1
Vraag
2
Reacties
Jeffrey_

Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

UBC1318ZG Modem CM-STATUS" message sent

Hallo mede forumleden,

 

Enige tijd geleden is er bij ons een voedingskabel van de straatkast vervangen. Door de defecte voedingskabel werkte het internet niet lekker. Nu merken wij dat dit weer het geval is, we merken dan vooral dat de ping tijden hoog zijn en youtube video's bufferen terwijl wij een 1000/50 verbinding hebben.  Ook zie ik in de logs een "CM-STATUS" message sent. Event type Code .. Kunnen jullie mij vertellen wat de CM-STATUS" message sent. Betekent? Daarnaast nemen de Uncorrectables ook weer toe.

Ik hoor graag van jullie

 

Groetjes,

 

Jeffrey

 

 

Event LogEvent LogCM Downstream Channel InfoCM Downstream Channel InfoCM Upstream Channel InfoCM Upstream Channel InfoStatusStatus

 

 

 

 

 

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Jeffrey_ Fijn dat de verbinding bij jou ook weer goed werkt. Alles ziet er verder prima uit in de metingen die liepen. Ik heb op jouw verzoek het modem weer in bridged modus gezet. Binnen nu en een paar uur moet dit aangepast zijn. Laat je het weten als we verder nog iets voor je kunnen doen?
Alvast een prettig weekend!

Bekijk in context

62 Reacties 62
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

heb je het modem al een minuut van de stroom gehad ? 

Jeffrey_
Topicstarter
Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

@anoniemforum dat heb ik inderdaad vorige week een aantal keer gedaan, maar omdat het niet de oplossing bood heb ik besloten om de vraag aan jullie stellen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

dacht ik al maar vragen kan nooit kwaad

 

zou je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) kunnen maken

Jeffrey_
Topicstarter
Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

@anoniemforum gelijk heb je😁, ja hoor op aansluiting 1 loopt de coaxkabel naar de tv versterker. Op aansluiting 2 is de modem aangesloten. Mijn modem staat in bridge mode ik gebruik achter mijn modem een Edgerouter 6P met cat 6 bekabeling.

IMG_20200714_153034.jpgIMG_20200714_153119.jpg

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

kun je het plastic kapje van de splitter verwijderen https://youtu.be/IH7Wa-ugt4M

daarna de splitter stevig in het aop duwen en de modem 30 seconde of een minuut van de stroom

emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes

Ter info,

 

Het probleem met het kapje, zou niet meer moeten voorkomen bij de splitter POA-01-B.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

dat klopt maar we hebben weleens gezien dat het toch een probleem geeft

Jeffrey_
Topicstarter
Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

@anoniemforum Ik  heb even voor het gemak een ander POA-01-B gepakt en deze stevig aangedrukt en alles weer aangesloten nu even afwachten.

IMG_20200716_131858.jpg

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

ook prima

 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Jeffrey_

 

Waardeloos zeg, dat problemen nu opnieuw de kop opsteken! Super goed dat je hier laat weten waar je last van hebt en gelijk aan het testen slaat met @anoniemforum

Ik begrijp dat je nu de andere splitter hebt aangesloten (zonder kapje) en dat je het daarmee nu aan het uitproberen bent. Zeker even de tijd nemen om dit goed te testen.

Laat je weten hoe het gaat en of je verschil merkt? 🙂 

Jeffrey_
Topicstarter
Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

@Marije Ga ik doen, ik kijk even aan hoe het gaat en over paar dagen laat ik even weten hoe het gaat 

Jeffrey_
Topicstarter
Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

@anoniemforum Ik heb mijn modem ook even gereset naar fabrieksinstellingen. De modem is nu 2 days 17h:01m:23s.00 up. De verbinding lijkt iets verbeterd te zijn, maar ik vraag me nog steeds af wat er gebeurt met kanaal 31 en kanaal 33.

 

12-3-2021.png12-3-2021(2).png12-3-2021(3)_censored.jpg

 

 

Jeffrey_
Topicstarter
Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

Toch weer te vroeg gejuicht Netflixt blijft dit keer bufferen, op een nvidia shield pro met netwerk bekabeling.

IMG_20210312_221952.jpg

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

als de problemen blijven is het verstandig als een ziggo monteur er na komt kijken

een moderator kan een monteur voor je inplannen

Jeffrey_
Topicstarter
Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

@anoniemforum Bedankt voor het mee kijken en denken!

Jeffrey_
Topicstarter
Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

@Marije Het probleem heb ik al langere tijd, wellicht kun je in de geschiedenis zien wat er allemaal is gedaan vanuit jullie kant, er zijn al 4 monteurs langs geweest om het probleem binnenshuis te onderzoeken geen van de monteurs kon het probleem binnenshuis vinden. Tot dat een van de monteurs in de straatkast ging meten en toen kwam bleek er een voedingskabel niet in orde was deze is toen herstelt maar nu spelen de problemen weer op, daarom denk ik weer dat er wat mis is in de straatkast.  

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De MDD melding (een aantal seconden geen internetverkeer mogelijk, i.c. geen volledige uitval modem, dus bufferen van bijv. Netflix), evenals de CM statusmeldingen van het modem aan de CMTS, en de ruis, geven aan dat de downstream een probleem ondervindt in het coaxsegment.

Die straatkast zou inderdaad de oorzaak van het probleem kunnen herbergen.

Ik heb het topic bij de moderators neergelegd.

Jeffrey_
Topicstarter
Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

@KBX458 Bedankt voor de uitleg!😁 en voor het neerleggen van de topic bij de moderators

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Jeffrey_ ,

Ontzettend balen dat je internetverbinding nog steeds niet lekker werkt! Je hebt zo te lezen al het nodige nagelopen en uitgesloten met behulp van de tips van @KBX458 @anoniemforum en mijn collega @Marije. Als ik naar je verbinding kijk, zie ik op de downstreamkanalen nog steeds een behoorlijke hoevelheid ruis terug. Dit verklaard de instabiele internetverbinding. Om dit op te lossen regel ik een storingsmonteur voor je. De monteur komt op woensdag 17 maart 2021 tussen 08:00 uur en 13:00 uur. Mocht het op die datum niet schikken dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken te wijzigen. 

Neem voor het monteursbezoek goed de richtlijnen door m.b.t. de Coronamaatregelen. Zo blijft het voor iedereen veilig. Laat je na het monteursbezoek weten wat jouw bevindingen zijn?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic