1
Vraag
2
Reageer en help mee
Gaya10

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

UBEE EVW321B Wifi drama

Goedendag,

 

Sind enige jaren is er het probleem dat op dagelijkse basis het 2,4Ghz of 5 Ghz (soms ook beide) geen internet meer doorlaten. Bijzonder is dat de adapters dan niet het bekende "geen internet" aangeven. En er zich ook geen uitroepteken bevind in het wifi icoon van de toestellen.

 

Soms kom ik er pas achter als er een "Limit notificatie" optreed 😞  

 

Het is geen instelling of het wegvallen van de DNS server, de bekabelde verbinding werkt dan prima, en fabrieksinstellingen zijn vaker geprobeert.

 

Met bereik heeft het ook niets van doen, ik heb vrij zicht op het modem op 2 meter afstand.

Alle apparaten hebben het tegelijkertijd, dus lijkt ook niet toestel specifiek.

na verbreken en opnieuw verbinden van elk toestel apart werkt het weer. 

 

Ik denk dat het oude beestje aan vervanging toe is.

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat zou zomaar kunnen, maar dan zijn mogelijk ook je aansluitmaterialen aan vervanging toe.

Een Ziggo moderator kan je die gratis toesturen of als ook de 1e wandcontactdoos op de 1e plaats waar Ziggo je woning binnenkomt vervangen moet worden, kan een gratis monteur dit uitvoeren.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Gaya10
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Bert,

 

Hartelijk dank voor je reactie.

 

Wel eens interessant om een beoordeling te krijgen over de signaal kwaliteit. (Zie bijlage.)

Het AOP  en interne bekabeling is 2 jaar geleden door mij zelf vervangen met dezelfde materialen die jullie monteurs gebruiken: TRAS 2000 AOP, F splitter, geen versterker, Ziggo gecertificeerde coax.

 

Signaal zou geen issue moeten zijn.

Ik mag mezelf gekwalificeerd noemen want mijn opleiding was bij jullie 🙂

Het heette toen nog UPC-Chello.

 

Imre

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

Inmiddels is een tras lichtelijk verouderd. Maar de rest klinkt prima. Met een nieuw modem ben je er waarschijnlijk wel al

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Gaya10 Je noemt jullie.

Dit is een klant helpt klant forum, Ziggo medewerkers hebben Ziggo voor hun naam staan.

 

Het kan ook gewoon het oude modem zijn wat aan het opgeven is.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

 

Misschien zijn aan je aandacht ontsnapt de correctables, uncorrectables en de T3? Blijkbaar is er ruis aanwezig.

Mogelijk dat dit een MDD time-out triggert, waardoor er een aantal seconden geen dataverkeer mogelijk is.

Maar een hedendaags modem is veel gevoeliger voor signaalproblemen.

Je kan dus vervanging van het huidige modem overwegen, waarna problemen vanzelf aan het licht komen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Waarschijnlijk instraling van 4G, gezien de frequenties van de gekoppelde kanalen en vrij grote verschillen in MER.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic