Beste mensen, ik heb mijn ubee EVW3200 modem (in bridge sinds 12 jaar) vervangen door een UB1318ZG modem. Deze kreeg ik van een kennis. Via de Mijn Ziggo app heb ik het MAC adres gemeld, en binnen een paar tellen was het 1318ZG modem online. Perfect. Daarna via de app gevraagd of mijn nieuwe modem in bridge gezet kon worden. Binnen paar uur antwoord: gaan we regelen.
Na meerdere berichten heen-en-weer over de chat nog altijd geen bridge. Ik kreeg tegengestelde antwoorden. Wist ik wel zeker dat ik dit wilde? Was ik niet in de war met mijn oude modem? Tenenkrommend.
Toen via het bridge-formulier geprobeerd; keurig reactie: binnen 24 u. doen we het. Twee keer geprobeerd, maar nog altijd geen bridge.
Het gaat dus om de UB1318ZG modem, ziggo firmware, oorspronkelijk Ziggo geleverd. Ik wil hem dolgraag in bridge. Ik ben meer dan bekend met de voor-en nadelen van bridge, dus daar hebben we het niet over.
Wat kan ik doen, of wie kan me helpen? Dank !
Opgelost! Ga naar oplossing.
@tobiastheebe @Nonesuch Dit is een modem wat aan een andere klant is gekoppeld, je kunt niet zomaar Ziggo modems overnemen van andere klanten en aan je abonnement koppelen, want de modems zijn in bruikleen en eigendom van Ziggo en geactiveerd op een ander zijn klantnummer en postcode en huisnummer en worden niet vrijgegeven voor andere klanten en moeten na gebruik retour naar Ziggo, daarom gaat dit nu niet werken bij je.
Een Ziggo moderator kan je mogelijk op weg helpen met een ander modem ter vervanging van je oude.
Zet het serienummer van de UB1318ZG in je profiel tussen haakjes achter je huisnummer.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Is dit modem wel in je Mijn Ziggo te vinden, met zijn serienummer, onder Producten => Internet ???
Is die kennis, waarvan je het modem hebt gehad, bij Ziggo werkzaam?
En zo ja, heeft die het in je abonnement laten zetten?
Als ik in Mijn Ziggo kijk, zie ik: modem onbekend. Kennis is geen Ziggo man, staat niet in mijn abo. Ik heb het serienr en mac via Mijn ZIggo app doorgegeven, met de aanname dat dan alles vanzelf ging, vooral door de snelle adaptatie nadat ik het MAC adres had doorgegeven. Tot nu dus zonder suc6.
De Mijn Ziggo-app is alleen bedoeld voor het activeren van een niet-Ziggo-modem. Vermoedelijk lukt het inschakelen van bridge mode niet omdat het modem niet op de correcte manier geactiveerd is. Je zou via de Mijn Ziggo-app moeten aangeven dat je het Ziggo-modem (de EVW3200) weer wenst te gebruiken en vervolgens de UBC1318 door Ziggo laten activeren. Het is mogelijk dat Ziggo dit weigert omdat het modem eerder in gebruik is geweest en een nieuwe UBC1318 toegestuurd moet worden.
Nog eens dieper in Mijn Ziggo gegraven; daar zie ik het (juiste) serienummer van mijn oude EVW3200 modem. Voorts zie ik dat Eigen modem actief is, met daarbij het juiste MAC adres en model UBC1318.
Dank Tobias, ik begrijp deze oplossing niet 1-2-3 😞 gelukkig heb ik mijn "oude" EVW3200 nog hier liggen.
Het is eerder bij een andere klant ook misgegaan toen een Ziggo-modem via de Mijn Ziggo-app werd geactiveerd als eigen modem, vandaar mijn vermoeden.
@tobiastheebe @Nonesuch Dit is een modem wat aan een andere klant is gekoppeld, je kunt niet zomaar Ziggo modems overnemen van andere klanten en aan je abonnement koppelen, want de modems zijn in bruikleen en eigendom van Ziggo en geactiveerd op een ander zijn klantnummer en postcode en huisnummer en worden niet vrijgegeven voor andere klanten en moeten na gebruik retour naar Ziggo, daarom gaat dit nu niet werken bij je.
Een Ziggo moderator kan je mogelijk op weg helpen met een ander modem ter vervanging van je oude.
Zet het serienummer van de UB1318ZG in je profiel tussen haakjes achter je huisnummer.
De UBC1318 die TS heeft ontvangen zal wel gedeactiveerd zijn geweest, het lijkt mij niet dat de kennis het eigen actieve modem heeft weggegeven. Wel is het inderdaad niet gebruikelijk dat een eerder gebruikt Ziggo-modem opnieuw wordt geactiveerd onder een ander klantnummer, zeker niet als eigen modem via de Mijn Ziggo-app.
Ik snap nu waarom bridging niet 1-2-3 wil lukken. Heb het serienummer tussen haakjes achter mijn huisnummer geplaatst. Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren, zou blij zijn als de bridge gaat werken. Superdank voor alle tips zover !
@Nonesuch Het UB1318ZG is eigendom van Ziggo en had door de vorige eigenaar naar Ziggo retour gestuurd moeten worden als die hem niet meer gebruikt.
De UBC1318 had inderdaad geretourneerd moeten worden door de kennis van TS.
De UBC1318 kan wel als 'eigen modem' geactiveerd worden via de Mijn Ziggo-app (TS gaf immers aan dat het modem online kwam), maar dit is niet de bedoeling omdat bepaalde zaken dan niet naar behoren werken, zoals beheer van de eRouter via TR-069, telefonie en firmware-upgrades. Ik las in een ander topic dat CM MAC's van Ziggo-modems niet toegestaan zouden zijn in de app, maar dat lijkt dus niet volledig te zijn geïmplementeerd.
In dit topic werd een Sagemcom F3896 geactiveerd via de Mijn Ziggo-app. TS werd verzocht om contact op te nemen met een community testspecialist voor activatie, maar besloot dus om het heft in eigen handen te nemen, met de nodige problemen als gevolg.
Ik snap het, Bert, Tobias. Om nu het modem weer terug te geven is ook zowat, hij gebruikte het niet meer en volgens zijn zeggen hoefde het niet geretourneerd te worden.
Nu ik het serienummer in mijn profiel heb toegevoegd, hoop ik toch dat iemand de moeite wil doen om hem in bridge te zetten. Ik blijf hopen op succes 🙂 En, mijn oude EVW3200 kan ik dan aan Ziggo retourneren.
Eerst zal e.e.a. gecorrigeerd/teruggedraaid moeten worden. De UBC1318 moet verwijderd worden als 'eigen modem'. Vervolgens moet de EVW3200 tijdelijk opnieuw geactiveerd worden. Pas daarna is het theoretisch mogelijk om de UBC1318 op de correcte te manier te activeren. Wanneer de UBC1318 voor het eerst in correct geactiveerde status online komt, wordt ook bridge mode ingesteld. Ik verwacht echter dat Ziggo toch een nieuwe UBC1318 zal moeten toesturen, deze kan wel/niet van tevoren geactiveerd zijn. De EVW3200 hoeft niet meer geretourneerd te worden i.v.m. de leeftijd.
@tobiastheebe OK, duidelijk, wel te activeren via de Ziggo app, gaat alleen in de toekomst mis.
Tekst in vorige bericht gewijzigd.
Vanwege de optie "eigen modem toevoegen" in de Mijn Ziggo app leek het allemaal appeltje-eitje. Nu weet ik wel beter. Misschien zou deze optie nog eens tegen het licht gehouden kunnen worden, want ik ben vast niet de laatste die er zo makkelijk over denkt.
Het is toch zonde als ik een ander 1318 modem krijg toegezonden, allemaal kosten voor niks 😞
Ik ben het met je eens dat Ziggo zou moeten aangeven dat de Mijn Ziggo-app alleen bedoeld is voor het activeren van niet-Ziggo-modems, 'eigen modem' is misschien niet duidelijk genoeg.
Het is beleid van Ziggo om een Ziggo-modem dat eerder gebruikt en niet geretourneerd is, niet opnieuw te activeren voor een andere klant. Een geretourneerd modem kan wel opnieuw worden geactiveerd voor een andere klant.
Ik ga mijn oude evw3200 weer online brengen, maar de dan te volgen stappen om mijn 1318zg te activeren zijn me nog niet duidelijk. Klantenservice bellen begin ik maar niet aan (horror-ervaringen...).
Alleen Ziggo kan de huidige UBC1318 op de correcte manier activeren, maar zoals eerder aangegeven verwacht ik niet dat dit gedaan zal worden. Je hoeft niet opnieuw contact op te nemen met de klantenservice, een moderator komt binnenkort langs in dit topic en kan ervoor zorgen dat je van een correct functionerende UBC1318 gebruik kunt maken, in bridge mode.
Een nieuw/vervangend modem wordt meestal van tevoren geactiveerd voordat het naar de klant wordt toegestuurd. Dit was ook het geval voor de UBC1381 die ik ontving in juni 2021, deze was ook automatisch in bridge mode geconfigureerd omdat mijn vorige modem (CH7465) dat ook was. In specifieke situaties is het modem echter nog niet geactiveerd en moet de klant het S/N van het modem doorgeven om dit te laten activeren. Vroeger moest de klant het modem nog zelf activeren via een captive portal m.b.v. een activatiecode (in 2014 had ik op die manier mijn EPC3928AD geactiveerd), maar dit is al geruime tijd niet meer het geval.
@tobiastheebe schreef:Alleen Ziggo kan de huidige UBC1318 op de correcte manier activeren, maar zoals eerder aangegeven verwacht ik niet dat dit gedaan zal worden....
Volgens mij wordt hier om de hete brei heen gepraat en kan men van alles bespreken, maar de belangrijkste vraag is ..... gaat Ziggo wel een 'illegale' ( niet rechtstreeks door Ziggo geleverde ) UB1318ZG activeren ?
Het spijt me voor @Nonesuch, maar als Ziggo m.i. haar eigen regels volgt, zal deze UB1318ZG niet worden geactiveerd. Als voorbeeld kan men de 6kantige Ziggo pods nemen, waarbij geleende of gehuurde pods die doorverkocht zijn, niet worden geactiveerd.
Mocht Ziggo de UB1318ZG wel gaan activeren, dan is de kans groot dat er zo een illegaal 2de hands circuit via marktplaats op gang komt, met alle ellende van dien.
Als @Nonesuch een UB1318ZG wil hebben, dan zal hij/zij deze direct van Ziggo moeten krijgen, maar dan wel volgens de 'standaard' regels.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.