1
Vraag
2
Reacties
ZigMCV

Gedreven Raadgever
  • 29Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Trager na verleggen kabels

Goedemorgen…

 

Afgelopen donderdag hebben er werkzaamheden plaatsgevonden waarbij in de wijk kabels zijn verlegd voor bouwwerkzaamheden. Sindsdien is onze verbinding niet meer zoals hij was. Heel af en toe lijken er een soort hickups te zijn bij het openen van websites. En als ik speedtests uitvoer dan zie ik dat we echt niet meer tot het aantal mbps uitkomen zoals voorheen.

 

Na de werkzaamheden heb ik het modem direct herstart en vanochtend weer eens. Maar dat mag eigenlijk niet baten. Kan het zijn dat er bij het verleggen van de kabels iets niet correct is afgerond? 

2 Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
ZigMCV
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 29Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

@Jacob Monteur is geweest en heeft AOP vervangen. Signaal is prima nu en problemen lijken de wereld uit. Even aankijken komende dagen.

Bekijk in context

ZigMCV
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 29Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Ik ben inmiddels achter het daadwerkelijke probleem gekomen, een foutieve netwerkkabel die ping pongt tussen 100mbps en 1000mbps.

Bekijk in context

30 Reacties 30
g.ratingen

Raadgever
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Zit je in Eindhoven/Gestel ?

Heb namelijk exact hetzelfde sinds werkzaamheden donderdag 23 juni.

Alleen dan niet af en toe, maar uren lang.

 

ZigMCV
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 29Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Nee Rotterdam hier. Maar precies op dezelfde dag de kabel werkzaamheden uitgevoerd zo te zien.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 10884Posts
  • 650Oplossingen
  • 4057Likes

Zou je de downstream/upstream/historie-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?

ZigMCV
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 29Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

D0FB3FD6-D853-4D06-B562-C29A3239DEE8.jpeg9E482327-46B8-43E6-9061-D97DE3E84B1A.png0BE8F1B5-6545-41B7-99F0-C2FF6451966A.png

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 10884Posts
  • 650Oplossingen
  • 4057Likes

De downstream vertoont instraling van 5G, dit levert hoge CCER (correctable errors) op de betreffende kanalen op.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

ZigMCV
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 29Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Dat vermoeden heb ik altijd al gehad. Specifiek die twee kanalen zijn altijd hoog in errors geweest. Maar tot voor de werkzaamheden dus geen enkel probleem mee gehad. Toen haalde ik met gemak 315mbps bij testen. Na de werkzaamheden kom ik niet verder dan 240/270mbps met dus af en toe die hickups die zeker bij stresming erg irritant kan zijn.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 10884Posts
  • 650Oplossingen
  • 4057Likes

Kun je het modem tijdelijk direct op het AOP aansluiten en vervolgens controleren of de stabiliteit en haalbare snelheden verbeteren?

 

Gezien je een DOCSIS 3.1-modem gebruikt en OFDM (879-973 MHz) actief is, moet het AOP een TRISZ-DG300, btv 1 IEC-NL (meterkast) of btv 01-SET/UPC (woonkamer) zijn, is dat het geval?

ZigMCV
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 29Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Nou. Ouwe meuk als ik het zo inschat… 😀 klopt dat? Ik zie trouwens nu dat er in de meterkast sowieso een afdekkap mist van de stekker. Tjonge jonge…

 

794AFC8A-7B21-4E17-8623-86D5B554FF41.jpeg370FC394-65BA-4E2F-8E63-6D5DC0A9A683.jpeg

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 10884Posts
  • 650Oplossingen
  • 4057Likes

Dat er sprake is van instraling is niet verwonderlijk.

 

Het AOP in de woonkamer en de einddoos in de woonkamer zijn beide zeer verouderd. De kabel tussen AOP en einddoos maakt de installatie zeer ruisgevoelig door de open stekker.

 

Het AOP moet in elk geval worden vervangen door een TRISZ-DG300, hiervoor is een monteursafspraak noodzakelijk. Indien mogelijk moeten modem en splitter worden verplaatst naar de meterkast. Indien dit niet mogelijk is, moet ook de einddoos in de woonkamer worden vervangen door een btv 01-SET en moet de stekker worden vervangen in de meterkast.

ZigMCV
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 29Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Nou, allereerst hartelijk bedankt voor het meekijken Tobias. Zeer gewaardeerd! 

Om meerdere reden is het niet mogelijk om het modem in de meterkast te plaatsen. O.a. geen stopcontact in de buurt. Toch blijf ik wel een beetje zitten met het gevoel dat het dus tot voor donderdag prima heeft gewerkt, maar goed. 

Kan ik via dit forum ook een monteursafspraak ingeschoten krijgen? Leest er iemand mee?

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 10884Posts
  • 650Oplossingen
  • 4057Likes

Naast de verouderde installatie is het mogelijk dat er na de werkzaamheden een probleem is ontstaan in het wijknet, dit kan worden gecontroleerd door een moderator (Ziggo-medewerker). Voor een upgrade van de installatie kan de moderator ook een monteursafspraak inplannen. Houd er wel rekening mee, dat deze niet kosteloos is gezien ook de binnenhuisinstallatie moet worden aangepast.

 

Een moderator komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

robinjoo19
Expert
Expert
  • 2681Posts
  • 38Oplossingen
  • 831Likes

geen idee of dat ziggo hier ondersteuning bij biedt

 

voor zover ik zie gaat het om een eigen modem fritzbox

ZigMCV
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 29Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Vreemd. Sinds gisteravond haal ik eindelijk weer de gebruikelijke snelheid tijdens testen. Niets veranderd aan de setup hier.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57614Posts
  • 3836Oplossingen
  • 14044Likes

@robinjoo19  schreef:

geen idee of dat ziggo hier ondersteuning bij biedt

 

voor zover ik zie gaat het om een eigen modem fritzbox


Als het AOP en de wandcontactdoos van de vorige eeuw zijn, dan gaat Ziggo die sowieso vernieuwen.

Het AOP met de 1e splitter en 1e korte kabels zijn gratis en de rest is tegen kostprijs.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57614Posts
  • 3836Oplossingen
  • 14044Likes

@ZigMCV Je gaat het zeker weer merken met deze zeer oude aansluitingen, dan is geen probleem een kleinere kans dan wel problemen.

ZigMCV
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 29Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Eens hoor. De problemen waren er al weer. 

Ik zie een beetje verschillende berichten. Mag je zo’n AOP ook zelf vervangen?

Gio2903
Expert
Expert
  • 399Posts
  • 11Oplossingen
  • 134Likes

nee, het aop is eigendom van ziggo. deze mag je dus niet zelf open maken. de wandcontactdoos in de woonkamer mag je wel zelf doen

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2120Posts
  • 264Oplossingen
  • 674Likes

Goedemiddag @ZigMCV, ik lees dat er een monteur nodig is! Deze heb ik gelijk voor je ingepland, de afspraak staat voor 1 juli tussen 12:00-18:00 uur. Het kan natuurlijk zijn dat dit je niet uitkomt dan kun je de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo. Laat je weten hoe het na het bezoek gaat? 

ZigMCV
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 29Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Dank je wel @Lotte. Helaas is dat net een moment wat inderdaad niet uitkomt. Ik zie in de online omgeving de afspraak nog niet staan. Daar zit mss wat synchronisatie tijd tussen. Ik kijk vanavond nog een keertje om hem te wijzigen. 

@tobiastheebe Kan jij nog even meekijken? Ik heb vandaag mn binnenhuis installatie vervangen met nieuw materiaal. Ik zie nu geen hige foutwaardes meer bij de specifieke kanalen. Maar zijn de waardes die er verder staan gewoon goed?

 

6219193D-CE67-4F01-91D7-F5B5E967D3F3.jpeg14D7A64A-0E3C-4302-A67E-B1771FC9DD7E.jpeg2AF5C79C-73AA-47AA-AA05-FD54E56A2F75.jpegE150016F-25C8-49E2-A36C-AA70A108FED8.jpeg

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.