1
Vraag
2
Reageer en help mee
Basraaf

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

UBEE-EVW3200 vervangen door Connectbox

LS,

 

ik zou graag mijn oude UBEE-EVW3200 vervangen door een Connectbox omdat ik hem regelmatig moet herstarten.

 

Graag advies.

 

Mvg,

Bas.

13 Reacties 13
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan kosteloos een nieuw modem (Connect Box) toesturen en komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

Vermoedelijk is de coaxinstallatie ook (gedeeltelijk) aan een upgrade toe, voor een optimale werking van het nieuwe modem is een up-to-date installatie een vereiste:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @Basraaf. Daar zijn we al! 🙂 

Zo te zien is jouw modem al een ouder model, deze kunnen we zeker vervangen. Wel zie ik direct dat het signaal er ook niet helemaal lekker uitziet, het lijkt mij dus goed hier ook naar te kijken. Zoals @tobiastheebe al aangaf is een foto van de aansluitsituatie handig om te bepalen of er meer vervangen zal moeten worden. Wil je die foto met ons delen? Dan regelen we het in één klap. 

Basraaf
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Super snel, bedankt!

 

Basraaf_0-1633093684358.pngBasraaf_1-1633093972803.jpeg

 

Is dit voldoende?

 

Mvg,

Bas.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Zeker voldoende, dankjewel @Basraaf! Zo te zien zit er ofwel een UMU-1006 of een SQ601 splitter op je hoofdaansluiting. Die mag sowieso vervangen worden, hiervoor ontvang je van mij een nieuwe splitter + bijpassende kabel. Dat in combinatie met het nieuwe modem die ik toestuur zou moeten zorgen voor een vlekkeloze verbinding. Tip: in dit topic kan je nog een handig filmpje vinden over hoe je de huidige spliiter kunt verwijderen. 

Het nieuwe modem heb je binnen 5 werkdagen in huis. De splitter + kabel ontvang je in een apart pakket ook binnen 5 werkdagen. Voor beide ontvang je een T&T zodra ze onderweg zijn. Houd je ons op de hoogte? 

Basraaf
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Super, alvast hartelijk dank!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Zou je na vervangen van het modem en aansluitmateriaal nogmaals hier de DS/US-gegevens willen plaatsen? Dan controleer ik nog even of er daarna nog instraling aanwezig is.

Basraaf
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Basraaf_0-1633428994563.pngBasraaf_1-1633429022845.png

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Zou je de volledige twee tabellen (elk 24 rijen) van het tabblad 'Downstream' willen plaatsen?

 

Het vermogen is in elk geval een stuk verbeterd, de oude splitter leverde nogal wat demping op.

Basraaf
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Basraaf_0-1633603746713.png

Basraaf_1-1633603762460.png

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Er is nog ruis aanwezig. Als je geen problemen merkt met de stabiliteit/snelheid van de internetverbinding dan kun je het zo laten, maar anders zou ik nog het vervangen van het AOP (door een monteur) adviseren. Ook de TV-kabel kan aan de ruis bijdragen.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Basraaf bedankt voor de resultaten. Zoals @tobiastheebe al aangeeft, ben ook ik benieuwd naar je ervaringen so far. Merk je verschil? Of zijn er nog steeds kuren? Laat het gerust weten! 

Basraaf
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb nu wel de gewenste internet snelheid - hartelijk dank!

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@Basraaf

 

Bedankt voor de terugkoppeling en heel fijn dat het met alle tips en hulp is gelukt om de juiste snelheid nu te behalen 🙂

Goed weekend gewenst!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic