Vraag
Reacties
Oplossing
Scampi26
Level 1

Trage verbinding via IPv4 maar snel via IPv6? Test via ipv6-test.com/speedtest

Helaas is sinds 2 weken mijn internet (wifi en LAN) erg traag. Ik heb het startpakket van Ziggo met 40mbits (niet het snelste internet, dat klopt). Sinds 2 weken moeten video's tijdens het terugkijken van programma's om de paar minuten bufferen en sommige video's starten helemaal niet. Dit is erg vervelend en ik heb al meerdere keren contact gehad met Ziggo en verschillende handelingen/testen gedaan. Wanneer er een speedtest wordt gedaan, wordt wel rond de 40mbits qua snelheid behaald, maar toch blijft het probleem bestaan dat video's niet afspelen/ niet laden en andere video's weer om de paar minuten moeten bufferen. Is er iemand met een tip of oplossing waaraan dit kan liggen? Een harde reset van de retour is al gedaan, helaas heeft dit niet veel opgelost. Video's op YouTube laden wel gewoon en spelen wel goed af. Alvast bedankt. MVG Sander

** Topic titel aangepast voor vindbaarheid **
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
106 Reacties 106
InternetMan9000
Level 1
I managed to catch a moment when speedtest showed the line was having a "spike" in speed, and tested it with a http download from a server in the US - 25kb/s:

I think this might be similar some of the other users reports who are seeing high speed tests but very low speeds on the IPv4 based services they are trying to use.
0 Kudos
bagusputra.bp
Level 1
Anne H Ziggo Hope this gets fixed soon by ziggo.
0 Kudos
InternetMan9000
Level 1
Anne H Ziggo Any update?
0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Werkt je internet op bepaalde websites traag, zijn de downloads via Steam niet vooruit te branden, haperen en bufferen de streams op Twitch constant; terwijl Youtube, andere websites en een speedtest wel goed werken?

Dan heb je wellicht last van hetzelfde probleem als Scampi26 hier heeft gepost.

Hoe kom je erachter of jij hetzelfde probleem ervaart? Simpel:

• Ga naar ipv6-test.com, als het goed is zie je hier zowel een IPv4 als een IPv6 adres. (Zie je geen IPv6 adres? Dan ervaar je een ander probleem!)
  • Doe de speedtest via ipv6-test.com/speedtest
Zie je hierin net zo'n resultaat als bij InternetMan9000 met een hele trage IPv4 verbinding en een snelle IPv6 verbinding?
Voorbeeld:

Reageer dan in dit topic met jouw resultaat (klik "Share results" en kopiëer de "forum link" in je reactie).
Ik zal daarna contact met je opnemen om ook je publieke IP adressen te noteren en door te geven, plaats deze niet openbaar.

** English **
Is your internet slow on certain websites, are downloads through Steam extremely slow, do Twitch streams stutter and buffer constantly; while Youtube, other websites and a speedtest show good results?

You might be experiencing the same issue as posted by Scampi26.

How do you find out if you're experiencing the same issue? Simple:

• Go to ipv6-test.com, you should see both an IPv4 and an IPv6 address here. (If you do not see an IPv6 address, you're experiencing a different problem!)
  • Do the speedtest via ipv6-test.com/speedtest
Do you see similar results as InternetMan9000 with a very slow IPv4 connection and a fast IPv6 connection?
Example:

Reply to this topic with your results (click "Share results" and copy the "forum link" in your response).
I will then contact you to record your public IP addresses and pass them on, do not post these publicly.
ingvarkp
Level 1
Hello,

I have the similar issue. When performing speedtest on the Ziggo website, everything works as normal. However, on other websites and speedtests, my internet is about 8 mb/s instead of 200 mb/s.

Picture of the IPv6 and IPv4 tests:

Scheltenhof
Level 1
Hier ook trage IPv4

http://img2.ipv6-test.com/speedtest/result/2018/11/02/a55c1ed46467b2a75e0593a67ff1ff23.png

Silk
Level 1
Resultaten Speedtest IPv4 en IPv6

(groot verschil tussen IPv4 en IPv6)

In ons geval erg zichtbaar in o.a. deze situaties:

• haperende streams in Videoland app op Apple TV 4 (via kabel aangesloten)
  • extreem trage / afgebroken App Store downloads op MacBook zoals de recente macOS update (via Wifi)
  • speedtest.net geeft ±300 Mbit down / 40 Mbit up op zowel Apple TV als MacBook)
  • sommige sites / streams op sites laden traag. Nog niet kunnen bepalen wanneer dat probleem zich voordoet.
  • Voor ons is het probleem rond de tijd van de iOS 12 en macOS 10.14 updates zichtbaar is geworden. Helaas nog niet kunnen testen met een Windows / Android / Ubuntu apparaat.

Tot nu toe geprobeerd, zonder oplossing te hebben gevonden:

• apparaten opnieuw opgestart 🙂
  • modem uit / aan
  • modem factory reset
  • iPhone netwerk instellingen reset
  • apparaten software update / herinstallatie (Apple TV 4, MacBook)
  • contact met Ziggo helpdesk gehad
  • Ziggo monteur langs laten komen
  • Speedtest ipv6-test.com (IPv4 veel trager dan IPv6)
  • Traceroute (details hieronder)

Details monteur
Monteur heeft helaas geen oplossing kunnen vinden en hoopte dat Ziggo aan het werk is aan een oplossing. Wel is voor de zekerheid de wandcontactdoos van de hoofdaansluiting vervangen, die bleek wat verouderd.

Advies was verder "het kan aan de combinatie van Apple apparaten met Compal (modem) liggen. Misschien helpt het om er een AirPort tussen te zetten".

Traceroute
geen timeouts voor

• www.youtube.com
  • www.twitch.tv

Ik help graag mee aan oplossing
Laat maar weten wat ik kan testen, of doen om te helpen. (waar nodig via privebericht)
Dan gaan we dit probleem eens mooi pletten. Omdat ik als ZZPer veel thuis werk, ben ik gemotiveerd om het op te lossen. Ook in het weekend bereikbaar.
0 Kudos
ErikdB
Level 1
Ook hier hebben we last van traag internet.
">

0 Kudos
Silk
Level 1
Ik tag je toch even Mark Ziggo omdat je de nieuwe toevoegingen anders misschien mist.
(Topic is beantwoord, maar er is nog geen oplossing)

Je gaf aan dat je op zoek bent naar voorbeelden, dus laat maar weten of je naast deze informatie nog meer informatie nodig hebt: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/traag-internet-kabel-en-wifi-32585?postid=329773
0 Kudos
TheEntityNL
Level 1
Scheltenhof
Level 1
Hallo Mark Ziggo je hebt me een persoonlijk bericht gestuurd, maar ik kan hierop niet reageren. Zou je me opnieuw een bericht willen sturen?
0 Kudos
Lennard1971
Level 1
Ik heb hetzelfde probleem. Is er een oplossing?
0 Kudos
Bas Conijn
Level 1
Ik heb ook trage IPv4 problemen.
0 Kudos
Bas Conijn
Level 1
Ik heb nu IPv6 uitlaten zetten door de klantenservice. Nu haal ik gewoon 40 mbit over IPv4. Dus ik vermoed dat er ergens in de omzetten van IPv6 naar IPv4 niet goed gaat intern.
Silk
Level 1
Als dat een werkende (tijdelijke) oplossing is, dan zou ik die ook graag toegepast krijgen.

Bij ons nu maand 3 met voor veel sites & services extreem traag internet, en geen oplossing. Of in elk geval geen oplossing die bij ons wordt geactiveerd via klantenservice of dit forum.

Ik heb nu het gevoel dat ik een proefkonijn ben zonder dat ik dat wil, en het gaat ten koste van de service. Met een Max abonnement een ervaring vergelijkbaar met slecht ADSL.
0 Kudos
Lennard1971
Level 1
ik probeer dit nu zelf op mijn ziggo router te doen. maar het lukt me nog niet. Ik kan IPv6 niet uitzetten lijkt het.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Een modem van IPv6 naar IPv4 zetten kan de chat voor je doen, bij de meeste modems kun je dat niet zelf:

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Silk
Level 1
Contact met de helpdesk gehad via chat.

Omzetten naar ipv4 heeft het probleem opgelost.
Alles werkt nu weer op de snelheid zoals het hoort te doen.

Bedankt voor de chat suggestie Be rt.

(Helpdesk via e-mail leek van deze ipv4 omzet mogelijkheid niet op de hoogte.)
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hi allemaal, sorry voor de late response. We hebben niet stilgezeten in de tussentijd, maar helaas heb ik nog geen verlossend antwoord wat betreft de oplossing voor dit probleem.

Ik hoop deze week meer inhoudelijke info te krijgen van de desbetreffende afdeling.

Scheltenhof - Ik zie dat ik je niet gevolgd heb, my bad. Je kunt nu wel op mijn pb reageren.
0 Kudos
Lennard1971
Level 1
IPv6 uitzetten was bij mij ook de oplossing. Na uitzetten door helpdesk direct weer 30 keer zo'n snelle download. Ook op de wifi!

De ziggosnelheidstest toont dit probleem niet. Die was en bleef snel. Maar filmpjes kijken online of downloaden was totaal ingestort wat betreft snelheid.
0 Kudos