1
Vraag
2
Reageer en help mee
Basbas

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Trage wifi bij nieuw modem

Goedemorgen we hebben nu een week de nieuwe modem geïnstalleerd maar we hebben hele trage wifi. 

Is het mogelijk om de oude modem weer te installeren?

6 Reacties 6
Visser_

Level 17
  • 3188Posts
  • 103Oplossingen
  • 1444Likes

Dag @Basbas ,

Jazeker, dat is mogelijk.Een moderator kan dat regelen als je in je profiel het serienummer van het modem zet(bij het kopje ''persoonlijke opmerkingen''). Welk type modem is de oude eigenlijk?Maar wil je eerst nog wel een foto maken van het AOP(de Ziggo coax aansluiting)?Daar kan het probleem door komen.

Ziggo zal eerst het oude modem moeten activeren(duurt 24 uur), voordat je deze kan aansluiten.Je sluit het oude modem dan pas aan als de nieuwe niet meer werkt.

 

S4R

Level 15
  • 1223Posts
  • 54Oplossingen
  • 746Likes

Nee, dat kan zo niet. Dat moet ziggo voor je doen.

Is het ook traag als er een bekabeld device aan zit? Of alleen bij de WiFi?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8031Posts
  • 949Oplossingen
  • 3460Likes

Hi @Basbas, wat irritant dat de wifi opeens zo traag is geworden. Je had hiervoor een Cisco 3925 en je hebt nu een Sagemcom Connectbox, het lukt helaas niet om dit weer om te draaien. Eigenlijk had ik verwacht dat met een dergelijke wissel je prestaties juist flink zouden verbeteren, ik denk dat het raadzaam is om daarom verder de problemen in te duiken. Heb je de nuttige vragen van @Visser_ en @S4R al gezien? Maak je rechtstreeks gebruik van de wifi van het modem of heb je bijvoorbeeld ook een router of wifipods in gebruik?

puppie

Level 16
  • 2272Posts
  • 58Oplossingen
  • 912Likes

Klant zegt dat het wel omgewisseld kan worden en medewerker spreekt dat tegen....vreemd.

Maar een nieuw modem ook een nieuw aansluitpunt in de meterkast (oude huizen in de woonkamer)

Deco setjes in gebruik?

Plaats eens een foto van het eerste punt waar de kabel binnen komt (AOP) en van eventuele splitters die er tussen zitten.

Visser_

Level 17
  • 3188Posts
  • 103Oplossingen
  • 1444Likes

@puppie, er zal waarschijnlijk een slechte capaciteit zijn in de wijkcentrale van @Basbas.Dan worden Docsis 3.1 modems uitgeleverd.Maar technisch is het gewoon wel mogelijk om terug te gaan naar het oude modem.

nspoor

Level 14
  • 1031Posts
  • 43Oplossingen
  • 328Likes

@Basbas heb je al een keer een factory reset geprobeerd van het modem. Heel af en toe is dat wel eens de oplossing.

 

Ook kan je met de smartwifi app de WiFi wellicht nog optimaliseren. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic