacht als niemand tv kijkt even rechtstreeks aan te sluiten om dat uit te sluiten

Ome Joop
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

vanochtend vroeg ff getest hierbij de screenshotjes

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Ik zie dat het modem er nog steeds niet in slaagt om alle kanalen te koppelen in de downstream, DCID 21 mist deze keer. Afgezien daarvan zie ik geen bijzonderheden en ziet het signaal er prima uit.

 

Mogelijk kan een moderator meer zien aan de hand van een uitgebreide, meerdaagse meting op afstand.

 

Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld.

Ome Joop
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Zover het gaat 2-3 mm over op buitenring ... plug gemaakt volgens Hirschman specificaties 1 cm koperdraad 1 cm mantel... krijg de door ziggo geleverde modemkabel er ook niet dieper in 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi Joop, welkom op onze Community! Als ik je modem uitlees zie ik niet zo veel bijzonderheden, alleen de US SNR is niet heel stabiel (dat speelt in de hele wijk).

 

Maar wat me vooral nog niet duidelijk wordt, welke problemen ervaar je in het dagelijks gebruik? Je merkt alleen dat de snelheid soms terugloopt naar ~900Mbps?

Ome Joop
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Kanalen bundeling ligt er vaak uit en modem start ook af en toe spontaan opnieuw op T3 timeout denk ik. Modem eind van de ochtend gereset meteen weer CMTS connectie fouten (zie bijlage) Vroeger kon je je modem rustig paar maanden met rust laten zonder problemen maar 2 dagen zonder partial bonding DS doorkomen lijkt maar niet te lukken.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

De T3 timeouts met datum 1-1-1970 (impliceert een modem reboot) lijken te worden veroorzaakt door de onstabiele US MER op wijkniveau.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

mijn modem staat al dagen op partial bonding ds en ik haal toch gewoon de volledige down/up snelheid

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

@MR_CHIP Hoeveel kanalen zijn er gekoppeld? De huidige uploadsnelheden zijn nog niet zo hoog dat uitval van een enkel kanaal effect hoeft te hebben op de maximumsnelheid. Zelf zou ik wel ongerust worden van partial bonding, zeker in de US.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik bedoelde de ds

ik typte perongeluk de us

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

robinjoo19_0-1624984582796.pngrobinjoo19_1-1624984594259.png

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Zo te zien is er nu geen partial bonding. Wel wat ruis op kanalen die overlap hebben met 4G uplink. Mogelijk treedt daar zo nu en dan kanaaluitval op.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic