1
Vraag
2
Reacties
MDebets

Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Tweede AP op booster werkt niet

Hallo Community, 

Een nieuwe ziggo-gebruiker hier.

Ik heb een connectbox waarop door de monteur een wifibooster (stopcontact) is aangesloten. Boven op zolder is de extra versterker geplaatst, Dat werkt prima.

We wonen op een bovenwoning, waardoor de afstand tot de connectbox vanaf de voordeur redelijk lang is. Dat betekent dat mijn slimme deurbel soms hapert of slecht verbinding kan maken. Ik heb bij Ziggo een extra access point besteld voor in de meterkast, naast de voordeur. Het probleem lijkt nu te zijn dat er maar één ap verbinding kan maken met de booster. Sluit ik die in de meterkast aan, gaat het huisje op de ap op zolder uit en omgekeerd.

Ik ben redelijk handig met computers en internet, maar over dit fenomeen kan ik nergens op dit forum iets vinden. Is het wel mogelijk om ze beide te koppelen met de booster? En zo ja hoe moet dat dan? Misschien een instelling in de booster (en hoe kom ik daar dan in)?

Voor de duidelijkheid is het wellicht nog handig dat ik vermeld dat de ap op zolder dezelfde SSID heeft als de connectbox, maar dat kan volgens mij het probleem niet zijn. Zodra het werkt ga ik de nieuwe ap ook dezelfde SSID geven.

Hulp wordt zeer op prijs gesteld!

Marcel 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Bedoel je een 2e wifibooster (stopcontact) extra access point?

Dat wil wel eens lastig zijn, maar de makkelijkste weg om snel te kijken of en hoe alles werkt is ze alle drie op aan aangesloten stekkerblok te zetten.

Dan de Security knop indrukken van module A en van één module B.

Hierna de Security knop indrukken van module A en van de 2e module B.

Op deze manier zou alles moeten werken en kun je de modules op de juiste plek plaatsen en zou alles het moeten doen.

DE SSID's kunnen allemaal hetzelfde zijn, maar daar is niet ieder apparaat blij mee als die verbinding wil maken met een Wifipunt, sommige kunnen niet kiezen.

Geef in ieder geval ieder Wifi Punt een vast ander kanaal in de 2,4 en 5 GHz, in je modem kun je zien welk IP adres ieder apparaat heeft en kun je met dit IP adres via een browser inloggen in ieder Wifipunt.

Hier meer info over Wifi verbindingsproblemen met diverse instellingen van de Acces Points: 
Wifi verbindingsproblemen - mogelijke oplossingen.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Bedoel je een 2e wifibooster (stopcontact) extra access point?

Dat wil wel eens lastig zijn, maar de makkelijkste weg om snel te kijken of en hoe alles werkt is ze alle drie op aan aangesloten stekkerblok te zetten.

Dan de Security knop indrukken van module A en van één module B.

Hierna de Security knop indrukken van module A en van de 2e module B.

Op deze manier zou alles moeten werken en kun je de modules op de juiste plek plaatsen en zou alles het moeten doen.

DE SSID's kunnen allemaal hetzelfde zijn, maar daar is niet ieder apparaat blij mee als die verbinding wil maken met een Wifipunt, sommige kunnen niet kiezen.

Geef in ieder geval ieder Wifi Punt een vast ander kanaal in de 2,4 en 5 GHz, in je modem kun je zien welk IP adres ieder apparaat heeft en kun je met dit IP adres via een browser inloggen in ieder Wifipunt.

Hier meer info over Wifi verbindingsproblemen met diverse instellingen van de Acces Points: 
Wifi verbindingsproblemen - mogelijke oplossingen.

MDebets
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank! Dat heeft geholpen. Geen idee waarom het eerder niet lukte, zal wel iets maken hebben gehad met de volgorde van het indrukken van de knopjes.

De deurbel heeft nu een RSSI van -40, tegen -65 eerst, dus het heeft in elk geval geholpen. 🙂

Marcel

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

TOP, veel succes gewenst verder.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic