sholl

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Transporteren Ziggo archief map

hoe kan ik een Ziggo archief map met gehele email inhoud in zijn geheel naar een iMac map transporteren? (om die laatste map per email te kunnen versturen)

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Als je de mail mappen en archieven met IMAP bekijkt en dan verwijderd via de IMAP of webmail, dan zijn ze ook op de MAC/PC weg, want je kijkt alleen maar met IMAP op de mailserver, je haalt niet alles letterlijk binnen.

 

Maak eerst een uitgebreide backup van alle mails voor je ook maar iets gaat proberen.

 

"hoe kan ik een Ziggo archief map met gehele email inhoud in zijn geheel naar een iMac map transporteren? (om die laatste map per email te kunnen versturen)"

Dat kan sowieso niet met IMAP zoals in het uitgelichte bericht staat in dit topic, als je dat op die manier doet, ben je alles kwijt.

 

Ik ken de MAC te slecht om een advies te geven hoe de mail van de mailserver letterlijk op je MAC te krijgen.

Op een PC zou je een mailprogramma kunnen gebruiken met POP en dan ook een verbinding maken met IMAP en dan die mappen kopiëren naar de POP mappen, dan staat alles op je PC.

Bekijk in context

Uitgelicht
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Reacties
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Op zich hoef je de Archief map niet te exporteren als je Mail een iMap betreft dan kan je op je iMac gewoon inloggen op het e-mail programma wat je gebruikt en converteert de mail zichzelf.

 

Ik heb op een Windows10 laptop ook mijn eigen mail staan via Thunderbird en instellingen via IMAP deze neemt gewoon alle mappen over.

 

Schermafbeelding 2020-10-13 om 14.36.55.png

6 Reacties 6
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@sholl leuk dat je even onze Community komt bezoeken. Terecht, want dit is misschien niet heel alledaags qua onderwerp. Hoe dit precies moet, durf ik niet te zeggen.

Mag ik @Dave! en @Bburgg vragen welk advies ze je geven? 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Op zich hoef je de Archief map niet te exporteren als je Mail een iMap betreft dan kan je op je iMac gewoon inloggen op het e-mail programma wat je gebruikt en converteert de mail zichzelf.

 

Ik heb op een Windows10 laptop ook mijn eigen mail staan via Thunderbird en instellingen via IMAP deze neemt gewoon alle mappen over.

 

Schermafbeelding 2020-10-13 om 14.36.55.png

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @sholl

 

Het is alweer een paar dagen geleden. Hoe lijkt het er voor te staan? Is het exporteren gelukt met de tips van @Dave!

Beachcraft

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik denk dat ik de instellingen goed heb staan. maar wat is de volgende stap. Kan ik ziggomail de archeifmappen verwijderen en behoud ik ze dan wel op de mac/of pc?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Oei dat durf ik zo ook niet te zeggen @Beachcraft  Ik haak @Bert even aan met zijn expertise.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Als je de mail mappen en archieven met IMAP bekijkt en dan verwijderd via de IMAP of webmail, dan zijn ze ook op de MAC/PC weg, want je kijkt alleen maar met IMAP op de mailserver, je haalt niet alles letterlijk binnen.

 

Maak eerst een uitgebreide backup van alle mails voor je ook maar iets gaat proberen.

 

"hoe kan ik een Ziggo archief map met gehele email inhoud in zijn geheel naar een iMac map transporteren? (om die laatste map per email te kunnen versturen)"

Dat kan sowieso niet met IMAP zoals in het uitgelichte bericht staat in dit topic, als je dat op die manier doet, ben je alles kwijt.

 

Ik ken de MAC te slecht om een advies te geven hoe de mail van de mailserver letterlijk op je MAC te krijgen.

Op een PC zou je een mailprogramma kunnen gebruiken met POP en dan ook een verbinding maken met IMAP en dan die mappen kopiëren naar de POP mappen, dan staat alles op je PC.

Uitgelicht topic