jch88

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Tweedehands SmartWifi pods reeds in gebruik - ontkoppelen?

Via Marktplaats heb ik twee SmartWifi pods gekocht. Deze probeer ik nu te koppelen aan mijn netwerk echter krijg ik bij het installeren in de app de melding dat deze reeds in gebruikt zijn. De persoon van wie ik de SmartWifi pods heb gekocht geeft aan ze al verwijderd te hebben uit zijn app, en volgens de klantenservice moet ik mijn bericht hier plaatsen om dit op te lossen.

 

Ik heb de serienummers toegevoegd in mijn postcode, zoals hier werd aangeraden door @Bert .

 

Bij voorbaat dank.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1324Posts
  • 203Oplossingen
  • 665Likes

Hey @jch88 dankjewel voor het starten van dit topic. Bij controle van de serienummers van de SmartWifi pods zie ik dat deze als bruikleen/huur pods actief staan. Dat betekent dat je 2 pods hebt die ik niet overschrijven kan voor je. 

Bekijk in context

27 Reacties 27
Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 74Oplossingen
  • 446Likes

Zijn deze pods door de vorige eigenaar gekocht of gehuurd/in bruikleen? Je kan de serienummers vermelden in je profiel achter je adres, dit in het privé gedeelte. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

De persoon kan ze uit de app hebben verwijderd, maar dan staan ze nog in Mijn Ziggo als behorende bij het abonnement.

 

Als de persoon ze gekocht heeft van Ziggo, kunnen ze vrijgegeven worden en kun je ze installeren, dan worden ze toegevoegd aan je eigen Mijn Ziggo.

Als een eerdere abonnee ze in bruikleen heeft van Ziggo, dan zal Ziggo ze niet vrijgeven, omdat ze ooit retour moeten naar Ziggo en als ze niet retour komen, dan krijgt diegene die ze in bruikleen had een rekening voor de restwaarde.

 

Plaats de serienummers achter je huisnummer in je profiel, dan kan een Ziggo moderator kijken of ze vrijgegeven kunnen worden.

jch88
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi, de pods zijn gekocht door de vorige eigenaar. Heb het serienummer toegevoegd.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1324Posts
  • 203Oplossingen
  • 665Likes

Hey @jch88 dankjewel voor het starten van dit topic. Bij controle van de serienummers van de SmartWifi pods zie ik dat deze als bruikleen/huur pods actief staan. Dat betekent dat je 2 pods hebt die ik niet overschrijven kan voor je. 

Wulf-64

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb ik ook. Laat ziggo de restwaarde maar met die verkoper regelen. Ik stuur ze dan niet op. Ik voel me hierdoor opgelicht. De verkoper wilt ze ook niet terug nemen

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Wulf-64, in jouw geval heeft de verkoper ze inderdaad ook opgestuurd terwijl ze in bruikleen zijn. Het advies blijft om ze te retourneren omdat je helaas geen gebruik kunt maken van de wifi pods.

Wulf-64

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik zal ze opsturen Lotte. Kan ik dan nog een pod in bruikleen krijgen van Ziggo?Ik denk dat Ziggo dit goed moet communiceren. Er worden veel WiFi pods via marktplaats aangeboden.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Wulf-64 Ik ben het met je eens dat dit niet de manier is! In principe wordt dit gecommuniceerd in de bevestiging. Ik stuur de wifi pods in bruikleen naar je op, je ontvangt een bevestiging per e-mail. 

tregbe

Level 8
  • 181Posts
  • 5Oplossingen
  • 68Likes

@Lotte Wordt het niet eens tijd voor een algemene Ziggo mail naar de abonnees?

Dit soort meldingen beginnen aardig op te lopen. Kost jullie tijd en geeft veel irritatie bij klanten.

PDuurkoop

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Jos, ik heb hetzelfde probleem, echter zijn die van mij wel gekocht door de vorige eigenaar. Ik het de nummers achter mijn postcode gezet. Zou je eens willen kijken of je de Pod van mij kan ontkoppelen?

Groet,

Pduurkoop

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @PDuurkoop, goed dat je het aankaart! De vorige eigenaar kan de wifi pods uit zijn haar account verwijderen. Mocht dit niet lukken dan kan hij/zij met ons contact opnemen zodat wij ze handmatig kunnen verwijderen.

 

Dat is zeker iets om mee te nemen @tregbe

Wulf-64

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dankjewel Lotte!

PDuurkoop

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Lotte, helaas kan de vorige eigenaar ze niet meer verwijderen uit zijn account. Hij heeft niets meer van Ziggo. Ik heb het nummer van de betreffende Pod achter mijn huisnummer geplaatst. Hopelijk kan jij mij helpen.

Alvast super bedankt.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@PDuurkoop helder, dank voor de toelichting. Ik laat dit voor je doen, dat komt in orde. 

Mijn ervaring is dat je ze dan over 24u kan koppelen. Mocht het dan niet lukken, meld het dan aub even. 

PDuurkoop

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Jacob Hartelijk dank voor de reactie, ik zal het morgenavond proberen!

Wulf-64

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de WiFi pods naar Ziggo gestuurd. Hoop dat degene die ze via Marktplaats verkocht heeft nog wel een restwaarde rekening krijgt van Ziggo.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Is het gelukt, @PDuurkoop?

 

 

PDuurkoop

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Rikst, bedankt voor je reactie, ik heb het vorige week nog geprobeerd en toen deed de Pod het nog niet. Ik zal het vanavond nogmaals proberen. Laten we hopen dat hij dan wel ontkoppeld is en ik hem aan mijn modem kan koppelen.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

@Wulf-64  schreef:

Ik heb de WiFi pods naar Ziggo gestuurd. Hoop dat degene die ze via Marktplaats verkocht heeft nog wel een restwaarde rekening krijgt van Ziggo.


Nee, want ze zijn nu bij ziggo als retour gestuurd geregistreerd.

Uitgelicht topic