Antepli

Level 5
  • 45Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Trage wifi via deco M4

Hoi allemaal. 

Hoe kan een downloadsnelheid binnen paar minuten op dezelfde plek van 500 mbits naar 10 mbits dalen?

Ik ben verbonden met mijn wifibooster deco m4. Staat op router modus. Snelle roamimg aan. Wifi modem uit. Modem staat op bridge modus. 

Ik vind het heel raar. Als ik wifi uitzet en opnieuw aan, dan gaat de snelheid weer omhoog. Waar kan het aan liggen?

21 Reacties 21
Antepli
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Ik heb zojuist ingelogd in mijn ziggo modem. Bij de connect box status:

- Draadloos (Fout)

- Internet (Toegang geweigerd)

- Draadloos verbonden apparaten: 0

- Bekabeld verbonden apparaten 0

 

Is dit niet een beetje vreemd?

Ik heb internet en ik ben met meerde apparaten verbonden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Vaak helpt het om het modem 30 seconden van de stroom te halen met vreemde problemen, zoals dit.

Antepli
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Hoi @Bert . Het heeft geholpen, dank.

Denk je dat het verlies van de downloadsnelheid ook hiermee te maken?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Geen idee, laten we hopen dat dat ook weg is, maar zo niet, laat het hier weten.

Antepli
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Hoi @Bert . Het is helaas weer gedaald naar 10 mbits. Dus modem uit en aan heeft niet geholpen. Ik heb zojuist 3x opnieuw verbinding gemaakt met mijn wifibooster. Eerste keer steeg de snelheid naar 80 mbits. Tweede keer daalde het weer naar 10 bits. Derde keer steeg het naar 600 mbits. 

Flinke verschillen dus. Ik heb zelf geen verklaring voor.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Helaas ken ik de Deco's niet voldoende, maar @Pasi des te meer of iemand anders die hier langskomt.

@Pasi  komt langs als / zodra hij online is.

Antepli
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Prima, dan wacht ik af op zijn reactie.

Bedankt iig.

Antepli
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Ik heb helaas nog altijd last van een trage wifi verbinding. Ondanks ik een abonnement heb van 600/40 kom ik bij downloadsnelheid niet hoger dan 80 mbits. Upload is prima overigens.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Daar zit wel een groot verschil in @Antepli , mogelijk dat @Dave! je hiermee kan helpen? 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Antepli  Lees even dit topic door

 

Als je meer wilt weten over de TP-Link Deco M4 dan kan je ook deze Leidraad lezen.
Leidraad voor TP Link DECO

 

Antepli
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Hoi @Dave! 

Ik heb deze leidraad eerder gelezen.

In mijn geval zijn de deco's onderling draadloos verbonden.

Bijvoorbeeld automatisch springen naar de snelste deco klopt niet. Het moet echt handmatig.  

Bij mij is het probleem de hoofddeco. Als ik in de buurt ben (binnen 3-4 meter) van de hoofddeco, dan maak ik handmatig verbinding met deze. Echter, na een tijdje, terwijl ik nog op dezelfde plek ben, daalt de downloadsnelheid van 500 mbits naar onder 80 mbits. Dan ben ik genoodzaakt verbinding te maken met een ander deco, die iets verderop staat. Hier haal ik makkelijk een downloadsnelheid van rond de 200 mbits. Dit begrijp ik nou eigenlijk niet. Je zou verwachten dat de hoofddeco, die met een utp kabel (cat6e) verbonden is met het modem, het snelste deco moet zijn. In mijn geval is het de langzaamste deco. Kan dit door bridge modus komen? Wat is nou beter, router modus of Access Point modus?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Het beste is de Deco in de App te openen, dan naar onder naar Meer

en vervolgens de Deco's zetten zoals op plaatje.

 

Verstandig wel dat modem wifi en de UpNp uit staan die worden door de Deco's al gegeven.

Hoofd Deco moet wel met een UTP Kabel op de gewenste plek zou de 2 meter kabel nemen aan het Modem en dan Deco 2 tussen de 4 en 7 meter van Deco 1 en dat doe je ook met Deco 3 zo tussen de 4 en 7 meter van Deco 2.

 

Mijn Deco's zijn bekabeld ik heb in de meterkast dan Deco 1 op Lan Poort 1 van modem

Lan Poort 2 gaat UTP naar Switch Huiskamer 

Lan Poort 3 gaat UTP naar TP Link 5 poort Switch van de Action daar zit een 10 meter kabel UTP naar slaapkamer verbonden met TP Link Switch zelfde als de 1se en via die heb ik een UTP kabel naar Deco 2 en mijn AppleTV en TV staan op de Switch

En ik heb op de Switch een 15 meter UTP Kabel naar Deco 3 op Zolder aangesloten, dus ik heb geen last van verlies maar behoud de wifi snelheden.

 

Je kan ook de Deco's onderling met elkaar verbinden, maar voor draadloos zet Hoofd Deco op een open plek en de overige Deco's tussen de 4 en 7 meter, dus even spelen met de afstand.

 

Zet de Bewerkingmodus in Acces Point modus en Snelle Roaming Aanzetten en Beamforming kan je aanzetten maar kan ook uit, hier staat het zoals op het plaatje.

 

Succes @Antepli 

 

 

IMG_7359.jpgIMG_7361.jpg

Antepli
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Dus je hebt ze niet op bridge modus, klopt dat?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Nee mijn modem staat niet in Bridge en de Deco's ook niet die staan op Acces Point.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Antepli, hoe gaat het nu? Hebben de stappen je geholpen?

Antepli
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Dag @Maud. Het heeft niet echt geholpen. Na een aantal dagen daalde de snelheid weer. Daarom heb ik het modem uitgezet en na 30 secondes weer aan. Hierdoor steeg de snelheid weer. Ik weet geen andere oplossing namelijk.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Aah hmm dat is wel naar 😞 Je hebt net als @Dave! je modem als Access point ingesteld? Of heb je je modem in bridge modus? Dat kan natuurlijk ook. Misschien dat @Dave! nog meer tips en tricks voor je heeft?

Antepli
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Ik heb het net als Dave gedaan. Ja, ik hoop dat ie misschien andere tips en tricks heeft.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Sorry wegens privé reden was ik weinig online de laatste dagen, je modem is een Connect Box en welke versie heb je er zijn 3 soorten heb je de Arris Connect Box (TG2492LG-ZG) Heb je de Compal Connect Box (CH7465)

Of de Connect Box Giga toren ( TG3492)

Als je de eerste 2 Connect Boxen hebt kan het eventueel daar nog aanliggen dat de aansturing niet goed gaat, ik adviseer je ook even volgende:

 

Zou je een foto kunnen plaatsen waar Ziggo het huis binnenkomt, in de woonkamer of in de Meterkast.

 

Hier kan het ook aan liggen dat de AOP te verouderd is

 

Je Deco's hoe ver staan ze uit elkaar, advies is tussen de 3 en 6 meter en modem wifi staat die ook uit.

Uitgelicht topic