1
Vraag
2
Reacties
Jeffrey_

Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

UBC1318ZG Modem CM-STATUS" message sent

Hallo mede forumleden,

 

Enige tijd geleden is er bij ons een voedingskabel van de straatkast vervangen. Door de defecte voedingskabel werkte het internet niet lekker. Nu merken wij dat dit weer het geval is, we merken dan vooral dat de ping tijden hoog zijn en youtube video's bufferen terwijl wij een 1000/50 verbinding hebben.  Ook zie ik in de logs een "CM-STATUS" message sent. Event type Code .. Kunnen jullie mij vertellen wat de CM-STATUS" message sent. Betekent? Daarnaast nemen de Uncorrectables ook weer toe.

Ik hoor graag van jullie

 

Groetjes,

 

Jeffrey

 

 

Event LogEvent LogCM Downstream Channel InfoCM Downstream Channel InfoCM Upstream Channel InfoCM Upstream Channel InfoStatusStatus

 

 

 

 

 

 

 

 

62 Reacties 62
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Jeffrey_ Jij ook nog een fijne dag! Zodra ik meer weet laat ik het weten.

Jeffrey_
Topicstarter
Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

@Paul  Dankjewel hoor en dat is goed! ik had nog wel een vraagje ik heb net een mail ontvangen dat er Ziggo apparatuur onderweg is. Weet jij wellicht wat voor appratuur dit is? Ik neem aan een modem maar deze is ook vervangen door de monteur.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Jeffrey_ Fijn om te lezen! Ik vermoed dat je een bericht hebt ontvangen van de nieuwe coaxkabel die nog naar je onderweg is. Die was in eerdere stadium al aangevraagd (rood/groene coaxkabel). 

Jeffrey_
Topicstarter
Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

@Paul aah oke Dankjewel voor je bericht!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Jeffrey_ Graag gedaan. 😉

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Jeffrey_ Inmiddels zie ik dat onze netwerkexpert op 1 april 2021 telefonisch contact met je heeft gehad en zijn bevindingen met jou besproken heeft. Aan netwerkkant is niets terug te zien wat zorgt voor uitval op de internetverbinding of haperingen in online streamingdiensten (Netflix/Youtube). Hierop voortbordurend heb ik een privébericht gestuurd met nog een aantal zaken om na te lopen. Zou je jouw bevindingen willen delen d.m.v. een reactie op het privébericht? 

Jeffrey_
Topicstarter
Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

Inmiddels hebben we de netwerk kabels van de modem naar router en van de router naar de swichts vervangen. We zouden graag willen weten of er nu verbetering is. Ik heb begrepen dat Paul tijdelijk afwezig is zou een andere moderator kunnen kijken naar de pakketten die hersteld moesten worden of dat nu afgenomen is of zelfs niet meer hersteld moeten worden. (even ter controle van wegen nieuwe de kabels).

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Jeffrey_ 

Top dat je op aanraden van mijn collega de netwerkkabels vervangen hebt! Ik heb net gekeken of er verschil te zien valt, alleen het lijkt erop dat WAN Blocking op dit moment aanstaat. Zou je dit tijdelijk uit kunnen zetten? Dan kunnen we opnieuw controleren of er nog data pakketten hersteld moeten worden.

Jeffrey_
Topicstarter
Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

hey @Paul goed dat je weer terug bent! aahh okee ik kan de functie uitschakelen wanneer de modem uit bridgemode wordt gehaald, dat was ook zo toen je collega het probeerde. Die had hem eruit gehaald en toen kon ik bij de functie. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Jeffrey_ Ik kan het modem voor je uit bridged modus halen zodat je dit kunt aanpassen. Laat maar weten of ik dit gelijk voor je kan doen. 

Jeffrey_
Topicstarter
Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

hey @Paul Z ja dat is goed hoor kan wel nu

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Jeffrey Top! Ik heb het modem op afstand in routermodus gezet. Zou je WAN Blocking uit willen zetten? Laat het maar weten als het gelukt is. Dan kan ik een nieuwe meting starten.

Jeffrey_
Topicstarter
Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

hey @Paul Ik heb WAN Blocking net uitgezet! 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Jeffrey_ Hartelijk dank ! Ik heb een nieuwe test lopen op jouw verbinding.

Jeffrey_
Topicstarter
Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

hey @Paul Top is goed bedankt voor de moeite!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Jeffrey_ De afgelopen dagen hebben we jouw verbinding gemonitord maar tot dusver is er tussen het modem en netwerk geen uitval of storing geconstateerd. Wat zijn je eigen bevindingen?

Jeffrey_
Topicstarter
Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

Hey @Paul Dat is heel goed om te horen! Sinds de nieuwe kabels komt het nauwelijks meer voor dat is dus erg goed nieuws. Ik was zelf nog benieuwd of de pakketten die hersteld moesten worden of dat nu afgenomen is. Zou je de modem terug willen zetten in bridge modus?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Jeffrey_ Fijn dat de verbinding bij jou ook weer goed werkt. Alles ziet er verder prima uit in de metingen die liepen. Ik heb op jouw verzoek het modem weer in bridged modus gezet. Binnen nu en een paar uur moet dit aangepast zijn. Laat je het weten als we verder nog iets voor je kunnen doen?
Alvast een prettig weekend!

Jeffrey_
Topicstarter
Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

@Paul Dat ga ik zeker doen enorm bedankt! jij ook een fijn weekend! 🙂

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Jeffrey_ Helemaal goed. 😉 Jij bedankt voor je geduld en geniet van je weekend. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic