1
Vraag
2
Reacties
Scampi26

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Trage verbinding via IPv4 maar snel via IPv6? Test via ipv6-test.com/speedtest

Helaas is sinds 2 weken mijn internet (wifi en LAN) erg traag. Ik heb het startpakket van Ziggo met 40mbits (niet het snelste internet, dat klopt). Sinds 2 weken moeten video's tijdens het terugkijken van programma's om de paar minuten bufferen en sommige video's starten helemaal niet. Dit is erg vervelend en ik heb al meerdere keren contact gehad met Ziggo en verschillende handelingen/testen gedaan. Wanneer er een speedtest wordt gedaan, wordt wel rond de 40mbits qua snelheid behaald, maar toch blijft het probleem bestaan dat video's niet afspelen/ niet laden en andere video's weer om de paar minuten moeten bufferen. Is er iemand met een tip of oplossing waaraan dit kan liggen? Een harde reset van de retour is al gedaan, helaas heeft dit niet veel opgelost. Video's op YouTube laden wel gewoon en spelen wel goed af. Alvast bedankt. MVG Sander

** Topic titel aangepast voor vindbaarheid **
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Goedemorgen iedereen,

De kaart is vannacht uitgeschakeld, dus er zou nu geen probleem meer moeten zijn. De kaart wordt spoedig vervangen, maar daar merken jullie, de klanten, verder niets van.
Hierboven zie ik al 2 positieve reacties.

Wil iedereen checken of alles nu weer werkt zoals het hoort? Ik hoor graag van jullie.

Bekijk in context

106 Reacties 106
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Geef eens aan met welke apparatuur en wat je wil kijken, on demand heeft bij sommige programma's wat storingen de laatste tijd.
Heb access points of iets dergelijks?
Scampi26
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is vooral uitzendinggemist via de browser. Maakt niet uit of ik via mobiel, laptop of xbox aan de kabel, iets wil terugkijken. Evenals ziggosport samenvatting van een wedstrijd moet vaak na 1min alweer bufferen of loopt telkens vast
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Scampi26, welkom op onze Community en je post interessant probleem zeg!
Je ervaart géén haperingen bij Youtube, maar wel bij uitzending-gemist en ziggosport.

Kun je controleren hoe het streamen via Netflix (indien beschikbaar), ziggogo.tv en twitch.tv gaat?

Mijn gedachtes gaan naar een IP gerelateerde oorzaak. Youtube loopt namelijk via IPv6 terwijl uitzending-gemist IPv4 gebruikt.
Netflix.com en ziggogo.tv gaan ook via IPv6, terwijl twitch.tv via IPv4 loopt. Ik ben benieuwd of de problemen alleen bij IPv4 diensten bestaan, dat is het verband wat ik wil onderzoeken met deze test.

Je modem heeft een IPv6 (DS-Lite) profiel, waarmee je een eigen IPv6 adres krijgt en het IPv4 adres in feite deelt met een x aantal anderen. Onze servers die het IPv4 verkeer naar jou terug moeten leiden zorgen wellicht voor deze vertraging in je verbinding.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Mark Ziggo wrote:


Je modem heeft een IPv6 (DS-Lite) profiel, waarmee je een eigen IPv6 adres krijgt en het IPv4 adres in feite deelt met een x aantal anderen. Onze servers die het IPv4 verkeer naar jou terug moeten leiden zorgen wellicht voor deze vertraging in je verbinding.

Mark Ziggo Wil je daarmee zeggen dat dit voor Ziggo een bekend euvel is bij DS-Lite, en jullie daar vaker issues mee hebben?
Scampi26
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo bedankt voor uw reactie, inmiddels heb ik Ziggo XXL (100mbits) aangevraagd, maar ik heb toch uw 'test' even geprobeerd en inderdaad Twitch.tv loopt wel vast en Netflix blijft gewoon doorlopen. Samenvatting voetbal op Ziggototaal loopt na 1 minuut vast en YouTube kan ik gewoon 20minuten ongestoord kijken. Lijkt hem dus wel in de IPv6 en IPv4 te zitten.
Het was altijd goed, maar de laatste tijd dus problemen, kan dit opgelost worden, de IPv6 en IPv4?

Alvast bedankt
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
efok, niet bekend, maar dat is het enige verband wat ik momenteel zie uit de gegeven voorbeelden.

Ik kom hier morgen nog op terug Scampi26!
Scampi26
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo helemaal goed, wacht ik uw reactie even af!
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Scampi26 - Kun je nog een aantal dingen testen? Omdat hier je publieke IP adressen in staan graag via een privébericht.

Wat zijn je IP adressen volgens www.whatismyip.com?
IPv4:
IPv6:

En kun je een traceroute uitvoeren naar zowel Twitch.tv en Youtube.com?

De resultaten kun je kopiëren en plakken in het privébericht, maar "kleiner dan" tekens worden niet goed verwerkt door ons platform. Mochten er "kleiner dan" tekens in de traceroute zitten kun je die simpel deleten/backspacen.
Scampi26
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo Ga ik dat proberen als ik thuis ben, hoe kan ik een traceroute uitvoeren?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Scampi26 wrote:
hoe kan ik een traceroute uitvoeren?
Verschilt per besturingssysteem. Check bijvoorbeeld deze website voor instructies (voor Windows, Linux en MacOS).
InternetMan9000

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Excuse my English, but I have this same issue. IPv6 is fast, IPv4 is incredibly slow.

I've never had any issues with my Ziggo connection until the recent maintenance. I had the high error rate and interference around 800 MHz on the downstream that a lot of people here seem to have had, a technician came out and replaced the AOP, but now the IPv4/IPv6 issue remains.

I can watch 4K Netflix or YouTube no problem but http downloads will go as slow as 10kb/s or timeout.

Mark Ziggo here is a traceroute for Twitch and Youtube:

Tracing route to youtube-ui.l.google.com [2a00:1450:400e:80b::200e]
over a maximum of 30 hops:

1 5 ms 3 ms 5 ms 2a02:a212:a081:1480:5667:51ff:fee4:d2f1
2 12 ms 13 ms 14 ms 2a02:a204:0:541::1
3 12 ms 14 ms 13 ms nl-rtm02a-ra1-bundle-ether2006-601.v6.aorta.net [2a02:a200:40:82::1]
4 18 ms 26 ms 18 ms asd-tr0021-cr101-lo10.core.as9143.net [2001:b88::159:102]
5 28 ms 14 ms 13 ms 2001:730:2200::5474:8082
6 19 ms 16 ms 13 ms 2001:730:2200::5474:8024
7 13 ms 16 ms 14 ms 2001:4860:1:1:0:1aae:0:19
8 14 ms 15 ms 20 ms 2a00:1450:8000:219::1:1
9 20 ms 15 ms 17 ms 2001:4860:0:1::5fa
10 19 ms 18 ms 16 ms 2001:4860:0:1::219d
11 16 ms 20 ms 12 ms ams17s01-in-x0e.1e100.net [2a00:1450:400e:80b::200e]

Trace complete.



Tracing route to www.twitch.com [54.231.49.193]
over a maximum of 30 hops:

1 4 ms 3 ms 2 ms 192.168.178.1
2 * * * Request timed out.
3 * * * Request timed out.
4 127 ms 129 ms * us-was03a-rd1-ae102-0.aorta.net [84.116.130.122]
5 122 ms 127 ms 118 ms us-was03a-ri1-ae11-0.aorta.net [84.116.130.165]
6 121 ms 123 ms 127 ms 213.46.182.202
7 135 ms 142 ms 120 ms 54.239.111.240
8 120 ms 140 ms 117 ms 54.239.108.197
9 156 ms 143 ms 149 ms 52.93.24.142
10 132 ms 119 ms 118 ms 205.251.244.67
11 * * * Request timed out.
12 * * * Request timed out.
13 * * * Request timed out.
14 * * * Request timed out.
15 * * * Request timed out.
16 * * * Request timed out.
17 * * * Request timed out.
18 * * * Request timed out.
19 * * * Request timed out.
20 127 ms 126 ms 119 ms s3-website-us-east-1.amazonaws.com [54.231.49.193]

Trace complete.


The traceroute shows the problem quite clearly.
Nicole23

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Tracing route to twitch.tv undefined51.101.2.167]
over a maximum of 30 hops:


1 3 ms 3 ms 4 ms 192.168.178.1
2 * * * Request timed out.
3 * * * Request timed out.
4 15 ms 22 ms 32 ms nl-srk03a-ri1-ae2-0.aorta.net [84.116.135.145]
5 * 27 ms 20 ms 213.46.182.142
6 15 ms 15 ms 18 ms 149.6.129.10
7 * * * Request timed out.
8 21 ms 27 ms 25 ms 151.101.2.167



Tracing route to youtube-ui.l.google.com undefineda00:1450:400e:80b::200e]
over a maximum of 30 hops:


1 3 ms 15 ms 3 ms 2a02:a210:2c03:3380:925c:44ff:fef3:69cf
2 30 ms 16 ms 21 ms 2a02:a204:0:58::1
3 24 ms 31 ms 20 ms nl-ams02a-ra12-bundle-ether2016-651.v6.aorta.net undefineda02:a200:0:b1::1]
4 13 ms 26 ms 18 ms asd-rc0001-cr101-lo10.core.as9143.net undefined001:b88::159:101]
5 18 ms 52 ms 39 ms 2001:b88:0:403::2
6 20 ms 17 ms 18 ms 2001:730:2200::5474:8003
7 20 ms 35 ms 38 ms 2001:4860:1:1::2ac
8 16 ms 16 ms 19 ms 2001:4860:0:f8c::1
9 13 ms 17 ms 18 ms 2001:4860:0:1::219d
10 36 ms 20 ms 26 ms ams17s01-in-x0e.1e100.net undefineda00:1450:400e:80b::200e]


Same problem here.
Nicole23

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Anything else we can try?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Ziggo moderators are online on working days, if there is any problem in the background, they wil find it. Nicole23
Nicole23

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Quick update - the problem we've been having seems to have been fixed magically.

traceroute to twitch.tv still timing out but streaming and amazon downloads seem to be working great - just wanted to mention that for the sake of further investigation - I'm not very good at networking stuff

Tracing route to twitch.tv [151.101.2.167]
over a maximum of 30 hops:


1 12 ms 19 ms 7 ms 192.168.178.1
2 17 ms 16 ms 15 ms 84.116.246.123
3 * * * Request timed out.
4 25 ms 20 ms 15 ms nl-srk03a-ri1-ae2-0.aorta.net [84.116.135.145]
5 * 22 ms 17 ms 213.46.182.142
6 18 ms 17 ms 21 ms 149.6.129.10
7 * * * Request timed out.
8 52 ms 22 ms 22 ms 151.101.2.167
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
All issues are examined in the background and solutions will be executed 24/7 if a solution is found, mostly before the first line helpdesk is informed about the issue.

Have a nice weekend. :relaxed:
InternetMan9000

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
No change for me unfortunately, I tested with a steam download and it bounced between 300kb/s and 1mb/s for hours.

I hope someone from Ziggo will be able to assist tomorrow.
InternetMan9000

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Anne H Ziggo

As requested:

http://speedtest.xs4all.net/files/100MB.bin :



https://ftp.bit.nl/speedtest/100mb.bin :


Additional information:



My connection seems to be very "up and down", the speed for IPv4 will sometimes shoot up for a minute before going back to slow speeds. IPv6 traffic seems to consistently have no problem, eg: YouTube, Netflix etc.

For IPv4 certain http downloads are as slow as 30kb/s regardless, I'm guessing this might have to do with server location, NL traffic vs outside EU.

Thanks for the help :thumbsup:
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Thanks InternetMan9000!

I have bundled this very usefull information together with the details you provided in DM. Our contact in Engineering specially says thanks for the level of detail.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic