Nijboer1

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

UBEE-EVW3200 vervangen door Connectbox

Beste,

Wij hebben momenteel het verouderde UBEE-EVW3200 modem. Omdat deze haperende verbinding geeft zouden we die graag vervangen voor de nieuwere Connectbox.

Kunnen jullie deze toesturen? Ik zie op dit forum dat dat gebruikelijk is.

Ik begrijp dat de oude niet terug hoeft naar Ziggo.

Bedankt!

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan kosteloos een Connect Box toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

Vermoedelijk is de coaxinstallatie ook (gedeeltelijk) aan een upgrade toe, voor een optimale werking van het nieuwe modem is een up-to-date installatie een vereiste:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Bekijk in context

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Welkom op de Ziggo Community @Nijboer1! Ik sluit mij aan bij de antwoorden van @tobiastheebe en ik heb je gelijk nieuwe aansluitmaterialen opgestuurd. Deze ontvang je binnen 2-3 werkdagen, via de post. 

 

De monteur heb ik ingepland voor aankomende maandag 30-8 tussen 08:00-13:00 uur. Je ontvangt een bevestiging van de afspraak per e-mail. Komt dit niet uit? Verplaats of annuleer de afspraak dan via je Mijn Ziggo account. 

Bekijk in context

10 Reacties 10
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan kosteloos een Connect Box toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

Vermoedelijk is de coaxinstallatie ook (gedeeltelijk) aan een upgrade toe, voor een optimale werking van het nieuwe modem is een up-to-date installatie een vereiste:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Nijboer1
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@tobiastheebe
Bedankt voor je snelle input!

1. Profielpagina ingevuld met adres en postcode
2. Foto van vermoeddelijk de AOP, oud modem en bijbehorende bijgevoegd! De witte kabel met blauwe ringetje op beide foto's sluiten op elkaar aan. De gele kabel op de modem foto is ook één kabel. Indien meer nodig is hoor ik graag!

Bedankt!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het AOP (TRAS-1000) is verouderd en dient vervangen te worden door een monteur. Verder is de aansluitwijze modem op versterker niet meer de juiste. Er is een splitter nodig (POA-01-B) welke tussen AOP en versterker geplaatst dient te worden, op de splitter dient vervolgens het modem aangesloten te worden met een aansluitkabel IEC/F. De versterker is mogelijk overbodig gemaakt worden indien er voldoende signaal op het nieuwe AOP binnenkomt, de monteur kan dit controleren. Tenslotte moet de kabel naar de woonkamer worden voorzien van een nieuwe (beter afgeschermde) stekker.

 

De moderator kan zowel een nieuw modem en aansluitmateriaal toesturen en een monteursafspraak afspraak inplannen voor het vervangen van het AOP.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Welkom op de Ziggo Community @Nijboer1! Ik sluit mij aan bij de antwoorden van @tobiastheebe en ik heb je gelijk nieuwe aansluitmaterialen opgestuurd. Deze ontvang je binnen 2-3 werkdagen, via de post. 

 

De monteur heb ik ingepland voor aankomende maandag 30-8 tussen 08:00-13:00 uur. Je ontvangt een bevestiging van de afspraak per e-mail. Komt dit niet uit? Verplaats of annuleer de afspraak dan via je Mijn Ziggo account. 

Nijboer1
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Top service zover, bedankt!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

@Wuijster1 Ik zag dat jij in dit topic op de knop 'Ik heb deze vraag ook!' hebt geklikt en ook een EVW3200 gebruikt. Hierbij het verzoek om een eigen topic aan te maken, dan loop ik graag ook jouw installatie even na.

Nijboer1
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Lotte schreef: "ik heb je gelijk nieuwe aansluitmaterialen opgestuurd."

Ik neem aan de Connectbox incl. nieuwe aansluit(ings)matrialen.

Beetje overdreven bericht, voor zekerheid 😉

Dank!

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Je hebt helemaal gelijk @Nijboer1, deze ontbrak in mijn bericht. Hij is wel aangevraagd. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Op het signaal is veel ruis zichtbaar door instraling van 4G en 5G. Vermoedelijk is dit de hoofdoorzaak van de problemen, niet zozeer de EVW3200.

 

De splitter (UMU/SQ) moet vervangen worden door een POA-01-B. Daarbij is een nieuwe aansluitkabel IEC/F voor het modem nodig.

 

Is de TV-kabel direct aangesloten op TV/decoder? Is de stekker aan de andere kant gelijk aan die op de splitter?

Basraaf

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja, de TV-kabel is direct doorgelust naar de TV over een vrij lange afstand...

Uitgelicht topic