1
Vraag
2
Reacties
Gytax

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Trager internet sinds snelheidsverhoging

Hallo,

Sinds de meest recente snelheidsverhoging (voor mij van 200 naar 250 download) haal ik lagere snelheden dan voor de verhoging.
Ik zit bekabeld aan mijn eigen router (Asus RT-N66U) die aan een modem zit (nog UPC model, merk weet ik niet) in bridge mode. Uit-/aanzetten is al gebeurd.
Hier de DSLreports speedtest: http://www.dslreports.com/speedtest/52427071

Wat ik hier zo vreemd aan vind is dat ik voor de verhoging regelmatig hoger zat dan mijn huidige snelheid.

Wat kan er hier aan de hand zijn?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gytax
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Evert Dat stond als volgende item op mijn lijst, maar nu ik wat gerichter kon zoeken heb ik het probleem verholpen.
NAT Acceleration stond uitgeschakeld op mijn router (dus hardware acceleration), omdat IPTraffic monitoring aan stond. Ik heb de monitoring uit gezet en de NAT acceleration aangezet...en voila! http://www.dslreports.com/speedtest/52639052

Het enige waar ik niet heel blij mee ben is de Bufferbloat, maar dat zit hem 100% in mijn eigen router.

Probleem is bij dezen dus opgelost. Thanks voor de suggesties!

Bekijk in context

8 Reacties 8
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Hi Gytax, welkom op de Community! Goed dat je al het één en ander hebt getest. We denken hier graag met je mee.
Waarin en op welke apparaten merk je dat je snelheden minder hoog zijn dan voorheen?

Heb je de internetverbinding ook direct bekabeld op je modem getest om te kijken of je dan een stabiele snelheid haalt?
Deel hier ook je resultaten met een directe bekabelde verbinding met je modem. Haal daarmee ook je modem even van de stroom voor een herstart.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Ik zie in de DSL test waarden van 597 down en 55 up. Het lijkt een zakelijk abonnement.
Dus nu wordt inderdaad van belang met welk apparaat de snelheid wordt gemeten en is de daarin opgenomen netwerkkaart van belang.
Gytax
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Marianne Ziggo Hier de testresultaten van mijn computer direct bekabeld op mijn modem:
http://www.dslreports.com/speedtest/52637717

Dit zijn de snelheden die ik verwacht, dus het lijkt erop dat ik het probleem in mijn eigen router moet zoeken! Stom, dit had ik zelf ook kunnen bedenken, maar ik weet nu in ieder geval waar ik het probleem moet zoeken.

KBX458 Die waarden die je daar ziet zijn voor zover ik weet gewoon vergelijkingen van gebruikers met dezelfde provider. Die zijn geheel niet van toepassing op dit issue.

Beide bedankt voor de antwoorden!
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Heb je toevallig QoS actief op je router? Dat zou goed de oorzaak kunnen zijn.
Gytax
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Evert Nope, geen QoS. Heb al geprobeerd deze aan/uit te zetten.
Er draait een VPN server op mijn router die ik alleen persoonlijk gebruik, maar ook deze uit zetten maakt geen verschil. Mijn NAS van de router afhalen ook niet. Verder zit er niets aangesloten.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hmm, dan zou ik de router terug zetten naar de fabrieksinstellingen ? moet je daarna wel alles opnieuw instellen...
Gytax
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Evert Dat stond als volgende item op mijn lijst, maar nu ik wat gerichter kon zoeken heb ik het probleem verholpen.
NAT Acceleration stond uitgeschakeld op mijn router (dus hardware acceleration), omdat IPTraffic monitoring aan stond. Ik heb de monitoring uit gezet en de NAT acceleration aangezet...en voila! http://www.dslreports.com/speedtest/52639052

Het enige waar ik niet heel blij mee ben is de Bufferbloat, maar dat zit hem 100% in mijn eigen router.

Probleem is bij dezen dus opgelost. Thanks voor de suggesties!
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Top! Mooi dat het opgelost is! Fijne avond verder! 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic