1
Vraag
2
Reacties
Nour

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Tweedehands SmartWifi pods reeds in gebruik? Verkoper heeft bevestigd ze ontkoppeld te hebben.

 
Via Marktplaats heb ik zojuist twee SmartWifi Pods gekocht. Deze probeer ik nu te koppelen aan mijn netwerk echter krijg ik bij het installeren in de app de melding dat deze reeds in gebruikt zijn. De persoon van wie ik de SmartWifi pods heb gekocht geeft aan ze al verwijderd te hebben uit zijn app, en volgens de klantenservice moet ik mijn bericht hier plaatsen om dit op te lossen. Heb hier ook zojuist telefonisch melding van gemaakt.
De verkoper heeft mij ook aangegeven dat beide SmartWifi Pods zijn gekocht en NIET in bruikleen zijn.

 

Ik heb de serienummers toegevoegd in mijn postcode, en vraag bij deze om beide SmartWifi Pods aan mijn modem te koppelen (zijn zojuist ontkoppeld door de vorige eigenaar).

 

Bij voorbaat dank.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Goedemorgen @Nourdyn

Welkom op de Ziggo Community en goed dat je ons gevonden hebt! 🙂

Super fijn dat je alle informatie al toegevoegd hebt. Dan kunnen wij hier gelijk mee aan de slag.  Zoals @Wim C. al liet doorschemeren heb ik een opdracht aangemaakt voor een achterliggende afdeling om de pods vrij te geven. Wij sturen je een sms zodra dit geregeld is. 

Bekijk in context

Nour
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ze zijn weer zichtbaar en werken uiteindelijk. Had even wat tijd nodig.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Nour 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben.
Een moderator komt waarschijnlijk morgen langs in dit topic om uw SmatWifi Pods gebruiksklaar te laten maken.

 

Omdat dit ontkoppelen niet wordt gedaan via een enkele muisklik van de moderator, maar door een andere afdeling, moet u er wel op rekenen dat dit gebruiksklaarmaken meestal drie werkdagen duurt.

 

Nour
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank je @Wim C. voor de snelle reactie.
Ik wacht het dan eventjes af. 

Weet jij toevallig of ik de pods in het stopcontact moet doen, zodat de operator de aanpassingen kan doorvoeren?

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Nour 

De SmartWifi Pods zijn nog niet geïnstalleerd, dus heeft het geen zin ze in het stopcontact te doen. Een moderator heeft genoeg aan de serienummers die inmiddels bij uw gegevens zijn te vinden. 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Goedemorgen @Nourdyn

Welkom op de Ziggo Community en goed dat je ons gevonden hebt! 🙂

Super fijn dat je alle informatie al toegevoegd hebt. Dan kunnen wij hier gelijk mee aan de slag.  Zoals @Wim C. al liet doorschemeren heb ik een opdracht aangemaakt voor een achterliggende afdeling om de pods vrij te geven. Wij sturen je een sms zodra dit geregeld is. 

Nour
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank je @Jiri  de wifiPods zijn nu wel zichtbaar op de app.

 

Heb nu de volgende uitdaging. Ik probeer de wifipods te installeren via de app, maar krijg een foutmelding dat we wifipods niet gevonden worden (zie dan ook een rode uitroepteken!). Het zoeken duurt wel erg lang en elke keer terug die foutmelding.

Heb de modem 30 sec van de stroom gehaald, de app al een paar keer opnieuw geïnstalleerd, maar het wil maar niet lukken.

 

@Jiri , kan jij of iemand van Ziggo hier svp naar kijken. Heb beide pods in het stopcontact.

 

Hoop dat er snel een oplossing komt, want geen (zeer trage) internet op de eerste verdieping en zolder.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Nour 

Jammer dat het niet in één keer lukt. Wellicht wil het met de web-versie van de SmartWifi app beter lukken. Hoe wil je de SmartWifi Pods verbinden; via wifi of via een netwerkkabel?

Laat maar weten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

@Nour Heb je al een SMS gehad dat het zou moeten werken?

Meestal duurt het een paar dagen voordat ze werkelijk vrij gegeven zijn.

Dan komt er een SMS.

Nour
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste @Bert , ik heb een sms ontvangen. Beide pods waren zichtbaar, maar kreeg geen verbinding. Zojuist via webapplicatie proberen toe te voegen. Heb ze eerst verwijderd en zie nu niets meer. Loop vast helaas.

Nour
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste @Wim C. , via WiFi. Van alles geprobeerd, maar zonder resultaat. Heb ze nu via website verwijderd (stond op dat ze offline waren) en ben ze nu kwijt. Wil ik ze opnieuw installeren dan zie ik dat ze al geregistreerd zijn op mijn account. A bit confused now ☹️

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

@Nour Mogelijke oplossing, haal de pods uit de stroom en het modem van de stroom.

Zet het modem na 30 seconden weer op de stroom en na 15 minuten de pods weer in de stroom, die worden vanzelf weer opgepakt en in de app gezet.

Ze blijven geïnstalleerd op je modem.

Nour
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ze zijn weer zichtbaar en werken uiteindelijk. Had even wat tijd nodig.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Hartstikke fijn @Nour 

Bedankt voor de terugkoppeling 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic